• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne

    Hur ska vi komma fram till rätt tyg egentligen? Några är intresserade av fototryck, några inte alls. Några vill ha bubblor, några inte alls. Det blir nog svårt att komma fram till ett tyg som alla gillar. Däremot om vi kan få ihop lite förslag på schabloner kan jag lägga upp dom och låta alla rösta, så får vi ta det tyg som får allra flest röster. Det låter väl logiskt?

    Knastroll, skulle du vara sugen på att rita upp lite fler mönster som kan passa önskemålen här? Unisexfärger, unisexmönster, mönster som kan passa bra på både stor och liten...

  • Knastroll82
    Ogabinne skrev 2011-01-24 18:59:00 följande:

    Knastroll, skulle du vara sugen på att rita upp lite fler mönster som kan passa önskemålen här? Unisexfärger, unisexmönster, mönster som kan passa bra på både stor och liten...


    Sure thing darling!
    Kom gärna med förslag...
  • gewjyn

    Knastroll: det nedersta stjärntyget på svart botten var jättesnyggt

  • Elias Emil
    Lind1981 skrev 2011-01-24 16:52:34 följande:
    blir tokig...kommer aldrig lära mig sy dragkedja!!!
    Känner igen det där.
  • Elias Emil
    Knastroll82 skrev 2011-01-24 19:04:53 följande:
    Sure thing darling!
    Kom gärna med förslag...
    Knastroll, jag gillar verkligen dina ormar.
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2011-01-24 19:04:53 följande:
    Sure thing darling!
    Kom gärna med förslag...


    Hmmm... så jäkla svårt!! Stjärnor är ju ett säkert kort, något som faller de flesta i smaken och som dessutom funkar på både stort och litet barn och vuxen.. men nu finns det ju redan så mkt stjärnor på marknaden så kanske inte att intresset på just stjärnor är så där stort egentligen... jag vet inte... lite stjärnor kan vi ju ha med i omröstningen så märker vi hur intresset för stjärnor är.

    Ränder... njaaa... jag tror det känns lite för "tråkigt" för alla... härligt tyg att köpa färdigt, men kanske inte att "offra" för vårt alldeles egna?

    När det gäller figurer och djur är det väl ganska svårt att få till ngt som passar alla åldrar... även om JAG tycker att alla tyg som finns ute nu passar alla åldrar så tycker nog inte alla som jag.

    Vad tycker ni andra? Kom med förslag så Knastroll får jobba!
  • Skumboll
    Knastroll82 skrev 2011-01-24 18:57:12 följande:
    Ni finns det lite svart/vitt och bubblor i bloggen.
    De vit-vita hjärtana tyckte jag om! och så hade du ju många fina stjärnor...
    ♥ Simon ♥
  • ak74
    Ogabinne skrev 2011-01-24 19:33:27 följande:


    Hmmm... så jäkla svårt!! Stjärnor är ju ett säkert kort, något som faller de flesta i smaken och som dessutom funkar på både stort och litet barn och vuxen.. men nu finns det ju redan så mkt stjärnor på marknaden så kanske inte att intresset på just stjärnor är så där stort egentligen... jag vet inte... lite stjärnor kan vi ju ha med i omröstningen så märker vi hur intresset för stjärnor är.

    Ränder... njaaa... jag tror det känns lite för "tråkigt" för alla... härligt tyg att köpa färdigt, men kanske inte att "offra" för vårt alldeles egna?

    När det gäller figurer och djur är det väl ganska svårt att få till ngt som passar alla åldrar... även om JAG tycker att alla tyg som finns ute nu passar alla åldrar så tycker nog inte alla som jag.

    Vad tycker ni andra? Kom med förslag så Knastroll får jobba!
    Jag gillar maneterna, de svartvita aliensisarna, dödgubbarna och de senaste halvorna.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd