• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • LumLumLum

    Finns det ngn länk till fb-gruppen? Jag har försökt söka efter den, men vet inte vad jag ska söka på.

  • Knastroll82
    virre80 skrev 2011-01-30 08:24:12 följande:

    Ang WWL, kan man inte maila först och betala när man vet att det funkar med designen?  Känns ju lite konstigt att spendera pengar om man inte vet att det är ok?    Ni som även har snygga lappar inne i kläderna med tvättråd, har ni skrivit matrialet också, ex 95 % bomull 5% lycra? 


    Nej, jag tror faktiskt inte det går. Färemot får du ju pengarna tillbaka om det skulle vara så att de inte kan få fram lapparna så som du vill ha dem (står i avtalsvillkoren).
  • GOBLIgobli
    Ogabinne skrev 2011-01-29 18:58:14 följande:
    Jag kom förresten på lösningen till bibsen. 2 tryckknappar i halsen ist för 1. Duuh! Ibland är man trött i huvvet!
    Hehe, jag har dubbla rader knappar och det ger tre olika lägen att knäppa på.
    MenÅÅÅ...
  • lokisse
    Lallan skrev 2011-01-30 01:36:08 följande:
    Jag sydde två bodys av Jny´s molnfrotté och blev helnöjd med resultatet
    dom blir inte för tjocka?
    den är ju fruktat fin i allafall!
    Nej det tror jag inte!
  • Ogabinne
    GOBLIgobli skrev 2011-01-30 09:51:02 följande:
    Hehe, jag har dubbla rader knappar och det ger tre olika lägen att knäppa på.
    Ännu smartare ju!!
    Kikade in dina idrools och så fina de är med plastknapparna! Har du köpt dom från snap source?
  • virre80

    Hur mycket ska jag lägga på om jag ska göra om en tröja från tex stl 92 till 98. Har totalt  hjärnsläpp för tillfället .)

  • Ogabinne
    virre80 skrev 2011-01-30 11:25:56 följande:

    Hur mycket ska jag lägga på om jag ska göra om en tröja från tex stl 92 till 98. Har totalt  hjärnsläpp för tillfället .)


    Kollar man mönstrena brukar det inte skilja alls mycket. Kanske en halv cm runt kanterna och 3 cm på längden.
  • 6barnsmamman

    Hej alla duktiga!!Flört Tänkte höra om det är nån som har nån bra ide...Min symaskin står bara o brummar...När jag trampar på pedalen så brummar den bara , men inget händer! Har försökt med allt möjligt, men begriper inte vad som är fel!!


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd