• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • TiLo
    bubblan79 skrev 2011-01-31 15:50:57 följande:
    jaha hur syr man då? jag sydde en annan gång nåt litet prov och när jag vände det ut och in så glipade det i sömmen.. inte alls snyggt
    (¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)

    det finns ju tygliknande vaxduk nu för tiden. Det kanske fungerar bättre?
  • virre80

    Vad trist det är när man väntar på beställningar, väntar på stuvpaket från JNY och från Jonic Glad  Men är inte molnen som jonic saluför nu detsamma som mg-tyger hade?? Som är förvillande lika JNY??? Skumt det där...

  • yrväder

    Virre
    Jo det är dom och pumpalot har en bild på båda i sin blogg och även om dom inte är helt exakta så är dom väldigt lika. Mängden "bågar" är i princip samma liksom placeringen även om formen skiljer lite. Jag skulle gissa att nån med hjälp av datorn ritat av ett foto på orginaltyget där det inte ligger helt rakt. Dom har det på ohlssons tyger oxå, men jag är iaf trogen Jny oavsett vad processen leder till, dessutom betalar jag hellre några kronor till och vet att jag får kvalitet och service.

  • virre80

    Ja, kvalité och service är värd att betala för, och det gäller nog allting :)            Jag har köpt Jonics enfärgade trikåpaket,  hoppas jag inte blir besviken, någon som har gjort det?
           

  • Tiro

    Någon som sytt lapptäcke till en barnvagn? Vilken storlek hade täcket? Rutorna?

  • lokisse
    Tiro skrev 2011-01-31 18:04:05 följande:
    Någon som sytt lapptäcke till en barnvagn? Vilken storlek hade täcket? Rutorna?
    jag hade 80x80 blev toppen storlek
    Nej det tror jag inte!
  • Pumpalicious

    Köpte moln från jonic då jag ändå skulle ha annat därifrån o helt enkelt inte ville betla jnys frakt för en meter tyg

  • Ogabinne
    yrväder skrev 2011-01-31 17:30:26 följande:
    Virre
    Jo det är dom och pumpalot har en bild på båda i sin blogg och även om dom inte är helt exakta så är dom väldigt lika. Mängden "bågar" är i princip samma liksom placeringen även om formen skiljer lite. Jag skulle gissa att nån med hjälp av datorn ritat av ett foto på orginaltyget där det inte ligger helt rakt. Dom har det på ohlssons tyger oxå, men jag är iaf trogen Jny oavsett vad processen leder till, dessutom betalar jag hellre några kronor till och vet att jag får kvalitet och service.
    Samma här. Jag köper i princip bara av JNY, med en eller annan avstickare om det är något litet man bara "måste ha" eller så. Annars håller jag mig bara till JNY. Bra kvalite och service ska löna sig.
  • tinni78
    bubblan79 skrev 2011-01-31 15:13:03 följande:
    hej jag hade tänkt att sy en egen dyna till en stokke tripp trapp stol och fick tipset att sy i vaxduk som går att torka av men kan man verkligen sy i vaxduk med en gammal vanlig maskin? håller det verkligen ihop?
    Jag har sytt en väska i vaxduk och den blev väldigt fort sliten, däremot tror jag att det blir riktigt bra i vaxat bomullstyg.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd