• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIgobli
    Ogabinne skrev 2011-02-08 17:50:14 följande:
    Ibland är barn bara för sköna!
    Jag hade köpt hem lite gröna vilda djur från JNY, den sista biten räckte precis till 2 mössor, men en liten bit av stadkanten var isf tvungen att följa med. Jag sydde ihop dom och tänkte att mina egna barn kan ha dom som ombyte och visade 5,5 åriga sonen dom. Han gillade djuren men inte färgen. Men när jag sa att han kan få den gröna PLUS välja en ny färg så tar vi den nya färgen nästa gång blev han nöjd.

    Sagt och gjort satte han sig vid JNY's shop och började välja. En stund senare sa han "nu är jag klar, nu väntar jag bara på att tyget ska komma hem i morgon".

    Jajamen, han hade klickat hem 250 meter blåa vilda djur och gått till kassan. Tack och lov kan han inte med kortbetalning... än.
    Haha, driftig kille!
    MenÅÅÅ...
  • Ogabinne

    Haha eller hur, visst att det är bra att ta i lite extra för att vara säker på att tyget räcker, men 250 meter?

    Shadow: Jag minns också hur kläderna med muddar som var tänkta att gå över magen blev lite halvknepiga när man hade mudden under magen. Jag gillade inte heller muddar över magen när jag var gravid, det tryckte på och var inte bekvämt. Om du skär ut platsen för mudden framtill på kjolen, så kjolens midja är mycket lägre på framsidan så borde kjolen bli lika lång fram som bak när mudden kommer på.

  • emmize

    Tnkte bara höra hur det går med tyget där som det pratades om att trycka upp, som vi skulle gå ihop och beställa av. Går det framåt eller??
    Nån som vet?

  • Ogabinne
    emmize skrev 2011-02-09 10:29:04 följande:
    Tnkte bara höra hur det går med tyget där som det pratades om att trycka upp, som vi skulle gå ihop och beställa av. Går det framåt eller??
    Nån som vet?
    Det går sakta men säkert. Nästa steg är att plocka ut några mönster för omröstning på bloggen. Jag vill inte ta med FÖR många mönster i omröstningen eftersom jag misstänker att vi då kommer stå med 75 favoriter så det är lite halvsvårt att välja.
  • sarahl
    Ogabinne skrev 2011-02-09 10:35:14 följande:
    Det går sakta men säkert. Nästa steg är att plocka ut några mönster för omröstning på bloggen. Jag vill inte ta med FÖR många mönster i omröstningen eftersom jag misstänker att vi då kommer stå med 75 favoriter så det är lite halvsvårt att välja.
    3 kanske kan vara lagom. Är det kanstrolls tryck som gäller?
  • Ogabinne
    sarahl skrev 2011-02-09 10:41:31 följande:
    3 kanske kan vara lagom. Är det kanstrolls tryck som gäller?

    Japp! Finska tjejen hörde aldrig av sig, men vad gör det när knastrolls goa tryck finns.


     


     


    Hörrni, jag försöker beställa denim till muddjeans från stoffochstil. Förut har jag använt deras Marin stretchdenim 7 oz tror jag det är, och den är himla mjuk, tunn och stretchig. Men jag är lite sugen på deras chambrey, men är osäker på vad det är för slags tyg? Är det ngn som köpt det? Är den jättetunn?

  • mrsIce
    Knastroll82 skrev 2011-02-09 11:19:15 följande:
    Kan nämna att ugglorna (de bruna i två storlekar mot grön botten) och aliens är bokade.
    Grattis =)
  • gewjyn
    Ogabinne skrev 2011-02-09 12:01:27 följande:

    Japp! Finska tjejen hörde aldrig av sig, men vad gör det när knastrolls goa tryck finns.


     


     


    Hörrni, jag försöker beställa denim till muddjeans från stoffochstil. Förut har jag använt deras Marin stretchdenim 7 oz tror jag det är, och den är himla mjuk, tunn och stretchig. Men jag är lite sugen på deras chambrey, men är osäker på vad det är för slags tyg? Är det ngn som köpt det? Är den jättetunn?


    chambreyn är jättetunn, som deras tunna bomullstyger nästan.
  • Ogabinne
    gewjyn skrev 2011-02-09 12:40:30 följande:
    chambreyn är jättetunn, som deras tunna bomullstyger nästan.
    Oj då, nej då vill jag inte ha den. Tack för att du sa till!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd