• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Du och Jag ver2
    madebyinferno001 skrev 2011-02-19 11:57:25 följande:
    Oj så söt, borde kanske göra en varsin till barnen jag med
    Ja den är söt! Tyvärr så har det bara blivit en till present - så lär nog göra varsin till tjejerna snart också! Att man inte lär sig - FÖRST till egna barn å SEN presenter...annars blir det ju aldrig av.... Gjorde en nalle till min makes brorsdotter i doppresent förut, (Sos home made bear) ett jäkla pill - men har jag gjort till tjejerna än?! Nope... 2 st ligger dock utklippta någonstans iaf....
  • Du och Jag ver2
    mrs lundin skrev 2011-02-19 12:27:30 följande:
    här kommer mina första muddbyxor st 56, men stora om man jämför med några köpta jag hade. Ska se om jag kan minska ner mönstret för att göra ett par i st 50 med.

     


    fina!!
    grynet80 skrev 2011-02-19 20:00:26 följande:
    Du och Jag tack för tipset!
    vassego!
  • Du och Jag ver2

    Oh, vi ska köpa en ny garderob i hallen här nere imorn som jag ska ha mina (färdig)sydda alster i! SÅ skönt att få undan alla påsar som ligger här och där! Då kan man ha alla marknadssaker å sånt samlat! (just nu har jag strött ut mig i syrummet - där ser det verkligen förj-vligt ut nu, i förrådet, i garaget och kassaskrinet i köket....jättebra att ha allt överallt - not!)

    BARA mina saker som ska vara där!

    Tänkte ta tag i och sortera upp alla ufon som ligger och skräpar också...en del åker nog i sopen. Men en del är så lite kvar att fixa på så jag fattar inte varför jag aldrig tar tag i dem?! Sen har jag sånna roliga saker som att jag sytt i fel foder i två mössor - har förväxlat dem - å ena har jag redan stickat ner kanten på också *suck* Men - det kan man ju faktiskt ta och sprätta istället för att sitta vid datorn när man slötittar på TV'n någon kväll! (tänker ju inte använda dyrbar sytid till det!)


  • Elias Emil
    plura skrev 2011-02-20 12:12:11 följande:
    Mina barn har skruvat på maskinerna igen *suck*
    Nån som kan säga vad ni har för trådspänning till jersey intelock på er ol (Janome 644)?
    Ska komma ihåg att skriva ner ungefärliga inställningar på ett papper denna gång.Jag upplever samma sak så jag har inget tips att komma med. Det märkliga är att det blir inte på alla plagg -kanske beror det på tråden då. Har faktiskt ingen aning.
    Hoppas att det ska bli bättre med en ny symaskin, då kan man om inte annat skippa tvillingnålen och sy en stretchsöm (de fungerar nämligen inte på min nuvarande skitmaskin.)
    Fick hjälp på FB. att använda stretchsömmen till tvillingnålen.
  • sarahl

    jag har beställt från mylymuksut, men jag klurar inte ut hur jag skall betala, ska betala till bangiro o jag måste ju betala i Svenska kronor, men fakturan är i euro.

    Någon som kan hjälpa!

  • gewjyn
    sarahl skrev 2011-02-20 18:03:18 följande:
    jag har beställt från mylymuksut, men jag klurar inte ut hur jag skall betala, ska betala till bangiro o jag måste ju betala i Svenska kronor, men fakturan är i euro.

    Någon som kan hjälpa!
    Du hänger på SB va? Kolla in i tygblöjetråden, där fick jag hjälp igår
  • LumLumLum

    Vad är ert omdömme om syfestivalen? Själv är jag lite besviken, kände mig inte alls lika nöjd som jag brukar göra efter ett besök.

  • GOBLIgobli
    LumLumLum skrev 2011-02-20 19:24:47 följande:
    Vad är ert omdömme om syfestivalen? Själv är jag lite besviken, kände mig inte alls lika nöjd som jag brukar göra efter ett besök.
    Lite glest kanske. Undrade varför MG-tyger inte var där dock.
    Jag handlade från JNY och Znok och de två timmar jag var där i eftermiddags räckte alldeles gott.
    MenÅÅÅ...
  • LumLumLum

    Ja, MG saknade jag också. Hade planer på enfärgad velour från dom, nu fick det bli MT istället, de enda jag hittade som hade det i färger som skulle kunna tänkas tilltala min kräsne nioåring.

  • prinsessan 13 april

    Missade symässan pga andra åtaganden i helgen..... Kändes lite tråkigt men när jag hör era kommentarer och även några bloggkommentarer om att det inte var lika bra som tidigare så känns det lite bättre. Passade på att handla lite på stoff och stil ikväll istället. Vill gärna beställa från USA men har inte gjort det tidigare och velar lite vad gäller tullkostnader. Någon som kan tipsa bra siter? Jag har bara hittat sewbaby men de har lite tomt där just nu...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd