• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Elias Emil

    Jag har köpt mig en overlock, en huskylock, men jag får inte ordning på trådarna på baksidan Rynkar på näsan

  • GOBLIgobli
    Elias Emil skrev 2011-02-23 09:21:04 följande:
    Jag har köpt mig en overlock, en huskylock, men jag får inte ordning på trådarna på baksidan Rynkar på näsan
    Hur ser det ut?
    MenÅÅÅ...
  • dazazz

    Hej Pejgan! Tack för varningen, jag hoppas att de inte är så hårda, bloggen är ju ingen säljblogg och man måste väl kunna visa en bild för att be om hjälp? Jag använder bara FL via mobilen och där kan man såvitt jag vet inte lägga in några bilder..?

  • GOBLIgobli
    Elias Emil skrev 2011-02-23 09:38:54 följande:
    Bara massa öglor
    Låter som det är för lös spänning på just undertråden. Trädningsordningen är väldigt viktig, har du kollat så det går i rätt ordning?
    MenÅÅÅ...
  • Knastroll82
    Elias Emil skrev 2011-02-23 09:21:04 följande:
    Jag har köpt mig en overlock, en huskylock, men jag får inte ordning på trådarna på baksidan Rynkar på näsan
    Kolla så tråden ligger ordentligt mellan trådspännaingsbrickorna, iband kan den hamna på sidan av, och då blir det fula sömmar.
    Prova annars att träda om hela maskinan, börja från höger. 
  • Fiffa5

    å syfestivalen köpte jag en stuvbit viskosjersey hos mjukatyger. Det verkar inte som att det tyget finns i deras webshop, men jag undrar om det finns ngn anna webshop som säljer viskosjersey?   Tänkte sy lite toppar till mig själv!


  • GOBLIgobli
    Fiffa5 skrev 2011-02-23 10:55:52 följande:
    å syfestivalen köpte jag en stuvbit viskosjersey hos mjukatyger. Det verkar inte som att det tyget finns i deras webshop, men jag undrar om det finns ngn anna webshop som säljer viskosjersey?   Tänkte sy lite toppar till mig själv!
    MG-tyger har en del.
    MenÅÅÅ...
  • Mimmi 71
    Fiffa5 skrev 2011-02-23 10:55:52 följande:
    å syfestivalen köpte jag en stuvbit viskosjersey hos mjukatyger. Det verkar inte som att det tyget finns i deras webshop, men jag undrar om det finns ngn anna webshop som säljer viskosjersey?   Tänkte sy lite toppar till mig själv!
    MG tyger, Neanobelle, Ttygpysslingen och Stoff & Stil. Även Jofotex ha massor i sin affär, hur de har i webshopen vet jag inte riktigt.
  • dazazz

    sådär! nu har jag plockat bort länken till min inaktiva shop från min blog, så nu kan ingen ha något att klaga på :D

    upptäckte däremot att något konstigt hände med slutet av mitt inlägg, det verkar ha trillat bort! så här kommer frågan igen, den här gången komplett :)

    "Och så har jag ju givetvis en fråga också :) Jag ska sy datorfodral, har gjort det innan men blir aldrig riktigt nöjd med kanterna. Det blir ju en del lager, yttertyg, mellanvadd och innertyg och jag vill gärna sy ihop dem med kantband eller liknande för det blir en snygg kontrast, men det är såååå svårt att få till kantbandet snyggt när man har så tjockt material. Är det någon som har några tips? Det finns en bild på en av mina datorväskor på www.tussi.se/blog/ så blir det lite lättare att förstå hur jag menar. är det någon som har några tips?"
     

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd