• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • madebyinferno001

    Håller på att sy overallen i ottobre 3/03 men kan inte få grepp om hur jag ska göra med ärmarna, fattar som de också ska vändsys men det går ju inte innan man vänder den.... någon som kan förklara som för en 5-åring?

    En fråga till angående overallen, hur är de i storlekarna, breda är ju normalt för ottobre men längden??

  • Elof och Dagny

    Nä, nu ger jag upp! Har suttit å bläddrat igenom trådens nästan 100 första sidor för att hoppas snubbla över en liten midjemuddtabell som jag vet att jag sett flera gånger. Det jag är på jakt efter är muddmåtten till stl 62 samt 68. Nån som vill tips så vore jag jätteglad!


    *Kira 070516 & Isolde 090421*
  • madebyinferno001

    Angående vetevärmare i fleece så var jag tvungen att testa iaf och kan meddela att den går toppen att micra men veten svettas så den blir läskigt fuktig utanpå plus att den håller inte formen med det tunga vetet

  • molnen

    Var hittar jag mönster på flickkjol st 116? vill att den ska vara klockad , sydd i flera  stycken (bitar) typ som Molos kjolar.

  • Ogabinne
    molnen skrev 2011-03-05 20:47:45 följande:
    Var hittar jag mönster på flickkjol st 116? vill att den ska vara klockad , sydd i flera  stycken (bitar) typ som Molos kjolar.
    Ottobre nummer 4/2010 har en!
  • Elias Emil
    madebyinferno001 skrev 2011-03-05 20:35:05 följande:
    Håller på att sy overallen i ottobre 3/03 men kan inte få grepp om hur jag ska göra med ärmarna, fattar som de också ska vändsys men det går ju inte innan man vänder den.... någon som kan förklara som för en 5-åring?

    En fråga till angående overallen, hur är de i storlekarna, breda är ju normalt för ottobre men längden??
    Är det en overall med foder?
  • Ogabinne

    Jag har precis lagt en beställning hos Lilofant för första gången men jag är lite osäker på hur jag ska betala. Jag fick en automatisk orderbekräftelse, ska jag betala in till deras bankgiro på en gång eller vänta på något nytt mail? Om jag betalar in på en gång, vad ska jag skriva för avsändare? Ordernumret?

    Jag brukar dra mig från att beställa från ställen som inte har kortbetalning men nu struntade jag i det. Nån som vet?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd