• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • prinsessan 13 april
    Fiffa5 skrev 2011-04-08 20:27:01 följande:
    ÅH! Även om det är "fel" sida av stab för mig är det ju inte så långt borta! Berätta mer! Hur ofta träffas ni? Hur många är ni? TRäffas ni hemma hos ngn? Syr ni på era egna projekt då ni träffas?
    Vilken sida om stan bor du? Jag är också intresserad av hitta några kompisar att "pyssla" ihop med. 
  • Fiffa5
    prinsessan 13 april skrev 2011-04-11 00:19:26 följande:
    Vilken sida om stan bor du? Jag är också intresserad av hitta några kompisar att "pyssla" ihop med. 
    Jag bor på Värmdö. Har lättare att ta mig söder om stan än norr om stan. Var bor du?
  • uniMog

    Vi har pratat om att ha en i Västerhaninge. Har en fantastisk lokal som vi skulle kunna använda. Får plats hur många som helst


    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Fiffa5
    Pejgan skrev 2011-04-11 10:45:41 följande:
    Vi har pratat om att ha en i Västerhaninge. Har en fantastisk lokal som vi skulle kunna använda. Får plats hur många som helst
    Det låter intressant!
  • Floria
    Novembermamma10 skrev 2011-04-09 09:52:34 följande:
    Vi ses i Bromma. Vi startade denna nya pysseljunta förra lördagen. Idag ses vi igen kl. 12.00. Just nu är vi tre för varandra nya syvänner. Kul hade vi så alla är taggade för träff två idag.
    Jag har en atelje som vi ska styra upp och ha för träffarna men idag ses vi hos mig.
    Kolla in vår nya blogg som ska bli stället vi även lägger upp saker och hörs.


     
    Hej!
    Jag skulle jättegärna vara med, men hur funkar det om man inte kan alla lördagar? Och hur gör ni med symaskiner, ska man ta med egen?
    Jag syr nämligen hela kvällarna hemma, och om jag inte syr så stickar eller virkar jag, beroende på hur social jag är med min sambo Men jag är fortfarande nybörjare.
  • lokisse
    Pejgan skrev 2011-04-11 10:45:41 följande:
    Vi har pratat om att ha en i Västerhaninge. Har en fantastisk lokal som vi skulle kunna använda. Får plats hur många som helst
    ha ha varför vh av alla ställen.
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    lokisse skrev 2011-04-12 09:28:35 följande:
    ha ha varför vh av alla ställen.
    och var i västerhaninge.
    Nej det tror jag inte!
  • uniMog
    lokisse skrev 2011-04-12 09:28:35 följande:
    ha ha varför vh av alla ställen.
    För att jag bor och har tillgång till en lokal här
  • lokisse
    uniMog skrev 2011-04-12 10:11:57 följande:
    För att jag bor och har tillgång till en lokal här
    som gammal vhbo tycker jag ju att det är panikspännande.
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd