• Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2
  • Emilia O

    Hahaha, det va kul att se SF kurvan!! Jag ligger redan över den....:) och då var min mätning i v 20 bara....:)))

    Ecorelle:

    Jag har fått ett papper från bm där hon har kryssat i div saker typ Hb och blodtryck, vikt osv... längst ner på det pappret till höger finns en SF kurva med streck både för enlingsgraviditet samt tvilling!!! Finns där ingen sån kurva om du tittar på det pappret?? Kul att jämföra sig med!!!

    Vilket väder!! Det får gärna fortsätta så här!! 12 grader i Malmö men håll i er!! 32 grader på vår punchveranda!!!! såååå skönt!!!!!

    Hoppas alla ändå mår ok!!!!

  • 6 Små Älsklingar
    Emilia O skrev 2010-03-25 11:44:38 följande:
    Hahaha, det va kul att se SF kurvan!! Jag ligger redan över den....:) och då var min mätning i v 20 bara....:))) Ecorelle: Jag har fått ett papper från bm där hon har kryssat i div saker typ Hb och blodtryck, vikt osv... längst ner på det pappret till höger finns en SF kurva med streck både för enlingsgraviditet samt tvilling!!! Finns där ingen sån kurva om du tittar på det pappret?? Kul att jämföra sig med!!! Vilket väder!! Det får gärna fortsätta så här!! 12 grader i Malmö men håll i er!! 32 grader på vår punchveranda!!!! såååå skönt!!!!! Hoppas alla ändå mår ok!!!!
    På mitt papper från mamamia finns 3 kurvor men dom är alla för enlingar.
    Jag trodde inte ens det fanns en tvillingkurva.
  • Ecorelle
    Emilia O skrev 2010-03-25 11:44:38 följande:
    Hahaha, det va kul att se SF kurvan!! Jag ligger redan över den....:) och då var min mätning i v 20 bara....:)))Ecorelle: Jag har fått ett papper från bm där hon har kryssat i div saker typ Hb och blodtryck, vikt osv... längst ner på det pappret till höger finns en SF kurva med streck både för enlingsgraviditet samt tvilling!!! Finns där ingen sån kurva om du tittar på det pappret?? Kul att jämföra sig med!!!Vilket väder!! Det får gärna fortsätta så här!! 12 grader i Malmö men håll i er!! 32 grader på vår punchveranda!!!! såååå skönt!!!!!Hoppas alla ändå mår ok!!!!
    Nej, det är bara en vanlig SF-kurva på mitt papper. Så det ser såklart helt knäppt ut, . Min BM sa att hon aldrig sett en SF-kurva för tvillingar, {#lang_emotions_undecided}.
  • Sara 84

    Nu är jag hemma igen! Det var faktiskt väldigt skönt och avslappnande med vattengymnastiken {#lang_emotions_sunny} Det var bara jag som var gnällig och trött innan, men nu kommer det förhoppningsvis kännas lättare i fortsättningen att ta sig dit när jag vet hur skönt det är.

    Min Bm har inte heller någon SF-kurva för tvillinggravida. Hon mäter bara för skojs skull.

    Snart ska vi iväg och kolla på ett parhus. Någon här på tråden som bor i parhus eller radhus? Hur är det med grannar och så? Vi har varit lite tveksamt inställda till parhus innan, men nu är vi så sugna på det här. Vill bara inte att det ska bli för intimt boende, utan vill kunna ha mitt privatliv ifred {#lang_emotions_laughing}

  • ufofia

    Hallå!! http://www.niomanader.se/content.asp?ID=45  finns tvillingkurva om någon är intresserad =)  När jag var i v.27 (26+1) hade jag sf-mått 31  Är nu i v. 26+3   Tycker det är väldigt svårt att få en sammanhängande sömn på nätterna. Uppe och kissar typ 4 ggr per natt. Nån som har tips på bättre nattsömn?

  • que

    Hej den 23/3 blev vi föräldrar till två underbara pojkar nr 822gr 33cm nr 2 1045gr 35cm i v 26+5 LITE TIDIGT MEN SÅÅÅ SÖTA:)

  • 6 Små Älsklingar
    que skrev 2010-03-26 15:54:56 följande:
    Hej den 23/3 blev vi föräldrar till två underbara pojkar nr 822gr 33cm nr 2 1045gr 35cm i v 26+5 LITE TIDIGT MEN SÅÅÅ SÖTA:)
    Oj kära nån, det var tidigt.
    Men jättegrattis till hela familjen {#lang_emotions_flower}

    Du måste berätta allt och visa bilder på dom små

    Vad heter dom?
  • Makima46
    que skrev 2010-03-26 15:54:56 följande:
    Hej den 23/3 blev vi föräldrar till två underbara pojkar nr 822gr 33cm nr 2 1045gr 35cm i v 26+5 LITE TIDIGT MEN SÅÅÅ SÖTA:)
    Grattis !{#lang_emotions_sunny}

    Men vad hände egentligen?
    gravid i v. 28 med tvillingar
  • Ecorelle
    que skrev 2010-03-26 15:54:56 följande:
    Hej den 23/3 blev vi föräldrar till två underbara pojkar nr 822gr 33cm nr 2 1045gr 35cm i v 26+5 LITE TIDIGT MEN SÅÅÅ SÖTA:)
    Grattis till pojkarna! Känns ju lite otroligt att första junibebbarna redan är födda, men jag hoppas att ni mår bra allihop och att allt går fint! Många kramar,
  • Buddha74
    que skrev 2010-03-26 15:54:56 följande:
    Hej den 23/3 blev vi föräldrar till två underbara pojkar nr 822gr 33cm nr 2 1045gr 35cm i v 26+5 LITE TIDIGT MEN SÅÅÅ SÖTA:)
    Oj oj GRATTIS, det kan man ju verkligen säga var lite tidigt ja. Jag som går och tror att jag kommer gå till vecka 40, det kanske är väldigt optimistiskt.

    Stort grattis igen.
Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2