• Ruggugglan

    Vi som är föräldralediga med andra barnet födda januari/februari 2010

    Den gamla tråden går snart i graven pga åldern, så nu startar jag en ny! Här kan vi som fick andra barnet i januari/februari i år prata om våra kids och annat som sker! Välkomna "gamla" som nya bekanta! {#lang_emotions_cheers} *höjer glaset*


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 08:41
    Den gamla tråden finns här www.familjeliv.se/Forum-11-232/m49567862.html
  • Svar på tråden Vi som är föräldralediga med andra barnet födda januari/februari 2010
  • SgtWaffle
    solstråle07 skrev 2010-04-22 08:07:46 följande:
    Så tråkigt..  Hoppas det ordnar sig till det bästa iaf, Kan förstå om det känns väldigt tungt nu! Kram! Här var vi & tog första vaccinationssprutan på Milo häromdagen. Nuförtiden är det visst 2 sprutor dom ska ta oxå... stackarn.. Ni som tagit sprutan- reagerade era barn på den något?? Tyckte Milo blev lite hängig faktiskt, både på kvällen & nästa kväll oxå.. Verkade inte så pigg som han brukar vara. Och nu har han tydligen blivit förkyld oxå.. Hostar lite oxå.. Men det kan dom väl inte bli av sprutan eller?? Det är väl bara lite feber isf, som jag hört..?!
    Efter att Anton fick sina sprutor var han lite gråtig resten av dagen, han fick lite feber men inget allvarligt. Han blev snorig och förkyld ett par dagar efter, men jag tror inte att det hade med vaccinationen att göra utan mer med våren.

    VAD ÄR DET FÖR SNÖOVÄDER? Jag skulle ju plantera blommor idag, istället får jag skotta infarten.
  • Kazeer

    Oskar blev också hängig efter tremånadersvaccinationen. Han var dessutom varm men inte så varm att jag brydde mig om att tempa honom.

    Den lille rackaren har sovit två hela nätter redan den här veckan ... och de nätter han fortfarande vaknar, så rör det sig om bara en gång numera. Det är lika förvånande varje morgon, när jag vaknar och konstaterar att jag har sovit hela natten


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Trolltoka
    Kazeer skrev 2010-04-22 10:23:25 följande:
    Oskar blev också hängig efter tremånadersvaccinationen. Han var dessutom varm men inte så varm att jag brydde mig om att tempa honom.Den lille rackaren har sovit två hela nätter redan den här veckan ... och de nätter han fortfarande vaknar, så rör det sig om bara en gång numera. Det är lika förvånande varje morgon, när jag vaknar och konstaterar att jag har sovit hela natten
    Oh så härligt med hela nätter redan!

    Vi ska vaccinera Hugo om två veckor. Vid sista BVC besöket bad jag om att få emla till honom. Novah är jätterädd för doktorn och allt som har med sjukhus att göra och vill inte göra Hugo rädd också.

    Äntligen har han slutat hosta! Så nu är han äntligen RS-fri! Har börjat få in lite sovrutiner nu och sover han ute i vagnen sover han från 12-16 vilket ger mig en massa tid till att umgås med dottern och göra hushållssysslor! Helt fantastiskt!
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Igelkotten

    Mélanie har sovit en hel natt men hon fortsatte inte med det.
    Om hon ligger i min säng vid mitt bröst så vaknar i och för sig varken hon eller jag när det är dax men om hon sover i sin egen säng vill hon äta 2 ggr /natt.

    Men hon har som sagt sovit en hel natt redan.

  • Ruggugglan

    Charlie har sovit hela nätter sedan han var någon vecka. Han somnar runt tio, elva tiden på kvällen och sover till sex, sju tiden. Då kan jag lägga över honom i sängen så att han får äta och vi somnar om en, två timmar. Han är alltså lätt om nätterna.

    Men på dagarna är han extremt kinkig med att sova. Det krävs mycket jobb att få honom att sova då och då när han är trött.

    I morgon ska han troligtvis få spendera första ensamma dagen med pappa. Blir nog en sväng till Ullared. Så jag ska pumpa bröstmjölk för hela slanten ikväll. Jag är lite nojig, första gången jag är iväg en längre stund. Men sambon behöver ensamtiden. Jag också känns det som!


  • Kazeer

    Nu sover Oskar åtta-nio timmar nästan varje natt. Den enda haken är att han somnar halv åtta på kvällen Ja ja, han somnar i alla fall om, när jag har matat honom ... och han sover länge på morgonen. Det gjorde Gustav aldrig. Klockan sex på morgonen var han redo att starta dagen och så gör han fortfarande.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Frida och Peter

    Åh jag blir lite avis när jag läser hur bra era små sover. Ludwig som blir 4 månader 1 Maj....somnar vid 20. Äter vid 1, 5 och 7 och sedan vill han inte sova mer. Storebror kommer in till oss vid 24 och sparkar mig i huvudet nästan hela natten. Jag behövde bara skriva av mig lite. Jag är extremt trött idag. Storebror har gått mig på nerverna.


    Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
  • Igelkotten

    Jaha, så var det med det. Melanie har fått en ny rutin. Samma som hennes storasyster hade. Äter vid 21, midnatt, 3 och 6 men hon vaknar inte helt utan halvsover medan hon äter och sedan kan jag lägga ned henne utan problem.

    Hon kan somna om vid 6 om inte storasyster kommer upp då, villket är rätt vanligt tyvär. Storasyster somnar om vid 8 lagom till lillan vaknar vid halv 9 -9.

    Har jag riktigt kul så kissar stora tjejen i sängen mitt i där någonstans.

  • SgtWaffle

    Vi kör blöja på storasyster än så länge. Hon sover mellan 20 och 07 ungefär. Anton sov länge hela nätter men har de senaste veckorna velat ha mat en gång per natt. Han vaknar inte riktigt utan ligger och stönar och stånkar tills jag tar ner honom till min säng. Sen tuttar han tills han är nöjd och sover vidare.

    Honom har jag fått för mina goda gärningar!

  • SgtWaffle

    Är det någon mer än jag som inte har napp till den lilla. Hur gör man för att de ska börja med snuttefilt eller liknande. Min stora bara sög åt sig nappen efter tre veckor så jag känner mig helt lost när lillen inte ville ha napp. Det har fungerat bra hittills, men nu börjar han bli väldigt snuttig och vill helst sitta klistrad vid mitt bröst.

Svar på tråden Vi som är föräldralediga med andra barnet födda januari/februari 2010