• snusmumriken2

    Vi som älskar Villervalla- del 8!

    Vi som älskar Villervalla - del 8


    Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

          {#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

    TIDIGARE TRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

    BILDTRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

    Storleksguide:

    Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

    samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • snusmumriken2

    Hm. Nu har jag testat de nya svarta jeansen på sonen o de åker tveklöst tillbaka!
    Satt inte alls snyggt, de gick rakt ner från rumpan o såg allmänt pösiga ut.
    Får se om jag tar ett par velourbyxor istället.

  • PialenaOskar

    Antar att ni sett det nya för idag? Fina ränder tycker jag !  Glad
    Kommer multiranden bara i velour tror ni??  synd isf. Tycker den ser så pösig ut på pojken som har tröjan. Klänningen är isf finare.
    Ska handla så fort jag ser detta. Vill ha en mutilrand men gärna i trikå.
    Hoppas ngn shoppar o lägger upp i bildtråden så man får se hur klläderna ser ut Glad

  • MadeByUs

    Men nu är de väl lite väl sega i sin uppdatering

    Jag vill ju beställa lite nya kläder bla en fleeceoverall...tror jag iaf hihi...


    -NOVA, VÅR STJÄRNA (080714)-
  • molnen

    Här hade nya varorna kommit till vår lokala butik men hade inte packats upp än och de skulle inte ta fram något förrän nästa vecka . De hade 30% på det gamla hade kommit på nu att de inte hade plats för allt det nya. Såg dock lila strumpor och den färgen var jättefin så den kommer jag köpa på fleecen.

  • sarsparis

    Äntligen börjar det hända saker, tror allt att den svartrandiga och trukosrandiga trjörona får flytta hem till sonens garderob :) Den multirandiga i velour ser också fin ut. Tro när de finns i butken i Haga....

  • Buttelina

    nån som sett det lila i verkligheten? menar mest velouren.. är den mörklila som lindex velour eller lite så mellan lila?


    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • molnen
    Buttelina skrev 2010-08-23 16:58:40 följande:
    nån som sett det lila i verkligheten? menar mest velouren.. är den mörklila som lindex velour eller lite så mellan lila?
    Villervallas är dovare i färgen .
  • Humlansbebis

    Någon av er som driver egna butiker som har en aning om hur jackorna som ska komma är. Den svarta med stjärna baktill som syns på sista bilden i galleriet är det jag funderar över. Är det skaljackor eller fodrade vinterjackor? Vad kommer de att kosta?

  • molnen

    I vår butik sa hon att den röda och svarta var fodrade vinterjackor. det skulle inte komma täckbyxor .Jackan med prickar är jag sugen på men den nämde hon inte.

  • jannah

    Tyvärr så är jag, än så länge, inte speciellt imponerad av höstkollektionen... Men oftast brukar man börja gilla kläderna när man kikat på dom lite mer... :)


    ¤ Othilia 080524 ¤ Bebis med BF 19/1 2011 ¤
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!