• snusmumriken2

    Vi som älskar Villervalla- del 8!

    Vi som älskar Villervalla - del 8


    Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

          {#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

    TIDIGARE TRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

    BILDTRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

    Storleksguide:

    Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

    samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • Alisa

    Kul att denna tråd fortfarande är igång, även om det var ett tag sedan någon skrev.

    Ska ner till butiken någon dag och titta på de nya trycken, jag tycker att Atlantic och Botanic-mönstren ser härliga ut!  =)

    Dottern har vuxit ur de flersta Villervallakläderna, så det känns som att det är dags att handla lite nytt!  =)

  • Smillas82

    Hejsan! Jag har ett megaproblem! Min dotter har använt en av villervallas filtar som snutte i stort sett sen hpn föddes. Det var från förra sommarens kollektion. Den var vit med gröna "klottrade" träd på om ni minns? Med rött kantband! Är det någon som har en sån filt som skulle vilja sälja den till mig?! Jag betalar i stort sett vad som helst! Eller om nån har ett plagg i det mönstret så kan jag sy om den till en filt...
    Jag är desperat! Snälla hjälp!  

  • Buttelina
    Smillas82 skrev 2010-09-24 16:22:28 följande:
    Hejsan! Jag har ett megaproblem! Min dotter har använt en av villervallas filtar som snutte i stort sett sen hpn föddes. Det var från förra sommarens kollektion. Den var vit med gröna "klottrade" träd på om ni minns? Med rött kantband! Är det någon som har en sån filt som skulle vilja sälja den till mig?! Jag betalar i stort sett vad som helst! Eller om nån har ett plagg i det mönstret så kan jag sy om den till en filt...
    Jag är desperat! Snälla hjälp!  
    har hon tappat den?

    håll koll på denna:

    http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118775189
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • PialenaOskar

    Hejsan!
    Synd att multiränderna inte kommit in denna veckan heller.


    Ngn som vet hur den med turkos rand kommer se ut? Flickan som spelar gitarr under fliken "denim" har ett par strumpbyxor som jag tycker är snyggare än tröjan som flickan som sjunger  bredvid har. Den ritade bilden på strumbyxorna stämmer ju tyvärr inte med bilden på flickan så antagligen är det väl den ritade bilden och bilden på tröjan som stämmer ? el hur brukar det vara?  (strumpbyxorna har två blå ränder på bilden) Scarfsen som flickan har är ju oxå bara en rand. Attans det är nog bara fel på strumpbyxbilden då ?  vet att det var så med ränderna på vårkläderna oxå. Att det var fel på ngn bild alltså.

  • PialenaOskar

    Griffelfot- vilken fin bild på modellen :) Passade så bra i tröjan. Vilken strl har han på kläderna? Storlek på killen?:)


    Jag funderar på om jag ska beställa 86 el 92 till sonen nu. Han har 86 som sitter fint nu men frågan är ju hur mkt större 92 är. Han kan ha 92 från lindex.

  • Alisa
    PialenaOskar skrev 2010-09-26 19:51:15 följande:
    Hejsan!
    Synd att multiränderna inte kommit in denna veckan heller.

    Ngn som vet hur den med turkos rand kommer se ut? Flickan som spelar gitarr under fliken "denim" har ett par strumpbyxor som jag tycker är snyggare än tröjan som flickan som sjunger  bredvid har. Den ritade bilden på strumbyxorna stämmer ju tyvärr inte med bilden på flickan så antagligen är det väl den ritade bilden och bilden på tröjan som stämmer ? el hur brukar det vara?  (strumpbyxorna har två blå ränder på bilden) Scarfsen som flickan har är ju oxå bara en rand. Attans det är nog bara fel på strumpbyxbilden då ?  vet att det var så med ränderna på vårkläderna oxå. Att det var fel på ngn bild alltså.


    Ja det har varit fel förut också, då har de skrivit det så man inte beställer fel. Håller med dig om att strumbbyxan på tjejen är snyggare än den andra med bara en blå rand.
  • TinkyWinky

    Nu är årets vinterjacka inköpt o dte blev faktiskt en villervalla jacka, atlantic med stjäörnor, har inte kollat eller tänkt på den alls men va o såg den idag o den e skiiiiit snygg Mkt bättre irl.. strl 80 blev det.. sitter perfekt. får se om dne håller hela vintern, men 86 hade blivit alldeles för stort.. bilder kommer imon. då kameran måste laddas..



    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Pochahontas

    TinkyWinky: Den ser så fin ut jackan! Men är det en vinterjacka? Jag trodde bara den var typ en höstjacka... Är den riktigt tjockt fodrad?


    Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!