• snusmumriken2

    Vi som älskar Villervalla- del 8!

    Vi som älskar Villervalla - del 8


    Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

          {#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

    TIDIGARE TRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

    BILDTRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

    Storleksguide:

    Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

    samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • mina12

    Helt galen! Är i Dubai på semester och går in i deras typ "ICA Maxi". Vad är det för bekant jag ser på barnklädesavdelningen?!? Jo, Villervallaklänningar! Storlekslappen i nacken är bortklippt, men i övrigt lika fina som de brukar vara och med "Villervalla-märket" på. Priset? 25kr/st - jag kan meddela att dottern har alla färger i alla storlekar som fanns (nästan iallafall)  

  • Ocikatten
    TinkyWinky skrev 2010-10-05 14:19:48 följande:
    Bytte till mig från strl 80 - 86, i andra jackor hade strl 86 varit alldeles för stort men denna sitter super, precis osm den i 86, så gissar på att det ej skiljer så mkt, men kändes som att denna räcker hela vintern ..
    Här kommer måtten på jackan, hoppas ni förstår.
    Hjärtligt tack! Skiljde det mycket på 80 och 86:an?
    Vad har din grabb för storlek på tröjor från Villervalla?
    Försöker bara hitta rätt storlek till våra kids...
  • TinkyWinky
    Ocikatten skrev 2010-10-05 22:42:21 följande:
    Hjärtligt tack! Skiljde det mycket på 80 och 86:an?
    Vad har din grabb för storlek på tröjor från Villervalla?
    Försöker bara hitta rätt storlek till våra kids...
    han har tyvärr ingen strl från dem så kan ej jämnföra, men jag tycker inet det skilje rmkt på strl, o min son har inga kl'der alls i 86, han har fortfarande 74 i lindex stjärnbyxor o annars e dte 80 som gäller, men va inte länge sen ja bytte till 80 i vissa kläder, så ja tror att de är små i strl, har ju som sagt provat andra vintex kläder/jacor tex,lindex fix jacka, pop vinterjacka, fix i strl 86 drunknade han i, pop strl 80 va stor o på deras skaljacka strl 74,.. hmm men svårt o veta..
    sonen är 80 lång, långa armar o smal..
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Ocikatten
    TinkyWinky skrev 2010-10-06 08:13:46 följande:
    han har tyvärr ingen strl från dem så kan ej jämnföra, men jag tycker inet det skilje rmkt på strl, o min son har inga kl'der alls i 86, han har fortfarande 74 i lindex stjärnbyxor o annars e dte 80 som gäller, men va inte länge sen ja bytte till 80 i vissa kläder, så ja tror att de är små i strl, har ju som sagt provat andra vintex kläder/jacor tex,lindex fix jacka, pop vinterjacka, fix i strl 86 drunknade han i, pop strl 80 va stor o på deras skaljacka strl 74,.. hmm men svårt o veta..
    sonen är 80 lång, långa armar o smal..
    Tack för hjälpen!
  • Alisa
    mina12 skrev 2010-10-05 20:35:23 följande:
    Helt galen! Är i Dubai på semester och går in i deras typ "ICA Maxi". Vad är det för bekant jag ser på barnklädesavdelningen?!? Jo, Villervallaklänningar! Storlekslappen i nacken är bortklippt, men i övrigt lika fina som de brukar vara och med "Villervalla-märket" på. Priset? 25kr/st - jag kan meddela att dottern har alla färger i alla storlekar som fanns (nästan iallafall)  
    Haha, coolt!  =)
  • Buttelina
    Ankiz skrev 2010-10-05 19:50:13 följande:
    Jag kan inte fatta att Villervalla fortfarande inte fått in hela höstkollektionen! Tycker det är så dåligt! Vill man beställa måste man ju beställa i flera omgångar eftersom saker tar slut innan allt kommit in! Nej, här blir det nog inget Villervalla i år...
    villervalla kommer alltid i 2-3 omgångar först kommer basränderna och sen multiränder/velour, så det är inget speciellt med i år.. men jag tycker också att det är kasst
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • BlueEyedAngel

    Har en fråga till er Villervallare.. Glad
    Är det någon av er som haft problem med felsydda knappar
    och felsydda sömmar?!?
    Har en heldress som knapparna blivit i sydda fel på och nu har det blivit en reva
    längs rumpan uppåt..
    Och detta är den andra jag har!!
    Fick reklamera den förra hos försäljaren men inte denna...


  • Londonvibes
    BlueEyedAngel skrev 2010-10-18 22:21:17 följande:

    Har en fråga till er Villervallare.. Glad
    Är det någon av er som haft problem med felsydda knappar
    och felsydda sömmar?!?
    Har en heldress som knapparna blivit i sydda fel på och nu har det blivit en reva
    längs rumpan uppåt..
    Och detta är den andra jag har!!
    Fick reklamera den förra hos försäljaren men inte denna...


    Jag har haft liknande problem. Jag mailade villervalla och reklamerade, fick skicka in plagget med posten så skickade de ett nytt samt frimärken som ersättning för porto när jag skickade in.
  • BlueEyedAngel

    Tack för snabbt svar!! Glad
    Jag var till butiken som jag köpt den i idag och dom ville inte ta emot den pga att
    dom tyckte att den såg för "tvättad ut"..
    Dom sa att om den såg ut så tog inte villervalla tillbax den...
    Har bara använt den som pjamas och den e inte mycket använd??


  • Humlansbebis

    Nu har resten av velourkläderna kommit till vår lokala butik och jag fick känns lite på kläderna igår. Helt ljuvliga, lillan MÅSTE nog få en klänning. Imorgon blir det nog en tripp till stan, kanske rent av lite julklappsinköp...

    Är det någon i tråden som har en aning om hur storlekarna på strumpbyxorna är? Det känns som ett väldigt stort spann just 0-6 månader. Jag menar, en nyfödd kan ju knappast ha samma storlek i kalasbyxor som en 6månader gammal bebis. Någon som vet?

Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!