• snusmumriken2

    Vi som älskar Villervalla- del 8!

    Vi som älskar Villervalla - del 8


    Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

          {#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

    TIDIGARE TRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

    BILDTRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

    Storleksguide:

    Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

    samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • Tegu
    finelinan skrev 2010-11-01 07:54:46 följande:

    Velar med storlekarna på trikåtröjorna. Gibson är 90-92 cm lång, väger ca 13-14 kg. Han har 98 på andra villervalla tröjor just nu, och de sitter jättebra. Varken för stora eller för tighta.

    Ska jag ta 98 eller kanske rent utav chansa på 104?


    Jag hade helt klart satsat på strl 104. Man vill ju gärna kunna ha tröjorna ett tag, inte bara någon månad.
  • ami
    finelinan skrev 2010-11-01 07:54:46 följande:

    Velar med storlekarna på trikåtröjorna. Gibson är 90-92 cm lång, väger ca 13-14 kg. Han har 98 på andra villervalla tröjor just nu, och de sitter jättebra. Varken för stora eller för tighta.

    Ska jag ta 98 eller kanske rent utav chansa på 104?


    Och jag hade tagit stl 98. Vår Mini har stl 104 just nu, de är alldeles lagom. Mini är 100 cm och väger 14,5 kg. Han har även ett par tröjor i stl 98, de är något korta i ärmarna.
  • finelinan
    Tegu skrev 2010-11-01 19:20:35 följande:
    Jag hade helt klart satsat på strl 104. Man vill ju gärna kunna ha tröjorna ett tag, inte bara någon månad.
    ami skrev 2010-11-01 19:28:44 följande:
    Och jag hade tagit stl 98. Vår Mini har stl 104 just nu, de är alldeles lagom. Mini är 100 cm och väger 14,5 kg. Han har även ett par tröjor i stl 98, de är något korta i ärmarna.
    Jag tog båda storlekarna i det som de fanns i! Blir lättare att skicka tillbaks de man inte vill ha, än att skicka tillbaks och byta sen. Men tack för era åsikter!
  • finelinan

    Nu har kläderna kommit! Snabb leverans!

    98 sitter bra och har växmån.
    104 är stor, mest lång, men går att använda.

    Jag behåller de i stl 98, och eventuellt ena multistjärna tröjan i stl 104 för framtida bruk. Kan inte bestämma vilka som är finast nu när man ser färgerna i verkligheten. Tycker inte de stämmer med vare sig de färgerna på hemsidan eller de som jag sett er fotografera.

  • Thezzizen

    Brukar aldrig behöva flundra på storlekar sådär på VV. Men dotra ska ha nya velourbyxor. Är det ngn skillnad på dessa nya med mudd i midjan mot de gamla. Hon hade på sig ett par strlk 9 igår och de är för små precis. Nudå, 98 känns litet att köpa, vågar man 104,? hon är 95 lång


    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Stargirl
    Felice skrev 2010-11-05 13:27:19 följande:
    Ni som köpt villervallas vinterjacka. Vad tycker ni om kvaliten och tjockleken. Våran grabb kommer inte leka så mycket i snön utan mer åka vagn/ bil. I vagnen har han även en åkpåse.
    Jag tycker alltid att sittande barn bör ha en overall, jag blev tokig av att jackan alltid korvade sig på vagnbarn, så jag skulle satsa på en overall hursom.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Buttelina
    Felice skrev 2010-11-05 13:27:19 följande:
    Ni som köpt villervallas vinterjacka. Vad tycker ni om kvaliten och tjockleken. Våran grabb kommer inte leka så mycket i snön utan mer åka vagn/ bil. I vagnen har han även en åkpåse.
    har han en vinteråkpåse så räcker det med en fleece overall och ev komplettera med en vinterjacka. lite klumpigare när barnet sitter men en overall och åkpåse är på tok för varmt
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Virrpirr
    Felice skrev 2010-11-05 13:27:19 följande:
    Ni som köpt villervallas vinterjacka. Vad tycker ni om kvaliten och tjockleken. Våran grabb kommer inte leka så mycket i snön utan mer åka vagn/ bil. I vagnen har han även en åkpåse.
    Jag tycker inte som det känns som nån superkvalite. Själva jackan i sig känns som den skulle kunna vara köpt på Ullared typ :P

    Men den är riktigt fin i färgerna och så. Lite tjock och korvig tycker jag att den är.

    Kan ju iofs funka till en sån liten i vagn, men att leka i på vintern skulle jag nog valt nån annan..
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!