• 9Kärleken6

    Pergopinglor med barn version 16

    Välkomna hit alla gamla som nya föräldrar som fått barn med hjälp av Pergotime  
    Detta är en tråd med flera år på nacken. Här är det högt i tak och vi gläds, skrattar, gråter, hjälper, lider och stödjer varandra till vardags och fest.

    Kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m51305693.html

    Gravidtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993-8.html
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16
  • Dodisens mamma

    Åh äntligen kärleken du har ju väntat på detta så länge Ett stort grattis och lycka till!

    Tittar in snabbt från svettiga Helsingborg. vi har fult upp med att underhålla barnen, Della är kass i magen sen en vecka tilbaka ska idag ner till apotk och köpa hem semperdroppar. Annars har jag hunnit få mig en fin bränna och en massa rivsår från svärmors björnbärsbuskar då vi röjde i hennes trädgård igår. Idag regnar det här och vi funderar på att åka till buslandet men så tänker jag att så tänker nog alla idag och då är det ju knökat och svettigt där med :-/ tåls att fundera på ett tag.
    Nu har snart ätit en hel p-pillerkarta. De verkar fungera bra på mig jag har inte blitt deppig eller ledsen ännu vilket jag vart så rätt för så det är väl bara att att fortsätta.

    Meja: ja klart jag fixar kortet nån gång. jag kan köra bil bara att jag jag inte kan kontrollera min nervositet ännu.

    Lillskrutt: måste vara klämpigt att gå höggravid i denna värme. Har det annars varit en bra graviditet?har du gått upp lika som med förra?

    Kramar


    Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • LillSkruttet
    Kärleken: Helt klart bättre att *mini* vill stanna i magen ett par veckor till, men samtidigt har jag lessnat ur totalt nu och längtan efter bebisen har tagit överhanden.
    Härligt att My pratar och står i. Vad fort tiden går! Trist med katten, ni har verkligen haft otur med era katter. Kram!

    Dodisen: Skönt att det verkar fungera med p-pillren. Håller tummarna att det fortsätter så.
    Jodå, kämpigt att gå höggravid i denna h**vetesvrme är dt definitivt. Håller på att gå under emellanåt. Var en kväll när jag bara kände att nu lägger jag mig och storbölar i soffan, orkar inte mer. Men nu har vi varit en knapp vecka i Dalarna, med svalka, mygg och regn. Normal svensk sommar alltså. Har njutit i massor! Men igår kom vi hem till värmen igen....usch usch usch. Men trots runt 27 grader idag så regnar det just för stunden. Rätt skönt det med.
    Vad gäller vikten har jag nog hittills gått upp runt 17 kg...med Tyra blev det totalt 23 kg så jag hoppas att jag slipper fler kilon nu. Räcker bra som det är...
    Tyra 21/3-2007 och BF 25/8-2010
  • AnSo76

    Hej hej...

    Sort grattis till både meja o kärleken....

    Ni har skrivit så mycket att ja inte vet vilka mer jag ska kommentera
    Längesen igen som jag var inne o skrev.
    Är inne på min sista semestervecka å har en VÄLDIGT trottsig liten tjej hemma här...säger nej till allt, ska gå själv ej hålla i handen, inte åka sin vagn eller kund vagn. Gahhhh blir galen emellanåt... man får liksom vara på helspänd så hon inte kutar iväg för hon tycker det är så jäkla kul att bara springa å testa oss.... ja jisses...en riktig pratkvarn pratar med alla å vinkar å håller på... inte ett dugg blyg.. på gott o ont!
    Imorgon blir det kalas för lill damen då hon fyller 2år nu den 27 juli, ska bli kul.
    Har inte än kommit över att min pappa aldrig fick se Thea... vissa dagar så är de tufft, å det märks på min mamma att hon ibland blir tårögd när thea gör något galet kul å både mamma  å jag vet att pappa hade garvat ihjälsig åt henne... åhhhh nu kommer tårar så nu får jag sluta babbla om de nu..

    Hoppas ni andra haft/har en bra sommar?
    Gillar sommaren men inte denna värmen som varit.... går ju knappt att andas ju..

    Kramar 


    Thea 080727
  • 9Kärleken6

    Nu finns det lite bilder på oss från våra stora dag under Bröllop 2010 i galleriet om nån är nyfiken


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • LillSkruttet
    9Kärleken6 skrev 2010-07-23 16:38:36 följande:
    Nu finns det lite bilder på oss från våra stora dag under Bröllop 2010 i galleriet om nån är nyfiken
    Är så klart nyfiken! Var dock in och hittar inte Bröllop 2010 i bildgalleriet.....
    Tyra 21/3-2007 och BF 25/8-2010
  • LillSkruttet
    9Kärleken6 skrev 2010-07-23 18:25:19 följande:
    Nu så kan du se.
    Tack!
    Har nu kikat på bilderna! Vackra bilder, och en vacker brud!! Och vita kallor hade du....jag var inne på vinröda kallor ett tag. Tycker kallor är så otroligt vackra!! Men det blev chockrosa gerbera för min del istället.
    Kul att få se lite bilder från eran stora dag.
    Tyra 21/3-2007 och BF 25/8-2010
  • 9Kärleken6

    Lillskruttet: Tackar Jag älskar mina kallor, så glad jag valde dem. Maffig bukett som fortfarande står, men om än lite brun, här hemma. Ska försöka att ha dem kvar i vasen och se om de blir lika vackert brun över hela buketten i så fall behåller jag dem, som torkad. Trodde inte det gick. 


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16