• 9Kärleken6

    Pergopinglor med barn version 16

    Välkomna hit alla gamla som nya föräldrar som fått barn med hjälp av Pergotime  
    Detta är en tråd med flera år på nacken. Här är det högt i tak och vi gläds, skrattar, gråter, hjälper, lider och stödjer varandra till vardags och fest.

    Kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m51305693.html

    Gravidtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993-8.html
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16
  • 9Kärleken6

    Lycklig: Tack Tycker jag med

    Anso: Ser inte vad du har på lilla hjärtat, din ruta är tom.

    Fortfarande ingen katt här. Uscha anar det värsta... idag har vi varit på marknad i stan. Kom hem med varsin heliumballong åt barnen, en dinosarie, så klart, åt Nina och en hääääst som My säger men det är en rosa randig zebra. Hutlöst att de kostar 75 spänn stycket men vad gör man inte för de smås lycka? Kram på er 


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Simben

    Hej på er alla!

    Hinner inte in så ofta längre...har nu jobbat 9 dagar i sträck och i morgon är jag ledig sen jobbar jag två dagar till innan jag är ledig hela fem dagar i sträck och då ska vi åka och campa med husvagnen på bullerby cup i vimmerby sen är det jobb igen så inte mycket tid att vara här just nu.

    Måste ju säga GRATTIS till dig och din man Kärleken!! Måste in och titta på dina bilder från er stora och fina dag. Är så glad för din skull att du nu äntligen är fru Tuvesson...kram!
    Mindre roligt med Bosse..håller tummen för att han kommer hem helskinnad snart..kram!!

    Själv händer det inte mycket i mitt liv...jag jobbar och springer typ..kämpar med vikten som sjutton och har nu gått ner 28 kilo sen slutet av september..bara 15 kvar vilket inte såklart är så bara

    sen har jag bokat en resa till mig och tjejerna till kreta i september..ska bli jättekul och spännande. min syster och hennes flicka som precis fyllt 2 ska oxå med.

    Dodisen; tråkigt med uppkörningen...förstår dig och din nervositet...men snart har du körkortet ska du se...fast trist att man måste göra om teori-provet...har det alltid varit så? kan inte minnas att det var nån viss tid på min tid när jag tog det men det var det kanske?

    Ha det så bra alla underbara vänner så ska jag nu in och kika på dina bilder kärleken och avundas dig lite...kram!!


    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • 9Kärleken6

    Simben: tack, känns fantastisk, skönt det är över och lite trist för nu har man inget att planera Rekommenderas dock att göras!  Sjukt duktig du varit med vikten!!!! Helt imponerad!!! GRATTIS! Kul med lite minisemester för dig snart. Och varför reser ni utan pappan i huset till Kreta??? Sitter själv och drömmer om vart vi ska ta och resa på bröllpsresa. Vad ju det ända vi önskade oss bidrag till en sån, vi fick lite annat smått och gott också men främst 11.100:- att resa för!!! Lutar åt Kroatien nästa sommar. Någon som varit där??? Tänker åka bara min man och jag. Barnen få allt va hemma.  

    Fortfarande ingen Bosse, 5 dygn sen vi såg han nu. Idag öser det ner så kommer han inte idag så kommer han inte alls känns det som.

    Kram på er  


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Simben

    kärleken; förstår att det måste kännas lite konstigt att inte ha nåt att planera nu när ni planerat så länge ni får planera bröllopsresan läääänge så du inte får abstinens
    Vi åker utan pappa och bonus för att dom ska iväg till england och titta på fotboll nu i augusti...sen ska pappa iväg till Peru i oktober/november och gå inkaleden och då vara borta i två veckor så jag kände att jag och tjejerna skulle åka till värmen själva då jag inte kan vara utan dom i en hel vecka annars hade jag ju kunnat åkt själv med min syster tex men nej...jag vet ju att agnes älskar att bada och tycker det är kul att flyga så det känns inte rätt att åka utan dom så därför blev det en resa för bara oss tjejer...sen frågade jag min syster om hon ville hänga på och det ville hon så det var kul

    regnet öser här oxå så det får nog bli löpbandet idag senare...känner inte alls för det men måste!!
    Vill ner 6-7 kg tills vi åker den 11 september så då gäller det att kämpa häcken av sig

    Håller tummen stenhårt för att Bosse hittar hem idag...kramis!!


    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • 9Kärleken6

    Simben: Aha ja då är det inte mer än rätt att ni flickor åker själva! Ja jag får ta tag i bröllopsresan eller kanske bara prova på att njuta av livet utan att planera något. Kommer säkert va en hel del med skolan i höst med så då får jag andra tankar. Som sagt duktig du är med vikten!!! Ingen kisse än så jag har inte så stort hopp... Men man hör ju solskens historier hela tiden så man vet aldrig. 

    Kram kram 


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • AnSo76

    Kärleken: vet inte vad som hände där.. var inne på FL i min IPhone haha... skrev ju ett inlägg högre upp

    Vad är de med min kropp?? Skulle ha haft mens i förrgår ca men än har den inte dykt upp, har haft liiite ont i magen för några dagarsedan men nu inget. Mått lite illa men vet inte om jag inbillar mig hahahaha
    iiii tänk om ja e gravid... vågar ej köpa test än. Vet inte om jag är rädd eller lugn... har blivit en sån orolig själ sen pappa gick bort å tror jag har alla sjukdommar som finns... tänkt om jag ska oroa mig att jag sak få proppar å massa annat när jag e gravid... blääää hatar mig själv för att vara så nojjig...
    Vill vara gravi men ändå inte...suck...
    Svullen i magen å konstigt trött å yr...

    Förlåt att jag irrar ... har ju trott att jag var gravid förr men så dök mensen upp senare... kan ju vara lika nu fast vi dock 6ade runt ÄL inte på dagen men nära...

    aja nu ska jag släppa denna ide haha

     ha de gott kramar


    Thea 080727
  • 9Kärleken6

    Anso: Aha det var därför det blev lite tokigt, teknikens under Som du vet själv är det omöjligt att veta vad som händer med kroppen. Försöker ni bli gravida? Har du pco? Har du kollat hur det ligger till med den (ev) efter din graviditet?


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • AnSo76
    9Kärleken6 skrev 2010-07-26 15:16:40 följande:
    Anso: Aha det var därför det blev lite tokigt, teknikens under Som du vet själv är det omöjligt att veta vad som händer med kroppen. Försöker ni bli gravida? Har du pco? Har du kollat hur det ligger till med den (ev) efter din graviditet?
    Nä jag vet inte om jag har pco, ingen läkare har kollat upp det. Förra gången räckte det med att jag sa att jag inte blivit gravid på 7 år å att jag fick 2mf så det var därför dom skrev ut pergotime för att få ingång ÄL + progrestoron (tror de heter) för att jag skulle kunna behålla barnet. Å de funkad ju.
    Men många säger ju att allt kan ändras efter man fått barn å jag har ju kännt av ÄL nästan alla månader efter förlossningen å de gjorde jag aldrig innan bara när jag åt pergotime.
    Joooo liiite har vi pratat om ett syskon...."tyyyyyst om det nu" haha
    Thea 080727
  • 9Kärleken6

    Anso: Ja mycket kan hända med kroppen efter en förlossning, den kommer på att ja ha va det så där man skulle göra. Konstigt att de inte gjorde en grundligare koll på dina problem utan bara gav pergo. Men det funkade ju och det är ju huvudsaken. Tungan ute Ok håller tummen lite i smyg då

    Idag är det en vecka sen kissen försvann och ff inget spår. Nina hade panikångest, nästan, idag då jag lämnde på ersättningsdagiset. Hon ville inte alls dit. Gjorde ont i mammahjärtat då jag tillslut var tvungen att bara gå ifrån en hysterisk Nina. Jag hoppas och tror det gick över fort. Jag förstår henne och får flaschbacks från när man själv gick på sommarfritids. Inte alls samma trygghet och roligt som på "sitt" dagis. Men det är bara idag och på fredag, min man är ledig onsdag och torsdag. På måndag öppnar vårt dagis igen, skönt.

    Kram på er


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6

    Hej och hå va tiden går! Idag fyller vår älskade Nina 4 år! Vart tar tiden vägen??? Hennes pappa jobbar 7-19 så vi kommer fira dem båda på onsdag på Mys födelsedag. Men så klart blev det sång och paket av oss i morse. Så nu ska de ut och inviga nya servisen till lekstugan. Kommer en kompis till henne i em och fikar så fet blir lite firande iaf. 

    Kram på er




     
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16