• Svar på tråden Vi som plussade v.21 2006 #13
  • Dallandra

    Oci
    Vi handla mer och mer via nätet. Vi har inte heller ork, tid eller lust att ränna runt i affärer. Sååå bekvämt att bara klick ngr gånger så får man hem varorna i stället Vi har t.o.m börjat fundera på att få maten hemkörd.....

    Nä hon äter inte på dagarna heller smörgås och youghurt är väl det enda som går ner, men det är inte alltid hon vil ha det heller Obestämd så fort vi säger att vi ska äta säger hon: Men jag gillar inte mat!
    Det är säkert någon form av trots men det är inte kul när man vet att hon lägger sig hungrig. På dagis äter hon ff bra men det är bara 3 luncher i veckan.... Får hoppas att det går över snart!

    jag fick aldrig tummen ur att reklamera trycket vilket jag så klart skulle ha gjort. ja jag har verkligen haft otur med mina NS kläder.
    I går var vi på skattkammaren i Borås som säljer NS och köpte den rosa jackan till A I en lokaltidning fick vi en kupong på 30% rabatt så vi slog till på en jacka, så fin!
    De ska även börja sälja VV i jan så det lär ju bli ett besök där då

    Blev du förkyld? Hur går det hos farmor och farfar ?

    FlovesT
    Kul att höra av dig!!
    Här är det också stress och jag som inte ens börjat jobba än vill inte tänka på hur det blir sedan Obestämd

    Jag älskar också julen, det är så mysigt när man får upp ljusstakarna och gardinerna
    Hur går det med renoveringen?

    Kram på er!!!!

  • Dallandra

    Får väcka lite liv i tråden och önska er en riktigt God Jul Tomte

    December månad har gått i sjukdommarnastecken. Först släpade N hem förkylning med feber och hosta och smittade ner töserna. Sedan åkte hela fam på vinterkräksjukan.... men nu ser vi framemot morgondagen

  • Ocikatten

    Usch o fy för sjukdom!
    Här har vi klarat oss ganska bra - återkommer när jag har mer tid! När händer det??

  • Dallandra

    Haha tid är verkligen en bristvara

    Vi blev sjuka igen, på annandagen fick töserna feber och jag halsont. Har varit förkylda hela veckan. Till på köpet smittade vi ner hela min familj, en lite julbonus från oss kan man säga Så vi firade nyår hemma i lung och ro. vi hade bjudit hit lite folk men de var också sjuka.

    I går var jag och N på bio och såg Narina skönt med egen tid! Det är säkert 5 år sedan vi var på bio senast

    Gott nytt år och god forsättning!!

  • Ocikatten

    Hej tjejer!


    Hur är läget? Allt väl hoppas jag?
    Som ni säkert läst på FB så ska dagmamman såklart gå i pension i april. Tråkigt nu när grabbarna trivs så bra men jag förstår henne, maken har gått i pension och hon har passerat 60.
    Nu måste vi hitta nån ny, känner oss inte redo för dagis ännu!

    Hänger ju i en tråd liknande denna fast för Henric och ett av barnen där har fått cancer i höger njure, det är så hemskt att jag kan inte sluta tänka på det. Mitt hjärta gråter för familjen där. De är ju så små!!!

    Är alla friska o krya här? Vi har klarat oss superbra än så länge *peppar peppar*
    Men sen träffar vi ju inte så många heller i o m barnen varit hos farmor o farfar hela november/december.

    Har precis bokat en resa till Disneyland Paris, maken fyller 40 år i maj så då tar vi en sväng dit. Ska bli spännande att flyga med kidsen!! Och KUL att åka dit!
    Nån som varit där??

    Kram på er alla!!

  • FlovesT

    Hallå i stugan!
    Här är det bara fint. Vi har klarat oss från sjukdomar. Peppar peppar. Men så fick ju vi vår beskärda del förra året. Jag tror man kan räkna de hela veckor vi jobbade på hela dagis-året på en hand.

    Elliot var på sitt första barnkalas i helgen. Han kom hem och jag frågade hur han hade haft det. Han va där med pappa. "Det va JÄTTEkul, mamma" fick jag som svar. Med stor betoning på jätte. Han hade suttit kvar sist vid fikabordet med ett stort leende och smaskat tårta. Sen fick jag ju en godispåse med hem. Första gången han har fått en egen godispåse. Den satt han i soffan och smaska upp när han kom hem. Bjussa brorsan gjorde han faktistk också. Nu blir det barnkalas på rad. Kompis Astrid har sitt 4-års kalas nästa helgen och sen blir det ju Elliots egna kalas i början av februari. Det blir väl till att börja baka bullar och annat för infrysning.

    Kul med Disneyland Paris! Vi har inte varit där. Däremot ska vi också flyga med barnen för första gången i juni. Alcudia ska vi åka till tillsammans med min bror och hans familj. Det ska bli jättekul och gissa om killarna ser fram emot att få flyga.

    Trist med dagmamman som slutar. Hoppas ni hittar någon ny som är minst lika bra.

    Å fy så hemskt med pojken som fått cancer. Det går ju inte att föreställa sig. Tackar högre makter att killarna är friska.

    Just nu jobbar vi på att låta killarna somna själva i sitt rum. Vi har ju tidigare legat brevid en av dom varje kväll. Det går jättebra när jag är på Zumba och pappa nattar dom. Då läser han saga, säger godnatt och går ut. Dom kan ligga och prata ibland men sen somnar dom utan knussel. Om jag nattar däremot så ska det springas upp i dörröppningen och viskas Maammaaaa av William. Men det går faktiskt bättre och bättre. Det är skönt.

    Hur är det med alla er andra?

  • Ocikatten

    Vi är oxå inne på att låta grabbarna somna på egen hand nu. De är så stora och far mest runt i sängen, bryr sig inte om så mycket att vi är där känns det som! Somnar först när vi somnat... *as-garv*
    Få se när tålamodet tryter för då lär jag nog lämna dem själva!

    Hur gör ni med 4-års kalaet? Vilka tider? Ska man bjuda på korv/hamburgare eller bara tårta/fikabröd? Godispåse är ju givet men vad mer?? Har just insett att Mackan nog vill ha ett kalas...

    Ja flygningen lär ju bli spännande både på gott och ont!!

    Annars är allt bara bra här, ska besöka två olka dagmammor i slutet av veckan och sen ta beslut!

  • FlovesT

    Kalaset som Elliot har varit på höll på mellan 14-16. De fick bullar, kakor och tårta och sen självklart fiskdamm med godispåse. Alla föräldrar var helt förundrade för att barnen satt och lekte snällt, inge bråk och stoj alls. Men det är klart. Första barnkalaset för de flesta. Bara kul att få komma hem till kompisen och leka med nya leksaker.

    Elliot fick en ny kalasinbjudan med posten idag. Det kalaset kommer vara mellan 13.30-15.30 och denna gång måste det ju vara min tur att få gå på kalas. :)

    Jag frågade Elliot vilka han ville bjuda på sitt kalas och jag trodde ju såklart han skulle rabbla upp sina 3 dagiskompisar men den första han sa va faktiskt William. Jag som funderade på om vi skulle låta William va hos mormor under kalaset för att det verkligen ska bli fokus på Elliot. Så att han får känna att det är hans dag. Men nu blir det nog inte så. Lillbrorsan är ju annars väldigt tuff och tar en del uppmärksamhet. Förhoppningsvis så blir han lite mer timid när kompisgänget med stora barn är här. Det spörs! :)

    Spännande med dagmammabesök. :)

  • FlovesT

    Hur sitter era barn i bilen föresten?

    Elliot sitter fortfarande bakåtvänd i sin BeSafe. Men det börjar bli riktigt tungt att lyfta upp honom nu. Han väger ju ändå 17 kilo. Många gånger klättrar han upp själv men det är ju inte alltid det passar lille herrn. :)

  • Ocikatten

    Vi har båda våra bakåtvända, Henric fortfarande i Akta Graco och Marcus har fått byta till Britax Two-way som är kanon. Dock kan han inte sova i den längre för den är så öppen och dåligt med huvudstöd.
    Marcus väger nu 20 kg och ibland lyfter vi, ibland vill han klättra själv, det går faktiskt riktigt bra. Och då har vi en BILÄLSKANDE make som sååå rädd om bilen men det verkar klara sig helt ok!

    Får nog ta och pula på de där inbjudningarna nu då...

Svar på tråden Vi som plussade v.21 2006 #13