• Anonyhm

    Varning för film!!! The human centipede.

    Jag är skräckfilmsfantast och har varit sedan jag var liten. Jag älskar slräckfilmer i alla dess former och Pinhead var min stora idol och ungdomskärlek. Detta however tog priset. Jag tror att jag sett varenda skräckfilm som finns och några fler. Denna stängde jag av efter 25 minuter. Den handlar om en galen läkare som är besatt av att skapa en siamesisk trilling genom att använda levande människor som han sammanfogar från anus till mun. Den är vedervärdigt vidrig. Jag mådde bokstavligen så dåligt att jag bad min sambo stänga av. Jag fick gå in i badrummet och skölja ansiktet och efter det kunde jag inte sova.

    Den är så fruktansvärt psykiskt obehaglig och bara tanken på den får mig att må dåligt. Vill du se något vedervärdigt är detta filmen för dig. I övrigt vill jag varna folk som älskar skräckfilmer. Denna är over the top! Se den inte.

    Trailer

     
    ">



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:22
    Jag citerar "Jordkvinna" i tråden som ger en perfekt och målande beskrivning!

    "Det otäcka med filmen är vetskapen om smärtan. Färska, utdragna tänder, annan persons uppfläkta slemhinna/hud fastklamrad i ansiktet med alla infektioner, blod, bajs, var och slem som går in och ut ur munnen, att kräkas in i en tarm genom såren av de utdragna tänderna och smärtan av de starka vätskorna genom de sargade slemhinnorna, de förstörda knäna de tvingas använda, att inte kunna andas, att bli förnedrade och fråntagna sin person, sitt värde och lära sig apportera tidningar och få piskstraff (som om det är så farligt i sammanhanget). Det "bra" med filmen är läkarens psykologi, att skända, invalidera, förvalta tre människor i en total beroendesituation och dessutom njuta sadistiskt.
    Det är raffinerat och.... avancerat. Snyggt. Att tjejerna placeras bakom mannen (de blir bajsätarna), det finns flera raffinerade, kontroversiella detaljer.

    Det är tufft!"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:47
    SPOILERVARNING!!!!!!!!!!!!!! DET FÖREKOMMER SPOILERS I HELA TRÅDEN LITE HÄR OCH VAR. VILL DU ABSOLUT INTE RISKERA ATT FÅ VETA SÅ LÄS INTE!!!!

  • Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.
  • Anonyhm
    pingstlilja skrev 2010-06-10 12:03:53 följande:

    En film jag tyckte var bra var "Barnhemmet". Jag tror den hetta så. Tror det var en spansk film.


    Den var riktigt bra! Hemsk och sorglig och fin på samma gång. 
  • Eshka
    Anonyhm skrev 2010-06-10 11:50:23 följande:
    VA?? The others är ju ingen skräckfilm den är ju sorglig? Den med Nicole Kidman? 
    Nej det är ingen skräckfilm i samma bemärkelse som Hostel och Saw mfl, men den går under kategorin "thriller" om jag inte missminner mig.. För mig är den en av de absolut bästa filmerna och gav mig en rejäl tankeställare efteråt, precis så som jag vill känna mig efter att ha sett en otroligt bra och välgjord skräck/thrillerfilm! Den var obehagligt kuslig!
  • Anonyhm
    Eshka skrev 2010-06-10 12:26:05 följande:
    Nej det är ingen skräckfilm i samma bemärkelse som Hostel och Saw mfl, men den går under kategorin "thriller" om jag inte missminner mig.. För mig är den en av de absolut bästa filmerna och gav mig en rejäl tankeställare efteråt, precis så som jag vill känna mig efter att ha sett en otroligt bra och välgjord skräck/thrillerfilm! Den var obehagligt kuslig!
    Jag blev jävligt glad eftersom slutet inte var givet eller något man faktiskt kunde räkna ut. Idag är alla slut likadana. 
  • Eshka
    Anonyhm skrev 2010-06-10 12:27:38 följande:
    Jag blev jävligt glad eftersom slutet inte var givet eller något man faktiskt kunde räkna ut. Idag är alla slut likadana. 
    Samma här. Det är en av få filmer som slutade helt tvärtemot vad jag trodde..
  • JessAnn

    Jag hoppar på denna tråden. Jag skulle gärna vilja se Paranomal Activity. Är det någon vet var man kan se den via internet??
    Bor på landet mitt i smeten av Sweden Rock som är just nu. Kommer inte ut med bilen på hela helgen så jag kan inte hyra några filmer.

  • Anonyhm
    JessAnn skrev 2010-06-10 12:37:25 följande:
    Jag hoppar på denna tråden. Jag skulle gärna vilja se Paranomal Activity. Är det någon vet var man kan se den via internet??
    Bor på landet mitt i smeten av Sweden Rock som är just nu. Kommer inte ut med bilen på hela helgen så jag kan inte hyra några filmer.
    Satan i helvete. Alltså jag såg den filmen. Min son var 5 veckor gammal. Sedan satt jag uppe på morgonen klockan 05 och matade och då började plötsligt tv:n byta kanal av sig själv i räserfart fast fjärren låg på bordet. Jag trodde att jag skulle skita ner mig. Skakande gick jag ut i köket för att ringa min man och berätta att spökane snart skulle dräpa oss. Då hörde jag PJOM och tv:n släcktes. Jag var så JÄVLA rädd!!!!

    Det visade sig att det är så vår fjärr informerar om att den behöver batteribyte.  
  • JessAnn
    Anonyhm skrev 2010-06-10 12:40:01 följande:
    Satan i helvete. Alltså jag såg den filmen. Min son var 5 veckor gammal. Sedan satt jag uppe på morgonen klockan 05 och matade och då började plötsligt tv:n byta kanal av sig själv i räserfart fast fjärren låg på bordet. Jag trodde att jag skulle skita ner mig. Skakande gick jag ut i köket för att ringa min man och berätta att spökane snart skulle dräpa oss. Då hörde jag PJOM och tv:n släcktes. Jag var så JÄVLA rädd!!!!

    Det visade sig att det är så vår fjärr informerar om att den behöver batteribyte.  
    Ha ha, ja jag är så j*a mörkrädd så jag tänkre att detta var perfekta tiden att se en sådan film. Hårdrocksmusik som pumpar ut och 33000 personer utanför dörren.
  • Apolline

    Varför var de tvungna att lära sig gå? Vad hade han gjort med deras ben? Amputerat dem eller knäckt dem vid knäna och vinklat dem framåt? Och armarna på led 2 och 3, var de fastsydda längst kroppen på den framför eller hängde de fritt?

  • Novemberstjärnan

    Armarna hängde fritt såvitt jag kommer ihåg. Han hade skärt i knät också (jag fattade aldrig varför?) 

  • Anonyhm
    Apolline skrev 2010-06-10 13:09:09 följande:

    Varför var de tvungna att lära sig gå? Vad hade han gjort med deras ben? Amputerat dem eller knäckt dem vid knäna och vinklat dem framåt? Och armarna på led 2 och 3, var de fastsydda längst kroppen på den framför eller hängde de fritt?


    Knäna hade han skurit av nån sena i så att de inte kunde sträcka ut benen. Armarna vet jag inte om han hade sytt fast. Hade han det? Jag DÖR. 
Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.