• Anonyhm

    Varning för film!!! The human centipede.

    Jag är skräckfilmsfantast och har varit sedan jag var liten. Jag älskar slräckfilmer i alla dess former och Pinhead var min stora idol och ungdomskärlek. Detta however tog priset. Jag tror att jag sett varenda skräckfilm som finns och några fler. Denna stängde jag av efter 25 minuter. Den handlar om en galen läkare som är besatt av att skapa en siamesisk trilling genom att använda levande människor som han sammanfogar från anus till mun. Den är vedervärdigt vidrig. Jag mådde bokstavligen så dåligt att jag bad min sambo stänga av. Jag fick gå in i badrummet och skölja ansiktet och efter det kunde jag inte sova.

    Den är så fruktansvärt psykiskt obehaglig och bara tanken på den får mig att må dåligt. Vill du se något vedervärdigt är detta filmen för dig. I övrigt vill jag varna folk som älskar skräckfilmer. Denna är over the top! Se den inte.

    Trailer

     
    ">



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:22
    Jag citerar "Jordkvinna" i tråden som ger en perfekt och målande beskrivning!

    "Det otäcka med filmen är vetskapen om smärtan. Färska, utdragna tänder, annan persons uppfläkta slemhinna/hud fastklamrad i ansiktet med alla infektioner, blod, bajs, var och slem som går in och ut ur munnen, att kräkas in i en tarm genom såren av de utdragna tänderna och smärtan av de starka vätskorna genom de sargade slemhinnorna, de förstörda knäna de tvingas använda, att inte kunna andas, att bli förnedrade och fråntagna sin person, sitt värde och lära sig apportera tidningar och få piskstraff (som om det är så farligt i sammanhanget). Det "bra" med filmen är läkarens psykologi, att skända, invalidera, förvalta tre människor i en total beroendesituation och dessutom njuta sadistiskt.
    Det är raffinerat och.... avancerat. Snyggt. Att tjejerna placeras bakom mannen (de blir bajsätarna), det finns flera raffinerade, kontroversiella detaljer.

    Det är tufft!"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:47
    SPOILERVARNING!!!!!!!!!!!!!! DET FÖREKOMMER SPOILERS I HELA TRÅDEN LITE HÄR OCH VAR. VILL DU ABSOLUT INTE RISKERA ATT FÅ VETA SÅ LÄS INTE!!!!

  • Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.
  • Stealth
    Rakad Apa skrev 2010-06-10 18:52:53 följande:
    Sharing is caring Flört
    ser den just nu...  i ett pytteyttefönster.....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • denlillablå

    Hu, den hoppar jag nog över. Brukar älska skräckisar men det där kändes väl magstarkt. Typ som hostel-filmerna fast ännu mer skruvat.
    Vad har amerikanarna förresten för syn på oss européer, vi verkar ju inte göra annat än att slakta och vanställa amerikanska backpackers

  • EttLångtOchJolligtNamn

    Asså, Den där filmen är inte ens värd att ladda hem.
    Fyfan jag bara gäspade mig igenom hela filmen.

  • Mad as snow
    Stealth skrev 2010-06-10 19:01:04 följande:
    ser den just nu...  i ett pytteyttefönster.....
    Förvånad
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • peggyL
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2010-06-10 19:12:03 följande:
    Asså, Den där filmen är inte ens värd att ladda hem.
    Fyfan jag bara gäspade mig igenom hela filmen.
    Håller med. Sämsta någonsin.
  • Stealth
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2010-06-10 19:12:03 följande:
    Asså, Den där filmen är inte ens värd att ladda hem.
    Fyfan jag bara gäspade mig igenom hela filmen.
    det gick på 3 minuter att få hem, kunde ..... inte..... motstå.....

    nu kom poliserna...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Mad as snow
    Stealth skrev 2010-06-10 19:32:12 följande:
    det gick på 3 minuter att få hem, kunde ..... inte..... motstå.....

    nu kom poliserna...
    Fan vad modig du är. Foten i munnen
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Tinizen

    Vi (såg den tillsammans med min man och min bror) blev alla besvikna, det händer typ ingenting och inte det minsta äckligt...det roliga är att det står att den ska vara så verklig det bara går dvs SE verkligt ut men..i en scen när han skär på ett ställe (tänker inte berätta eftersom alla inte sett den) så syns det så väl att det inte är på riktigt.. trist :/

    Vill se 2an och 3 an, mest för dom kanske är så bra jag hoppades 1an skulle vara :) 

  • Stealth
    Mad as snow skrev 2010-06-10 19:32:55 följande:
    Fan vad modig du är. Foten i munnen
    Someone get me a fucking wiener before I die.
    näe.... jag håller för ögonen och filmrutan är 7x5 cm stor....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • puss

    har kollat lite, det verkar inte som att dom vill bli centipedade? lite motvilliga sådär?


    det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.