• Anonyhm

    Varning för film!!! The human centipede.

    Jag är skräckfilmsfantast och har varit sedan jag var liten. Jag älskar slräckfilmer i alla dess former och Pinhead var min stora idol och ungdomskärlek. Detta however tog priset. Jag tror att jag sett varenda skräckfilm som finns och några fler. Denna stängde jag av efter 25 minuter. Den handlar om en galen läkare som är besatt av att skapa en siamesisk trilling genom att använda levande människor som han sammanfogar från anus till mun. Den är vedervärdigt vidrig. Jag mådde bokstavligen så dåligt att jag bad min sambo stänga av. Jag fick gå in i badrummet och skölja ansiktet och efter det kunde jag inte sova.

    Den är så fruktansvärt psykiskt obehaglig och bara tanken på den får mig att må dåligt. Vill du se något vedervärdigt är detta filmen för dig. I övrigt vill jag varna folk som älskar skräckfilmer. Denna är over the top! Se den inte.

    Trailer

     
    ">



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:22
    Jag citerar "Jordkvinna" i tråden som ger en perfekt och målande beskrivning!

    "Det otäcka med filmen är vetskapen om smärtan. Färska, utdragna tänder, annan persons uppfläkta slemhinna/hud fastklamrad i ansiktet med alla infektioner, blod, bajs, var och slem som går in och ut ur munnen, att kräkas in i en tarm genom såren av de utdragna tänderna och smärtan av de starka vätskorna genom de sargade slemhinnorna, de förstörda knäna de tvingas använda, att inte kunna andas, att bli förnedrade och fråntagna sin person, sitt värde och lära sig apportera tidningar och få piskstraff (som om det är så farligt i sammanhanget). Det "bra" med filmen är läkarens psykologi, att skända, invalidera, förvalta tre människor i en total beroendesituation och dessutom njuta sadistiskt.
    Det är raffinerat och.... avancerat. Snyggt. Att tjejerna placeras bakom mannen (de blir bajsätarna), det finns flera raffinerade, kontroversiella detaljer.

    Det är tufft!"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:47
    SPOILERVARNING!!!!!!!!!!!!!! DET FÖREKOMMER SPOILERS I HELA TRÅDEN LITE HÄR OCH VAR. VILL DU ABSOLUT INTE RISKERA ATT FÅ VETA SÅ LÄS INTE!!!!

  • Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.
  • Anonyhm
    Matruskan77 skrev 2010-06-10 19:53:45 följande:
    kunde inte få skiten ur huvudet på flera dagar.
    *fniss*
  • ToK
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2010-06-10 19:12:03 följande:
    Asså, Den där filmen är inte ens värd att ladda hem.
    Fyfan jag bara gäspade mig igenom hela filmen.
    Word
  • Anonyhm
    ToK skrev 2010-06-10 19:57:21 följande:

    Jag såg den för några veckor sen och blev tyvärr besviken! Det var inte alls så bra och äcklig som jag hade trott. Den är som vilken skräckfilm som helst.


    Den blev ju utnämnd till världens äckligaste. TRAMS säger jag. Inte undra på att den bara har 5/10 i betyg, den är inge bra. Tyvärr. Och jag älskar skräckfilmer. Den var inte tillräckligt äcklig för att nå upp till det den blivit kallad, så jag blev väldigt besviken.


    Jag tror att det handlar om vilken förmåga man har att sätta sig in i situationer.  Har man den förmågan är den förmodligen mer äcklig än om man bara glor på filmen och inte riktigt förstår den känslomässigt. 
  • Stealth
    Stealth skrev 2010-06-10 19:57:26 följande:
    inte ens det....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
    ska jag kanske inte säga som höll för ögonen delar av filmen men jag fixar inte sprutor och inte när folk skär i halsar...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • idiblon yes
    Anonyhm skrev 2010-06-10 19:58:50 följande:
    Jag tror att det handlar om vilken förmåga man har att sätta sig in i situationer.  Har man den förmågan är den förmodligen mer äcklig än om man bara glor på filmen och inte riktigt förstår den känslomässigt. 
    Well, då underskattar du bland annat mig jävligt grovt. Är det för att du vill tro så, eller är det för att du verkligen gör det?
    Vilar vid denna källa...
  • Stealth
    Anonyhm skrev 2010-06-10 19:58:50 följande:
    Jag tror att det handlar om vilken förmåga man har att sätta sig in i situationer.  Har man den förmågan är den förmodligen mer äcklig än om man bara glor på filmen och inte riktigt förstår den känslomässigt. 
    jag stängde av så mycket det gick. Jag hade inte fixat att sätta mig in i de känslorna.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonyhm
    idiblon yes skrev 2010-06-10 20:01:05 följande:
    Well, då underskattar du bland annat mig jävligt grovt. Är det för att du vill tro så, eller är det för att du verkligen gör det?
    Jag tror att det är så. Ser man filmen och lever sig in i situationen tycker man att det är jävligt obehagligt. Om man nu inte tycker att det verkar trevligt att sitta fast mellan någon som skiter en i munnen osv. 
  • Anonyhm
    Stealth skrev 2010-06-10 20:04:04 följande:
    jag stängde av så mycket det gick. Jag hade inte fixat att sätta mig in i de känslorna.
    Just därför tyckte jag att den var för jobbig. Jag är helt osund och handikappad när det gäller att stänga av. Sedan hade min kompis den goda smaken att säga "fyfan tänk om något sådant skulle hända ens barn eller om man skulle vara tvungen att ställa upp som den i mitten för att de inte skulle skjuta ens barn typ. Alltså om man var TVUNGEN" och då blev jag helt skadad :´)
  • ToK
    Anonyhm skrev 2010-06-10 19:58:50 följande:
    Jag tror att det handlar om vilken förmåga man har att sätta sig in i situationer.  Har man den förmågan är den förmodligen mer äcklig än om man bara glor på filmen och inte riktigt förstår den känslomässigt. 
    Nu är det ju en skräckfilm, på låtsas. Jag sätter mig alltid in och blir väldigt rädd av skräckfilmer. Blir skrämd och rädd oftast i flera dagar.
    När jag tänkte på filmen efter att sett trailern mådda jag illa i ett dygn, konstant.

    Har du sett filmen själv?

    Efter det dygnet av illamående laddade jag ner filmen och såg den. Den var riktigt dålig, tyvärr. Hade hoppats på att bli skrämd, må ännu sämre.. Sådär som man ska göra av en skräckfilm. Men icke. Den var dålig! Det är därför den bara fått 5/10 i betyg, väldigt dåliga betyg. Filmen är dålig.
  • Stealth
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:05:18 följande:
    Jag tror att det är så. Ser man filmen och lever sig in i situationen tycker man att det är jävligt obehagligt. Om man nu inte tycker att det verkar trevligt att sitta fast mellan någon som skiter en i munnen osv. 
    tänk, det finns de som tänder sexuellt på bajs faktiskt så det finns ju trots allt människor till allt.

    men nu kan vi väl prata om en annan film som raderar denna ur minnet? okej?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.