• snöfall

    Ålandstråden

    Välkomna hit alla ålänningar!

    Jag saknar ålandstråden och alla diskussioner! Så nu gör jag ett försök att starta den på nytt, så kom med nu och ta med era andra ålänska mammor och pappor och gravida vänner så tråden blir aktiv igen!

    Har kan man diskutera allt mellan himmel och jord, allvarligt och inte så allvarliga saker!

  • Svar på tråden Ålandstråden
  • KramKalas

    fint bröllop både i verkligheten o i tvn! :)

    i morron ska jag o eddie med exet/eddies pappa o eddies två halvsyskon på tivoli. Eddie lär ju inte åka nåt men lite tid tillsammans med "familjen" får han ju iaf.

  • Cecese

    Vi har varit gifta i nästan 4 år och det var helt underbart :) Lagom stort med ca 70 gäster tror jag det var. Vi tänkte som så att vi ska bara gifta oss en gång i livet så då gör vi det ordentligt. Så vi hyrde solbacka, bjöd på 3 rätters (inkl tårtan efter) och efter maten var det dans och fri bar.

    Dock kan jag inte rekommendera någon att gifta sig höggravid (jag var i 8e månaden...), speciellt inte en varm sommar som det var -06. Visserligen var inte sonen planerad utan det var meningen att han skulle bli till efter bröllopet i juli men han hade lite brottom tydligen och kom till i december redan. Visst kunde vi ha skjutit upp bröllopet ett år men allt var bokat, inbjudningarna var färdiga och skulle skickas osv så vi tyckte att vi kör på ändå.

    Tivolit här tänker inte vi fara på. Svärmor skulle ev. ta sonen på 3 år med dit så han ska få åka lite. Flickorna ska vi ta med till Grönan istället.


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • snöfall

    Godmorgon! Lite trött idag, satt uppe lite för länge och väntade på att få se bröllopstårtan igår... Oj vad de så lyckliga ut, blir ju sugen på att gifta sig när man ser sånt måste bara hitta min egen prins först...

    Idag ska här städas och fixas! vad ska ni andra hitta på?

  • Emilia82

     jag känner att vi inte skulle hinna 'umgås' med alla om vi hade ett stort bröllop, och sen så vill jag ej fira på någon typ byagård,för då måste jag köpa hundratals meter fint tyg eller något för att täcka in allt,väggar och gardiner,och köpa/plocka massor med blommor osv, 'inte min(vår) stil' med byagårdar, men som tur är (som det alltid skrivs ) så är alla olika och det är ju jättebra!

    härligt med sol idag!!!

    vad ska ni göra idag då?

    här ska det byggas trappor till altanen....och om P hinner så ska han hänga upp en 'gardinstång' (vajer) i sovrummet så vi sen kan köpa fina gardiner på indiska när vi åker dit nästa gång.

    vad ska alla här göra i sommar då? några speciella planer? eller va hemma och njuta 'bara'?
    vi ska åka till Stoclholm en helg,hela familjen,sen får vi se vad vi hittar på där, grönan eller skansen...och shoppa,och äta gott!

    nehepp nu måste jag fortsätta med fixandet här hemma.....ha en underbar dag alla!!

  • KramKalas

    satt också uppe tills tårtan, men tusan va tråkig den såg ut :/

    Bröllopet var ju annars ett riktigt sagobröllop!! E allt lite avundsjuk att de e såååå kära!! Underbart att de finns äkta kärlek :)

    Vi steg upp för en timme sen o både jag o Eddie har fått vår frukost. Nu är det duschen som väntar för mig.

  • Cecese

    Jag tittade på vigseln och dom verkar vara väldigt kära. Jag blev förvånad att dom kunde vara så avslappade i kyrkan att dom tom pratade några ord ibland. Själv skulle man ju varit livrädd med så mycket folk i kyrkan samt att det sändes i tv framför väldigt många människor.
    När dom tittade på varann och pratade mindes jag hur det kändes för 4 år sen, den lyckan och kärleken jag kände då och jag känner än idag. Det är något alldeles speciellt :)

    I sommar blir vi nog mest hemma, sen en del på stugan på kökar, till grönan och så tänkte vi fara upp till hudiksvall ca 5 dagar till makens släkt. Jag har hästen att sköta och rida fram tills början/mitten av juli då hon får sommarledigt 4-5 veckor. Visserligen kommer jag nog att fara till henne kanske ett par gånger i veckan ändå men det blir inte lika mycket och länge som nu.


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Omöjligt

    Håller med om bröllopstårtan, den var inte alls särskilt fin tycker jag. Blev lite besviken faktiskt.

    Igår var vi till Uppsala och shoppade bebissaker på Ikea, Babyland och Apoteket. Så underbart det var! Men idag blir det nog bara soffan, foglossningar och shopping är ingen lyckad kombination...


    ~BF 9/9-10~
  • snöfall

    Tyckte också att tåtan var i det tråkigaste laget, fin men själv sku jag vilja ha lite mer färg.. även blombuketten kunde ha haft lite grönt eller nån annan färg i sig. Men smaken är som baken, delad 

  • Emilia82

    jag googla på bröllopstårtan,håller med,den va ej så fin....såg tom ut typ....och enfärgad typ...........trist.
    men blombuketten gillade jag men visst kunde det ha vart någon färg i den

    när vi 3 (jag och småtjejerna) klätt på oss ska vi gå till stranden,jag ska hålla stranden ren i sommar igen...fattar ej varför folk ska lämna massa skräp på den! suck....glasbitar överallt och sopor....men men

  • snöfall
    Omöjligt skrev 2010-06-20 14:20:27 följande:
    Igår var vi till Uppsala och shoppade bebissaker på Ikea, Babyland och Apoteket. Så underbart det var! Men idag blir det nog bara soffan, foglossningar och shopping är ingen lyckad kombination...
    ~BF 9/9-10~
    Hittade ni allt ni sku ha?
Svar på tråden Ålandstråden