• Rosdraken

    oxelösund / nyköping

    vi kommer snart flytta ner till Oxelösund och söker nu lite nya vänner och bekantskaper i närheten.

    jag är 25 år och min man 28 sen har vi en liten tjej på 2 månader. Vore roligt att träffa någon ny människa att lära känna!


    Sonja 20/5-10
  • Svar på tråden oxelösund / nyköping
  • Rosdraken

    tack det kan behövas tror jag Glad men de ringde fort för de fick in min ansökan igår och ringde idag så måste vara ett gott tecken det


    Sonja 20/5-10
  • dooleys85

    Har du hört nått om jobbet?


    ~*~♥~*~ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ~*~♥~*~
  • Rosdraken

    Jag var nära att få det, de hade verkligen gillat mig men det gick till en som hade lite mer erfarenhet än jag (har bara jobbat inom förskola/skola i 2 år) Men ska på en ny intervju på tisdag så får hoppas på den. Annars har jag fast jobb idag men det vore skönt att slippa köra en timme enkel väg om dagen.....

    Ser ut som att vi kommer vara mamma lediga nästa år tillsammans har precis fått vera att jag är gravid igen (tätt jag vet) men det är tidigt än så vi får väl se lite hur det går nu (är bara i v 5-6).


    Sonja 20/5-10
  • dooleys85
    Clawdia skrev 2010-09-27 07:24:20 följande:
    Jag var nära att få det, de hade verkligen gillat mig men det gick till en som hade lite mer erfarenhet än jag (har bara jobbat inom förskola/skola i 2 år) Men ska på en ny intervju på tisdag så får hoppas på den. Annars har jag fast jobb idag men det vore skönt att slippa köra en timme enkel väg om dagen.....

    Ser ut som att vi kommer vara mamma lediga nästa år tillsammans har precis fått vera att jag är gravid igen (tätt jag vet) men det är tidigt än så vi får väl se lite hur det går nu (är bara i v 5-6).
    Lycka till på nästa intervju och ett stort Grattis till Plus
    ~*~♥~*~ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ~*~♥~*~
  • Rosdraken

    tackar  =)

    Nu är det nära till vår flytt på fredag ska vi fixa det sista och sen får vi ÄNTLIGEN nycklarna.
    När var det ni andra skulle flytta ner/in ?


    Sonja 20/5-10
  • dooleys85
    Clawdia skrev 2010-09-27 18:54:22 följande:

    tackar  =)

    Nu är det nära till vår flytt på fredag ska vi fixa det sista och sen får vi ÄNTLIGEN nycklarna.
    När var det ni andra skulle flytta ner/in ?


    Härligt . Vi flyttar den 29/10.
    ~*~♥~*~ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ~*~♥~*~
  • HallWall

    Jag tror nog även jag vågar på mig ett Grattis Clawdia! Håller tummarna för att det kommer gå väl.
    Trist med jobbet, men jag håller tummarna för den andra intervjun. Jag vet att de söker personal på föräldrakooperativet Saltkråkan, men det skulle vara en ställföreträdar tjänst - vet inte hur "behörig" du är för den tjänsten, men ett tips iaf

    Appropå förskola: har ni fått plats för Era små? Var isf och när isf? Vi fick plats på Saltkråkan med start 1 nov, men jag är osäker på om jag/vi ska ta den. Vet inte vart han hamnar annars iom då jag räknar med att endast få garantiplats och vi vill ha honom på Peterslunds förskola.

    Jag åker ner idag och får nycklarna till huset, sen bär det av ner igen i helgen för att börja riva ur huset. Vi måste renovera hela övervåningen och en del av undervåningen innan vi kan flytta in. Inflytt sker den 23:e oktober, men vi kommer bo där på heltid from 29 oktober.

  • dooleys85
    HallWall skrev 2010-09-29 10:14:24 följande:

    Jag tror nog även jag vågar på mig ett Grattis Clawdia! Håller tummarna för att det kommer gå väl.
    Trist med jobbet, men jag håller tummarna för den andra intervjun. Jag vet att de söker personal på föräldrakooperativet Saltkråkan, men det skulle vara en ställföreträdar tjänst - vet inte hur "behörig" du är för den tjänsten, men ett tips iaf

    Appropå förskola: har ni fått plats för Era små? Var isf och när isf? Vi fick plats på Saltkråkan med start 1 nov, men jag är osäker på om jag/vi ska ta den. Vet inte vart han hamnar annars iom då jag räknar med att endast få garantiplats och vi vill ha honom på Peterslunds förskola.

    Jag åker ner idag och får nycklarna till huset, sen bär det av ner igen i helgen för att börja riva ur huset. Vi måste renovera hela övervåningen och en del av undervåningen innan vi kan flytta in. Inflytt sker den 23:e oktober, men vi kommer bo där på heltid from 29 oktober.


    Vi har satt våra på Peterslunds förskola, och hört nått om att i alla fall äldsta kommer ha förtur till plats eftersom att han börjar skolan nästa höst och behöver få komma in och lära känna nya barn och så,
    vi valde Peterslund i 1.a hand och blåklóckan 2.a hand (ligger vid sunda), men får vi inte på Peterslund till yngsta så kommer vi tacka nej och söka tills nästa höst istället, han är ju bara 2 år och jag ska ju ändå vara mammaledig!

    Men kommer inte säga nej om nu båda skulle få plats där nu, vore dumt med tanke på att det är svårt att få förskoleplatser i ockle och där man helst vill!
    ~*~♥~*~ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ~*~♥~*~
Svar på tråden oxelösund / nyköping