Vad kommer min anställda att kosta? Kan någon hjälpa mig?
Hej.
Kommer givetvis anlita en revisor när vi ska anställa och så. men lite frågor jag vill veta innan jag träffar revisorn.
Har ett byggföretag.
Enskild firma i nuläget. kommer byta till AB senare.
Behöver anställa 2 personer.
Den ena är fullärd sen tidigare och den andra ganska ny.
Det jag undrar över är på ett ungefär hur mkt de kommer kosta.
Han med mest lön kommer få en lön på 30000 brutto.
Så ca 21000 netto för hans del om vi betalar in 30% i skatt åt honom.
Vad utöver dessa 30000 kommer han kosta oss?
Han med mindre i lön kommer få 20000 brutto och då ca 14000 netto.
Vad utöver dessa 20000 kommer han kosta oss?
Någon som vet på ett ungefär?
Eller har tips på bra sida med någon kalkyl där man kan beräkna sådant?
Mkt tacksam för svar.