• Hjärtat längtar

    Sydafrika-tråd!

    Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

    Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

  • Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Lillan73

    Jättegrattis till er lilla pojke Hjärtelängtan, skönt att det äntligen kommit BB, vi förväntar oss nu en klump med BB inom det närmaste, vi har själva väntat i snart 11 månader på syskon till vår tjej! Jag tycker att det har gått ganska bra att vänta tills nu, senaste veckan har mina tankar vart fulla av SA tänk!

  • hjärtelängtan

    Tack för fortsatta grattis! Vi har också tyckt att det gått (otroligt) bra att vänta. Det har nog att göra med att vi nu verkligen VISSTE att det skulle bli ett barn till slut!
    Om ni inte fått BB innan vi åker så får vi väl jobba på det där nerifrån och tala om hur underbart vårt land är och hur bra alla väntande här hemma är

  • Qermit
    hjärtelängtan skrev 2011-09-12 23:21:54 följande:
    Tack för fortsatta grattis! Vi har också tyckt att det gått (otroligt) bra att vänta. Det har nog att göra med att vi nu verkligen VISSTE att det skulle bli ett barn till slut!
    Om ni inte fått BB innan vi åker så får vi väl jobba på det där nerifrån och tala om hur underbart vårt land är och hur bra alla väntande här hemma är
    Härligt att ni har den känslan. Själv börjar jag undra och tvivla på om vi någonsin kommer bli föräldrar .
  • ViljaDrömma
    hjärtelängtan skrev 2011-09-11 07:55:13 följande:
    Hej! Jag ser att ni undrar och kan nog stilla er nyfikenhet lite ;) Det var VI som fick det omtumlande, ofattbara, underbara samtalet i fredags morse! Den lille SONEN, nu 10.5 månader, väntar på oss i Sydafrika!! Har kikat in här med jämna mellanrum, men trott att det skulle dröja länge än innan AC skulle ringa oss! Senast i torsdags sade vi att de nog tidigast skulle ringa i februari, typ, men OJ, så fel vi hade ;) Våra papper anlände till SA de allra första dagarna i december 2010, så vår väntan blev inte alls så lång som vi garderat oss för. Hoppas att ni som fortfarande väntar inte behöver vänta så länge till! Kram på er alla!
    Först av allt, STORT grattis till er son! Ni har en underbar resa framför er!!!!

    Sen måste jag bara stilla min nyfikenhet och undra om ni var öppna för SN och prematura barn, med tanke på att det gick så fort för er? Jag vet att det är matchning som gäller, men ibland är det konstigt att vissa väntat dubbelt så länge...

    Hur som helst, Jättegrattis till er igen!!!!
  • hjärtelängtan

    Qermit: De ringde oss när vi som minst anade det! Självklart ringer de er också. De har kanske redan någon på gång, men väntar på underskriften. VI blev tydligen matchade den 26:e juli och fick ändå vänta till den 9/9.

    ViljaDrömma: Tack! Vi ser verkligen fram emot den här resan!!
    Nej, vi hade varken kryssat i SN eller prematurt. Vår önskan var 0-12 månader och det fick vi! Vet inte alls varför de valde just oss till just honom. Vår ålder?! Något som tilltalade dem i boken eller brevet?! Något annat kryss på "tillståndspapperet"?!

  • ViljaDrömma
    hjärtelängtan skrev 2011-09-13 19:30:01 följande:
    Qermit: De ringde oss när vi som minst anade det! Självklart ringer de er också. De har kanske redan någon på gång, men väntar på underskriften. VI blev tydligen matchade den 26:e juli och fick ändå vänta till den 9/9.

    ViljaDrömma: Tack! Vi ser verkligen fram emot den här resan!!
    Nej, vi hade varken kryssat i SN eller prematurt. Vår önskan var 0-12 månader och det fick vi! Vet inte alls varför de valde just oss till just honom. Vår ålder?! Något som tilltalade dem i boken eller brevet?! Något annat kryss på "tillståndspapperet"?!
    Ja, vem vet?! Under er sista vecka i SA får ni ju veta varför det blev just ni! Det är ett känslosamt samtal, tyckte iallafall vi!!!

    Hoppas ni får plats på Alleyn, superbra!

    Härligt att få åka till värmen oxå, nu när det stormar som bäst härhemma!
  • hjärtelängtan

    Ser fram emot alla de samtal som skall vara där nere, eftersom de innebär att man kanske får veta något mer om den lilla skatten! VI har fått Alleyn bekräftat redan. Valde det på rekommendation av vänner som bott där.
    Här blåser det, men någon storm är det inte ännu. (Den kan gärna få hålla sig borta tycker jag
    Ser nu fram emot fyra veckor i värmen!

  • LindiweSA

    Torsdag idag, nu håller jag tummarna lite extra för att någon/några barnbesked ska komma innan helgen.

  • Namaste72

    Håller tummar och tår för er som väntat lääääänge på barnbesked!


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • gracel79

    Hej!

    Läste i en tråd i forever families facebook grupp att en familj snart ska åka ner och hämta sin dotter. Vet inte när de fick det beskedet, men det var roligt att läsa i alla fall.

    Hoppas, hoppas på fler besked snart. Idag stod det i vår lokaltidning att, ett gäng från sydafrika är här och filmar. Det stod att de tyckte det var kallt här, för de hade precis åkt i från ett 30 grader varmt, vårigt, Johannesburg. Skulle inte vara fel att åka dit nu!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!