• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • FruNaftra
    MissSummer skrev 2010-08-30 10:36:16 följande:
    Uppenbarligen har ju du också starka fördomar ser jag.
    NÄ jag har liksom SD INGA fördommar Tyst
  • livet leker
    FruNaftra skrev 2010-08-30 10:35:29 följande:
    Folk som röstar på SD är bara ett sorgling gäng bonnläppar som sitter på landet, långt borta från verkligheten,  med sina högaflar och patetiska fördommar
    Många här i stan jag känner ska rösta på dom, en stad med 85.000 invånare nära stlm
  • MissSummer
    livet leker skrev 2010-08-30 11:00:28 följande:
    Många här i stan jag känner ska rösta på dom, en stad med 85.000 invånare nära stlm
    Jag känner utlandsfödda som ska rösta på SD, så det är inte bara blonda och blåögda som många tycks tro.
  • Anton Chigurh
    FruNaftra skrev 2010-08-30 10:35:29 följande:
    Folk som röstar på SD är bara ett sorgling gäng bonnläppar som sitter på landet, långt borta från verkligheten,  med sina högaflar och patetiska fördommar
    Jaa, att rösta på ett parti med bla nedanstående på dagordningen, det är jävligt patetiskt.

    - Avveckla  den militära insatsen i Afghanistan.
    - Utveckla och förnya kärnkraften.
    - Använda  delar av utlandsbiståndet  till offensiva och resurseffektiva satsningar mot de globala  miljöproblemen.
    - Införa ett importförbud mot varor som producerats genom att utsätta djur för onödigt lidande.
    -
     En kraftig straffskärpning för grova och upprepade brott
    - SD kräver en upprustning av det svenska försvaret.

    Så, skärpning för helvete, frun........
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • jådåsåatt
    Sadness skrev 2010-08-30 09:32:31 följande:
    Jag skulle röstat på SD om inte jag redan hade bestämt parti.

    Men jag vill inte ha mer indvandring!
    Jobb och bostad ska tillföras Svenskfödda ungdomar!
    Och det finns varken jobb eller bostäder!!
    Det sattsas mer på invandring än pensioner!

    Jag hade inget emot invandrare förut, jag bor i en Norrändsk stad, där det ej finns mycket invandrare.
    (Och jag känner en handfull)

    Men när jag reste till Göteborg fick jag en insyn av hur Sverige ser ut idag, fruktansvärt var det, och trakasserad av invandrarna blev jag också! Skrikandes

    Men ett effektivt sätt att stoppa invandringen är att föda mer barn
    Föd mer barn, kvinnor!
    SD vill att personer som inte lärt sig svenska ordentligt ska flytta härifrån. Du hade alltså inte blivit så långlivad i Sverige om de får bestämma, ändå tycker du att de har en bra agenda?
  • Bejje

    Håller med om att SD har riktigt sund politik. Tycker deras reklam är klockren då den ställer en väldigt viktig fråga. Ska vi lägga pengarna på våra svenska pensionärer och trygga deras slut på livet eller ska vi fortsätta bekosta masinvandringen till sverige? Som sagt så behöver man inte vara rasist för att tycka att SD är ett bra val.

    Personligen så skulle jag gärna se att nivån på invandringen sänktes till klass med Finnland. De har runt eller under 2% invandrare men Sverige har väl runt 10% Hur många av dessa lever på bidrag? Allt för många. Lägg pengarna på oss svenskar i första hand och ta invandringen i andra hand.

  • jådåsåatt
    Bejje skrev 2010-08-30 12:00:20 följande:
    Håller med om att SD har riktigt sund politik. Tycker deras reklam är klockren då den ställer en väldigt viktig fråga. Ska vi lägga pengarna på våra svenska pensionärer och trygga deras slut på livet eller ska vi fortsätta bekosta masinvandringen till sverige? Som sagt så behöver man inte vara rasist för att tycka att SD är ett bra val.

    Personligen så skulle jag gärna se att nivån på invandringen sänktes till klass med Finnland. De har runt eller under 2% invandrare men Sverige har väl runt 10% Hur många av dessa lever på bidrag? Allt för många. Lägg pengarna på oss svenskar i första hand och ta invandringen i andra hand.
    Hur många procent av SD's väljare går på bidrag? Allt för många. Ska vi sluta lägga pengar på dem med?
  • Familjen Valjus

    Finns så många splittringar i partiet,
    jag har varit tillfrågad att sitta i valet för dom i Nora kommun men tackade nej,
    de menade på att det skulle vara bra för att få bort den där rasse stämpeln,
    Sen finns det nötter såklart inom partiet som går emot sig själva som att vi ska stoppa adoptioner från alla andra länder utom Europa.
    Men håller också på SD
    så trött på allt jävla hycklande

    Vet att många människor behandlar dem som skit
    o många blir av med sina jobb för sin politiska åsikt
    Sjukt

  • SuzR
    jådåsåatt skrev 2010-08-30 12:02:31 följande:
    Hur många procent av SD's väljare går på bidrag? Allt för många. Ska vi sluta lägga pengar på dem med?
    tydligen är det mer ok om 'riktiga svenskar' (vad som nu menas med det) går på bidrag än invandrare.
Svar på tråden HEJA SD!