• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Madylin
    Adoniram skrev 2010-08-30 15:09:30 följande:
    Men du är för SDs invandrarpolitik (även om det inte löser några av dina problem)?

    Jag förstår fortfarande inte hur man kan rösta på något man inte stödjer.
    Som jag tidigare skrivit några gånger: Jag är emot de andra partiernas invandringspolitik.
  • Knugen2010
    Madylin skrev 2010-08-30 15:11:27 följande:
    Nej jag tog bara Rosengård som ett exempel eftersom det är ett område jag har erfarenhet ifrån. Och jag är inte emot all invandring i Sverige, jag tycker bara den ska begränsas.

    Förstår ärligt talat inte din senare fråga. Pensionen fungerade innan vi började ta emot så mycket invandrare så den hade nog fungerat igen ska du se.
    Hur vill du att den ska begränsas, ska vi t ex fortfarande ta in kvot-flyktingar?

    Så du tror att om Sverige stoppar invandringen och svenska kvinnior föder genomsnitt 1,8 barn så kommer skatteintäkterna räcka?
  • Bejje
    Adoniram skrev 2010-08-30 15:11:14 följande:
    Hur mycket har din mor sparat upp till sin ålderdom?
    Hennes privata sparande har inte med saken att göra här. Det jag snackar om är intjänad pension från arbete.
  • Knugen2010
    Madylin skrev 2010-08-30 15:13:25 följande:
    Nej, men å andra sidan håller jag inte med något parti på alla deras punkter.
    Att införa hårdare abort-regler är bara vilken fråga som helst för dig?
  • Madylin
    Adoniram skrev 2010-08-30 15:15:00 följande:
    Men ändå röstar du på ett parti du inte håller med?
    Grattis till dej då om du har hittat ett parti där du håller med om allting de har på sin agenda. Synd inte alla har den turen, då hade nog valet varit enklare för många.
  • Adoniram
    Madylin skrev 2010-08-30 15:15:46 följande:
    Som jag tidigare skrivit några gånger: Jag är emot de andra partiernas invandringspolitik.
    Men du vill rösta på SD för att??? Gillar du deras invandrarpolitik? Gillar du deras syn på nationalekonomi, justitieområdet, abortfrågan, utbildning?

    Jag vill fortfarande gärna veta varför du röstar på SD. Du svarar bara på varför du inte röstar på de andra partierna.
  • Adoniram
    Madylin skrev 2010-08-30 15:17:21 följande:
    Grattis till dej då om du har hittat ett parti där du håller med om allting de har på sin agenda. Synd inte alla har den turen, då hade nog valet varit enklare för många.
    Det har jag inte. Jag har inte hittat ett parti som representerar mina åsikter. Därför röstar jag inte.

    Varför rösta på något man inte håller med om? Det gör du och därför frågar jag dig.
  • Dorian Ertymexx
    Madylin skrev 2010-08-30 14:56:48 följande:
    Nja om du kollar lite på vad jag skrivit tidigare så har jag snarare skrivit att SD inte är någon lösning på problemet. Dock hade ju inte SD kommit till om det inte funnits något problem att lösa.
    Ehm, nej... Riktigt så fungerar det inte. Menar du att det finns ett behov av kalle anka-partiet? Av NAMBLA? Av Nationaldemokraterna?

    Det finns många som har olika sorters vanföreställningar och fördomar. Det betyder inte att de har rätt, oavsett hur många partier eller föreningar de bildar.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • SuzR
    Madylin skrev 2010-08-30 15:17:21 följande:
    Grattis till dej då om du har hittat ett parti där du håller med om allting de har på sin agenda. Synd inte alla har den turen, då hade nog valet varit enklare för många.
    fast de där grejerna som vem det nu var räknade upp (homo adption, abort osv..) är ju rätt viktiga saker ...
  • Rani
    Adoniram skrev 2010-08-30 15:05:21 följande:
    Om du flyttade till Kina, hade du valt att bo i ett område där det fanns svenskar eller ett område där det inte fanns svenskar?
    Haha!

    Detta påminner mig om en dokumentär jag såg om SD en gång.

    I slutet av dokumentären säger en SD-politiker att om inte invandrarsituationen ändras i Sverige snart så flyttar han utomlands. "Då blir ju du invandrare ju", säger reportern till honom. "Nej, jag blir utvandrare", blev svaret. Haha!

    Om det är någon som känner igen detta och kommer ihåg vad denna underbara dokumentär heter, så får ni gärna meddela mig!
Svar på tråden HEJA SD!