• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • MirandaSthlm
    TheCoopers skrev 2010-09-02 16:56:23 följande:
    Men du är medveten om att det är god sed i Sverige att ta av skorna ?
    Har jag fest eller annat så brukar alla kvinnor ha nån form av högklackat o männen finskor. inte fan går dom runt i strumplästen iaf.

    vi har inte som sed i sverige att ta av oss skorna däremot så om jag får ett vanligt besök som ska stanna så uppskattar jag om dom tar av sig. speciellt om det är snöigt eller regnit ute.
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • KlasKristian
    Bejje skrev 2010-09-02 16:57:25 följande:
    Jo det var en bra kommentar eftersom andra här verkar tycka att det är helt ok för t.ex. muslimer att ändra saker efter deras tycke här i landet, så som vilka ämnen som ska vara acceptabla i skolan. Jag tänker inte ens försöka samma sak i ett muslimskt land, jag får helt enkelt anpassa mig, på samma sätt tycker jag att muslimer får anpassa sig här. Gillar dom inte religionslektioner i skolan och vägrar gå på dem, så synd för dom, då förtjänar dom streck i det ämnet. Gillar dom inte biologi eftersom det innehåller bland annat sexualundervisning, så synd för dom, då ska dom ha streck även där.

    Samma sak gäller ju svenskar. Skolkar jag från alla religionslektioner så får jag streck. Varför ska muslimer behandlas annorlunda? Varför får kvinnor bära slöja i svenska skolor, men killar får inte bära keps?
    Allt det där håller jag med om, faktiskt.

    Ingen ska slippa hela eller delar av skolundervisningen av religiösa skäl vare sig de är kristna, muslimska eller något annat.

    Antingen ska huvudbonader i skolan vara tillåtna eller också inte.
  • MirandaSthlm
    Bejje skrev 2010-09-02 16:57:25 följande:
    Jo det var en bra kommentar eftersom andra här verkar tycka att det är helt ok för t.ex. muslimer att ändra saker efter deras tycke här i landet, så som vilka ämnen som ska vara acceptabla i skolan. Jag tänker inte ens försöka samma sak i ett muslimskt land, jag får helt enkelt anpassa mig, på samma sätt tycker jag att muslimer får anpassa sig här. Gillar dom inte religionslektioner i skolan och vägrar gå på dem, så synd för dom, då förtjänar dom streck i det ämnet. Gillar dom inte biologi eftersom det innehåller bland annat sexualundervisning, så synd för dom, då ska dom ha streck även där.

    Samma sak gäller ju svenskar. Skolkar jag från alla religionslektioner så får jag streck. Varför ska muslimer behandlas annorlunda? Varför får kvinnor bära slöja i svenska skolor, men killar får inte bära keps?
    Dom kräver att bli särbehandlade samtidigt som dom kräver att inte bli särbehandlade. det är den stora frågan det.
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • Unikus
    TheCoopers skrev 2010-09-02 16:55:47 följande:
    Är klädkoder en nyhet för dig ?
    Ja det måste uppenbart vara det.

     
    UNIK
  • MirandaSthlm
    Bejje skrev 2010-09-02 16:57:25 följande:
    Jo det var en bra kommentar eftersom andra här verkar tycka att det är helt ok för t.ex. muslimer att ändra saker efter deras tycke här i landet, så som vilka ämnen som ska vara acceptabla i skolan. Jag tänker inte ens försöka samma sak i ett muslimskt land, jag får helt enkelt anpassa mig, på samma sätt tycker jag att muslimer får anpassa sig här. Gillar dom inte religionslektioner i skolan och vägrar gå på dem, så synd för dom, då förtjänar dom streck i det ämnet. Gillar dom inte biologi eftersom det innehåller bland annat sexualundervisning, så synd för dom, då ska dom ha streck även där.

    Samma sak gäller ju svenskar. Skolkar jag från alla religionslektioner så får jag streck. Varför ska muslimer behandlas annorlunda? Varför får kvinnor bära slöja i svenska skolor, men killar får inte bära keps?
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • MirandaSthlm
    KlasKristian skrev 2010-09-02 17:00:57 följande:
    Allt det där håller jag med om, faktiskt.

    Ingen ska slippa hela eller delar av skolundervisningen av religiösa skäl vare sig de är kristna, muslimska eller något annat.

    Antingen ska huvudbonader i skolan vara tillåtna eller också inte.
    ska dom bära sjal ska ju killar kunna bära keps om dom vill.
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • Unikus
    TheCoopers skrev 2010-09-02 17:00:13 följande:
    Slöja har en stor del i en religion .. mig veteligen finns det ingen religion där man använder keps ? Eller är det något jag missat som uppstått i Sverige ?

    Än en gång vi har religionsfrihet i Sverige .

    Religion är en helt annan diskussion . Alla invandrare är inte troende .
    Varför ska religion påverka klädvalet, tänk om alla som ville använda kepa - få använda sin kepa utan att skylle på religion.
    Det är det jag säger, religion är ren idioti och skapar bara krig!
     
    UNIK
  • MirandaSthlm
    TheCoopers skrev 2010-09-02 17:00:13 följande:
    Slöja har en stor del i en religion .. mig veteligen finns det ingen religion där man använder keps ? Eller är det något jag missat som uppstått i Sverige ?

    Än en gång vi har religionsfrihet i Sverige .

    Religion är en helt annan diskussion . Alla invandrare är inte troende .
    då var vi tillbaka med att ta seden dit man kommer. MÅSTE vi hela tiden acceptera deras religion? jag är så trött på det asså.
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • Unikus

    Här på gymnasiet har dom speciella duschrum, och blir väldigt särbehandlade, mot övriga elever, som måste gilla läget.
    Man förlägger badtider när dom kan, dvs när ingen annan är med, dom har egna lärare som följer med osv. Gymnastiklektionerna anpassas osv..
    Listan kan göras otroligt lång.

    Andra ska bara tycka om det läget.

    Gillar jag inte det, så ska jag ha rätten att säga det, och det gör jag.

     


    UNIK
  • Rani
    MirandaSthlm skrev 2010-09-02 17:04:07 följande:
    ska dom bära sjal ska ju killar kunna bära keps om dom vill.
    I många skolor bär eleverna keps. Lärarna har viktigare saker för sig än att tjafsa om det. De väljer sina strider. No big deal.