• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    teasa - förstår att måndagen innebär återhämtning. Längtar tills det är min tur att få "återhämtning" på jobbet Låter som att ni har stressigt schema i stan. Kanske kan jag stå och hänga utanför Globen?!  

    Det verkar som att vi är ett par stycken som har "babbliga" barn, härligt! Visst är det kul att höra deras prat men det fortsätter ju i evighet…

    Vad leker era barn med? Ella har Littlest Pet Shop, Barbies och andra smågrejor men hon LEKER liksom inte direkt med något.  

  • mejja75

    Kollar in lite kvickt, datorn är bortlovad till Thea en liten stund. "Mamma jag har ju inte fått vara på datorn sen igår morse".

    Snarko: Här hemma babblas det också som tusan. Den ena förstår man ialla fall, den andra tjattrar på sitt eget lilla språk.

    Leksaker har Thea massor, men nix särskilt pigg på att leka med dem är hon inte. I alla fall inte på egen hand, helst vill hon att jag ska leka med henne.

  • Mamma till bröderna bus

    leksaker ja.. bilar och några bilar ibland leker han även med bilar, någon enstaka gång med bilar... osv han har biltävlingar, han leker att poliser jagar tjuvar osv han leker oavbrutet med detta.. allt med hjul helt enkelt..


    Felixmamman
  • 1 tu 3

    Neeeejjjjjj inte Vab igen!! är så less på detta nu. Gustav jättesnorig och jag är själv krasslig, stannade hemma idag med båda barnen och det är sånt gnäll från amanda så jag blir tokig. Att vabba och själv vara krasslig är inte kul! Det hade varit lugnare att gå till jobbet!

    Svår detta med snoriga barn. Ingen feber och han ser lite små trött ut på ögonen, Vaknar med igentäppt näsa och klägg i ögonen. Kändes som om han kunde vara hemma idag. Men det är ju inte sitta still i soffan och mysa som gäller för någon av dem. Innan kl 10 har vi hunnit med att bråka, leka med vatten, rita på tapeten, köra med mamma, och nu bada. Phu!!

    Igår var jag hos frisören, samma ställe som du Snarko, går efter rekommendation från dig och en annan vän på salong ordinary. Klipper mig hos en frisör som heter Sofie. Hon har platsen bakom Karins spegel.. Ja ja jättenöjd med färg och klippning....MEN.. jag valde att klippa lugg efter att ha haft ganska långt hela håret. Hm vet inte om det var rätt val dock. Fast å andra sidan idag är ingen rolig dag då jag bara vill grypa in under täcket och vara för mig själv och SOVA SOVA ochg SOVA.

    Gustav vaknar ff varje morgon vid kl ca 4.30-05 och ligger och håller på så jag sover iprincip aldrig längre än kl 5.

    Har jag något kul att säga då, njä inte idag.

  • Snarkofagen

    Mäh! Jag skrev ett sjukt långt inlägg för någon dag sen men det registrerades inte?! Tack för det, bajsiga FL!  

    Hoppas barnen mår bra nu, 1 tu 3 och att du har fått jobba och sova lite. Och hoppas du vant dig vid lugg nu. Får man se en bild, på Fejjan kanske?!

    Idag var Ella ledig och vi var på Spårvägsmuseet. Hon var supernöjd med att springa runt där, köra tåg och spana in i gamla bussar. För ovanlighetens skull har vi haft en bra dag tillsammans. Eller fy, så elakt det låter. Men ni vet vad jag menar.

    teasa - jag hoppas ni får en härlig dag i Stockholm i morgon! Och framför allt att ni hinner med ert späckade schema.

    bussig - dags att ses på en "sista" fika snart! Min föräldraledighet tar slut om bara ett par timmar, typ. 

    Sitter med en dödstrött Ella och kollar Barda på teven. Nån av era barn som följer det? Tydligen är det lite sådär lagom läskigt, i alla fall när mamma sitter bredvid. Framför allt verkar det sjukt spännande för fyraåringen

    Trevlig helg, vänner!  

  • Snarkofagen

    bussig - vad betyder "slutar tidigt"? Måste hämta Ella inne i stan kl 15, vettu. Inte fredag, E är ledig fredagar. 

    teasa - hoppas ni hade en toppendag i Stockholm idag och att ni hann med allt! Vi åkte förbi Globen i fredags, Ella är superfascinerad av Globen och tycker om att titta på den. Vi har lovat att hon och pappa ska få åka den där Skyview, hissen som går upp längs Globens sida. Själv vågar jag inte. Höjdrädd. Men Ella är ju en tuff kaka!

     

  • Snarkofagen

    bussig - åh, toppen! Jag kollar schemat och återkommer till dig. Tränar du i Liljeholmen? Annars kanske vi kan ses i Skärholmen på en fika. 

    Usch, jag hade en sån hemsk dröm i natt. Jag drömde att hela familjen var ute någonstan och Aston hade precis lärt sig gå. Det var någon annan än jag som höll koll på honom. Plötsligt hör jag bara ett skrik och ser hur Aston sätter full fart mot en mur, faller över kanten och ramlar rakt ner i gatan 20 meter nedanför. Usch. Vidrigt att vakna upp till en sån dröm. 

  • Mamma till bröderna bus

    snarko- usch vilken dröm.. jag tränar på kvällarna mest då jag får sällskap av en jobbarkompis.. men kan ju åka tidigare till liljeholmen om du vill, shopping är ju inte helt fel (kväll är mer runt 16 tiden )


    Felixmamman
Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~