• Anonym (hmmm???)

    han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?

    ja som rubriken så undrar jag det, min sambo jobbar, han har ett tufft jobb han arbetar med kroppen, han är helt färdig när han kommer hem varje dag och han säger att han behöver en öl, (inte måste ha men han vill ha) efter jobbet varje dag...för han tycker det är gott. ibland blir det en öl (oftast bara om jag säger till att nu räcker det med en du behöver faktiskt itne ta en till?!!!) och då gör han inte det, men är jag inte hemma , om jag jobbat kväll och kommer hem halv nio, nio på kvällen då kan han ha suttit hemma o druckit flera stycken ibland 4, nån gång fem vet jag.. men okej det är inte varje dag detta händer men i vilket falll är jag orolig när jag vet att min kille är svag för alkoholen (förmodligen, fattar väll vem som helst oavsett vad han själv säger)) jag menar vi pratar ju om barn o så, vill inte ha en pappa till mina barn som dricker öl varje dag...EN folköl gör inget för mig, det e lungt..men fler tycker jag inte är normalt en vardag. bara för att öl är gott. tycker han blir irriterande och inte sig själv efter några stycken och jag har börjat reta mig på det. har sagt vad jag känner o han förstår, han förstår säger han hela tiden...och han är medveten om vad han gör... ni kanske tycker detta låter skit löjligt att ja bryr mig om han dricker FOLKISAR mitt i veckan, men jo det gör ja faktiskt jag är rädd det trappas upp o blir värre... tillslut kanske han börjar vänja sig vid detta o sen blir det starköl på dagarna. o fy fan för o leva med en kille med alkohol problem,, nää.... :(((

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-03 14:11
    undrar då om någon mer har det så..eller ville bara fråga vad ni tycker som läser det här..tankar om det.. det kanske inte är så farligt vad vet jag..

  • Svar på tråden han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?
  • Anonym

    Jag förstår inte problemet.
    Han dricker några pissöl efter en hård arbetsdag, och?

  • Anonym (hmmm???)
    Queenie70 skrev 2010-11-03 14:47:58 följande:
    Gud...haha..Nä, jag ska inte skratta..Det är bara så klassiskt. Uppfinningsrikedomen vad det gäller att rättfärdiga en problematisk konsumtion är oändlig,
    jo :) jag vet .... det är precis så det är... var ihop med en kille med alkohol problem (riktiga) tidigare . så därför är jag själv också mer uppmärksam nu. för det ska inte hända mig en gång till, inte nu när jag hittat min livskamrat som jag alltid vill leva med.
  • Queenie70
    Tow2Mater skrev 2010-11-03 14:50:06 följande:
    WTF, det var det värta jag hort. Anklaga nån som kanske bara gillar att ta ett par ol om kvällarna for olaglighet och att kora onykter??

    I bilen, eller i garaget eller i källaren...hos grannen...whatever...Poängen som du missade i din upprördhet handlar om att det kanske bara är toppen av isberget som TS ser.


    Och om det JAG skrev var det värsta du hört utgår jag ifrån att du är rätt ny på FL

  • Anonym
    Queenie70 skrev 2010-11-03 14:51:35 följande:

    I bilen, eller i garaget eller i källaren...hos grannen...whatever...Poängen som du missade i din upprördhet handlar om att det kanske bara är toppen av isberget som TS ser.


    Och om det JAG skrev var det värsta du hört utgår jag ifrån att du är rätt ny på FL


    Jag tror det samma. Om han är full när hon kommit hem så har han druckit mer än några folköl.
  • Anonym (hm..)
    Anonym (hmmm???) skrev 2010-11-03 14:51:04 följande:
    jo :) jag vet .... det är precis så det är... var ihop med en kille med alkohol problem (riktiga) tidigare . så därför är jag själv också mer uppmärksam nu. för det ska inte hända mig en gång till, inte nu när jag hittat min livskamrat som jag alltid vill leva med.
    du kan ju inte göra så mycket åt det hela.. vill han dricka sina öl, eller byta till starköl, eller dricka massa sprit (om det hela skulle skalera).. så kan inte DU göra något alls åt det. Om han inte vill bryta sitt beteende. Det enda du kan göra för att slippa leva med en alkoholist, om det skulle bli så, är att gå.. man kan aldrig få någon annan att sluta.. om personen inte vill.. det vet du väl?
  • Anonym (hmmm???)
    Anonym skrev 2010-11-03 14:47:24 följande:
    Nej, inte alkohol. Vin, men det har med att det innehåller antioxidanter. Det din kille hävdar är åt skogen fel.
    håller med... vet att folköl är inget annat än onyttigt...
  • Tow2Mater
    Queenie70 skrev 2010-11-03 14:51:35 följande:

    I bilen, eller i garaget eller i källaren...hos grannen...whatever...Poängen som du missade i din upprördhet handlar om att det kanske bara är toppen av isberget som TS ser.


    Och om det JAG skrev var det värsta du hört utgår jag ifrån att du är rätt ny på FL


    Så du jämställer att dricka ett par öl medans man kör bil med att dricka ett par var som helst?? Inte ny på FL, men ja bland det värsta jag hört här faktist. Snacka om ogrundade anklagelser.
  • Anonym

    Tycker faktiskt inte det spelar någon roll om man dricker 3-4 öl med 2,8 % en kväll - varje kväll - tror det är betydligt mindre risk än att dricka 2 liter cola dagligen - DET är osunt.

    Kan ju knappast vara alkoholen man vill åt på den styrkan - är kanske farligt ur alholsynpunkt att dricka några cider - inhandlade på ica om dagen också? Den innehåller ju också alkohol - som man dessutom ofta bjuder barn på och det är i mitt tycke korkat.

  • Anonym (hm..)
    Anonym skrev 2010-11-03 14:54:13 följande:
    Tycker faktiskt inte det spelar någon roll om man dricker 3-4 öl med 2,8 % en kväll - varje kväll - tror det är betydligt mindre risk än att dricka 2 liter cola dagligen - DET är osunt.

    Kan ju knappast vara alkoholen man vill åt på den styrkan - är kanske farligt ur alholsynpunkt att dricka några cider - inhandlade på ica om dagen också? Den innehåller ju också alkohol - som man dessutom ofta bjuder barn på och det är i mitt tycke korkat.
    3,5-or var det ju faktiskt, inte 2,8-or
  • Anonym (hmmm???)
    Tow2Mater skrev 2010-11-03 14:47:17 följande:
    Då är ju valet lätt, skaffa inte barn! Om han inte redan idag slutar dricka, kommer han inte att vilja sluta sen heller. Och om det inte är ett alternativ for dig, så är ju valet lätt.

    Jag skulle bli tokig om den jag levde med dikterade vad jag kunde och inte kunde dricka eller äta. Jag tycker inte några ol är hela världen så länge det inte är ett problem. Men du ser det ju redan som ett problem, så det är ju upp till dig vad du gor for att losa det. Att konstant tjata på honom om det kommer inte att losa något.
    så du menar att det inte är ett problem, när han själv innerst inne vet ( för det har han försiktigt sagt, men han har skämts när han sagt det o hållt med mig det märker jag)) vissa stunder blir han trött på mitt tjat ( vilket jag förstår) men vissa dagar när jag nämner det ltie fint o snällt så säger han "jag vet...jag ska inte det gumman bla bla bla..jag förstår va du menar det är väll inte bra egentligen" men dagen efter så har han väll glömt det eller nått...
    han säger ju själv att han är svag för alkohol...han har sagt det... då är det väll ett problem..
Svar på tråden han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?