• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Bambi2

    Tack Cff!! Vilken svår balansgång denna process är där man både måste vara galet tålmodig och ha tilltro men samtidigt vara väldigt målmedveten alert och påläst. Tanken att jag faktiskt kan vara gravid är svindlande, trots flera IVF'er utomlands.
    Hur länge ska man förresten ta Prednisolon? Jag tar 10 mg sen strax innan ET.

  • Äntligenvi

    Åhhhh vad spännande med plus! håller alla tummar. För mig var Clear blues starkare än de testet jag fick på kliniken samma som dig Bambi. Har även varit med om många som har svagt på testlagrets stickor så kanske värt att prova CB och självklart be om hcg.

    Kom inte ihåg vem som frågade men jag tog 2000 IE D vitamin. 1 kapsel per dag av märket holistic.

    Många Kramar

  • Frazze

    Hanna8401! Jag läste lite om detta DHEA men fattade inte om det va så att om man hade brist på det så kan man få fet hy, acne och håravfall. Eller om det va om man tog såna?? Jag har ju haft såna problem med alla tre! Har visserligen inte tappat så mycket hår det sista, men de två förstnämda lider jag av fortfarande. Hur va du innan du tog dom? Tappade du hår och fick acne? Eller fick du nåt sånt när du började ta dom?

  • MRE

    Var hos CFC idag och sparkar igång i med sprutorna ikväll.
    har fått Gonalf 450 i sex dagar, sedan nytt VUL och ovitrell i kombination med orgalutran samt i några dagar i kombination med Gonalf.


    Jag har tidigare fått gonalf i sex dagar sedan gonalf i kombination med luveris med det verkade inte cfc alls intresserade av. De sa att de inte blandar de två preparaten. Någon som har erfarenhet av samma?


    Den andra danske läkaren jag pratade med föreslog menopur i kombination med gonalf i andra delen av stimulering. Jag kör iofs det korta protokollet nu så det är kanske skillnad.


    Läkaren såg positivt överraskad ut och sa att jag hade 8 synbara folliklar så det verkar väl ok, hoppas bara de gillar stimulering. Brukar få ut runt 4-7 ägg.

  • Bambi2

    Jag är GRAVID!!!! Fick just svar på Hsg-blodprovet!

    Hur länge ska jag ta Prednisolon, ni som får det ordnierat? jag har tagit 10 mg i 2 veckor nu och undrar när jag ska trappa ner.

  • MRE
    Bambi2 skrev 2013-06-10 14:42:28 följande:
    Jag är GRAVID!!!! Fick just svar på Hsg-blodprovet!

    Hur länge ska jag ta Prednisolon, ni som får det ordnierat? jag har tagit 10 mg i 2 veckor nu och undrar när jag ska trappa ner.


    Grattis, vad roligt!!!


    Fler solskenshistorier Solig

  • iizastar

    Ni som tar Melatonin hur doserar ni och hur länge tar ni det? Har ni hittat dosering mm på nätet eller är det någon läkare som gjort det. Hittar lite olika kombinationer och vet inte riktigt vad jag ska gå på. Vissa tar det en månad innan ivf, fram till ÄP och vissa mycket längre. Hur har ni gjort i denna tråd? Är total desperat då mina ägg varit dåliga vid alla mina 3 försök, ett misslyckades helt så vi har ett försök kvar nu...

    Tacksam för svar 

  • germany

    Grattis Bambi till ditt plus!!! Låter jättebra med att du tagit hcg dessutom, känns som säkrare. Försök få ta om hcg om ett par tre dagar så har du något att jämföra med och kanske känner dig ännu lugnare. 
    Fortsatt lycka till!

  • Bambi2
    MRE skrev 2013-06-10 13:51:33 följande:

    Var hos CFC idag och sparkar igång i med sprutorna ikväll.
    har fått Gonalf 450 i sex dagar, sedan nytt VUL och ovitrell i kombination med orgalutran samt i några dagar i kombination med Gonalf.


    Jag har tidigare fått gonalf i sex dagar sedan gonalf i kombination med luveris med det verkade inte cfc alls intresserade av. De sa att de inte blandar de två preparaten. Någon som har erfarenhet av samma?


    Den andra danske läkaren jag pratade med föreslog menopur i kombination med gonalf i andra delen av stimulering. Jag kör iofs det korta protokollet nu så det är kanske skillnad.


    Läkaren såg positivt överraskad ut och sa att jag hade 8 synbara folliklar så det verkar väl ok, hoppas bara de gillar stimulering. Brukar få ut runt 4-7 ägg.


    Tack! Det ska bli spännande att följa dig på CFC! De är nog de mest kunniga som jag känner till då de även bedriver egen forskning. Sen får man ju vara beredd på deras lite stressiga stil... Härligt med 8 folliklar. Du kanske rent av kommer få sänka dosen. På mig tog de inga blodprovet så de brukar mest utgå från folliklarnas storlek på VUL 2 och 3 ifall de justerar dosen. Jag bad om att få sänka dosen själv innan jag började och det visade sig räcka. Men du vet bäst själv.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH