• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-27 10:17:25 följande:

    Tack! Ja, privat klinik och landstinget är som natt och dag. Jag går på en klinik som heter IvfStockholm och ligger i Hammarby sjöstad. Väldigt trevlig och kompetent personal som individanpassar behandlingen och är villiga att testa lite högre doser även om det kanske inte funkar på alla. Det var väldigt viktigt på Uppsala att vänta en mens emellan men här tyckte dom att det kunde vara värt att prova ett kort protokoll direkt på ett långt och det gav ju verkligen resultat! Höll på att svimma när dom sa att dom hittat 5 ägg utav 6 blåsor,är ju 5 gånger fler än vi haft våra tidigare 3 försök.

    Så fråga din läkare om du kan få testa det om nu inte det första försöket går vägen förstås:)

    För oss har långa inte gett fler ägg än korta men det verkar ju vara väldigt individuellt!

    TD 6/4 för oss men jag har alltid fått rosa flytningar rd 11 och mensen har kommit rd 12 dvs exakt en vecka efter ÄP:( Så om en vecka vet vi!!

    Kram


    Tack för svaret! Ja, vilket fint resultat ni fick. Var verkligen värd att prova och vilken tur att läkarna där är öppna för försök. Enligt min läkare är kort protokoll inte alls aktuell för mig men jag ska fråga honom om vi inte lyckas nu. Sedan byter vi nog också till privat klinik.

    Då ska jag tänka på dig den 6e april :) Hoppas det går bra för dig! Skulle ge mig också hopp!
  • Frazze
    Nube skrev 2017-03-28 18:20:25 följande:

    Tack för svaret! Ja, vilket fint resultat ni fick. Var verkligen värd att prova och vilken tur att läkarna där är öppna för försök. Enligt min läkare är kort protokoll inte alls aktuell för mig men jag ska fråga honom om vi inte lyckas nu. Sedan byter vi nog också till privat klinik.

    Då ska jag tänka på dig den 6e april :) Hoppas det går bra för dig! Skulle ge mig också hopp!


    Hej på dig! Jag hade ett amh på under 0.2 och fick ändå göra korta protokollet de 2 första ivf försöken. Jag blev ju gravid på första men hon dog i magen i v 24 tyvärr. Den gången fick mina utdömda äggstockar fram 4 el 5 ägg andra gången 3 ägg. Detta var på Menopur 450 IE och jag fick börja dag 1 på mensen. Den sista gången så körde jag långa protokollet med synarela och så skulle jag fått gonal-f men valde istället Menopur och då fick jag ut 7 st ägg men det var bara 2 st varje gång som tog sig ändå. Ingen mer graviditet på de två sista försöken. Jag tror att det inte tog sig för att min slemhinna var "för gammal" jag tror att min slemhinna är som bäst när den är precis som vid ägglossningen i en normal cykel. Önskar dig all lycka! Kram
  • Nube
    Frazze skrev 2017-03-28 18:44:13 följande:

    Hej på dig! Jag hade ett amh på under 0.2 och fick ändå göra korta protokollet de 2 första ivf försöken. Jag blev ju gravid på första men hon dog i magen i v 24 tyvärr. Den gången fick mina utdömda äggstockar fram 4 el 5 ägg andra gången 3 ägg. Detta var på Menopur 450 IE och jag fick börja dag 1 på mensen. Den sista gången så körde jag långa protokollet med synarela och så skulle jag fått gonal-f men valde istället Menopur och då fick jag ut 7 st ägg men det var bara 2 st varje gång som tog sig ändå. Ingen mer graviditet på de två sista försöken. Jag tror att det inte tog sig för att min slemhinna var "för gammal" jag tror att min slemhinna är som bäst när den är precis som vid ägglossningen i en normal cykel. Önskar dig all lycka! Kram


    Tack så mycket Frazze och tack för informationen! Det gäller nog att orka försöka några gånget och prova olika kombinationer av hormoner. Lycka till med din graviditet nu!

    Hur går det för alla andra?
  • Frazze
    Nube skrev 2017-03-30 09:46:27 följande:

    Tack så mycket Frazze och tack för informationen! Det gäller nog att orka försöka några gånget och prova olika kombinationer av hormoner. Lycka till med din graviditet nu!

    Hur går det för alla andra?


    Tack så mycket!

    Kom ihåg att en del svarar bättre på låga doser! Lycka till i dina försök!
  • AMBK

    Jag är på väg att som ensamstående påbörja IVF-behandling och har flera kliniker på gång. Vore tacksam för feedback på vilka av följande som kan rekommenderas/inte rekommenderas!

    IVF Umeå
    Storkkliniken Danmark
    Vitanova Danmark
    Fertinova Helsingfors
    IVF Riga
    Alt. andra förslag

    Bra/dåliga erfarenheter?

  • Nube

    Hej tjejer, hur mår ni?

    En liten uppdatering från mig. Jag hade äggplock igår, var så nöjd eftersom vid vul förra veckan hade jag sex blåsor och vi kunde äntligen gå vidare i behandlingen. Igår hade jag sju blåsor men fick bara ut två ägg. Blodprovet visade att jag inte hade reagerat på ägglossningssprutan som jag borde och hcg nivån var för låg. Därför hade äggen inte mognat tillräckligt och lossnat. Tråkigt så klart, men jag var ändå glad att jag utvecklade sju blåsor med mitt amh värde! Var helt övertygad om att de två äggen inte heller var mogna men idag fick jag beskedet att ett har blivit befruktat och det får jag tillbaka på torsdag. Vilken lättnad! Så här nära har jag aldrig varit.. hoppas nu bara att ägget delar sig som det ska och sedan fäster. Så många känslor verkligen, men just nu ska jag försöka njuta. Hoppas ni andra mår bra också!

  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-04-25 21:19:55 följande:

    Hej tjejer, hur mår ni?

    En liten uppdatering från mig. Jag hade äggplock igår, var så nöjd eftersom vid vul förra veckan hade jag sex blåsor och vi kunde äntligen gå vidare i behandlingen. Igår hade jag sju blåsor men fick bara ut två ägg. Blodprovet visade att jag inte hade reagerat på ägglossningssprutan som jag borde och hcg nivån var för låg. Därför hade äggen inte mognat tillräckligt och lossnat. Tråkigt så klart, men jag var ändå glad att jag utvecklade sju blåsor med mitt amh värde! Var helt övertygad om att de två äggen inte heller var mogna men idag fick jag beskedet att ett har blivit befruktat och det får jag tillbaka på torsdag. Vilken lättnad! Så här nära har jag aldrig varit.. hoppas nu bara att ägget delar sig som det ska och sedan fäster. Så många känslor verkligen, men just nu ska jag försöka njuta. Hoppas ni andra mår bra också!


    Håller alla tummar!

    Ska på vul imorgon för att dra igång på nästa mens. Fick ju 5 ägg sist och 2 tillbaka vilket också var super eftersom vi bara fått ut ett ägg de senaste 3 försöken.

    Hoppas du får guldägget på torsdag!
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-25 23:24:09 följande:

    Håller alla tummar!

    Ska på vul imorgon för att dra igång på nästa mens. Fick ju 5 ägg sist och 2 tillbaka vilket också var super eftersom vi bara fått ut ett ägg de senaste 3 försöken.

    Hoppas du får guldägget på torsdag!


    Tack så mycket! Jag är i samma situation som du tidigare med endast ett ägg men det är bättre än inga.. håller tummarna för dig med! :)
  • Frazze
    Nube skrev 2017-04-26 07:22:45 följande:

    Tack så mycket! Jag är i samma situation som du tidigare med endast ett ägg men det är bättre än inga.. håller tummarna för dig med! :)


    Lycka till båda två! Själv så gick det inget bra tyvärr. De hittade aldrig något hjärtslag när vi var på vul så nu väntar jag på att det förhoppningsvis ska komma ut av sig självt så att jag slipper in på skrapning. Men vi fortsätter att kämpa på ändå. Bättre lycka nästa gång
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-25 15:33:28 följande:
    Hej! Kul att ni ska få komma igång igen! Jag provade Elonva vårt första försök på korta protokollet. Var skönt att bara ta en spruta som var långtidsverkande men vet inte om resultatet blev så bra, körde på med menopur 300 sen och fick 3 blåsor men bara ett ägg.Har ju bars fått ett ägg våra 3 första försök men nu på fjärde körde vi på mensen som kom utan att vila. Kombinerade höga doser bemfola och menopur och vips fick vi fem ägg! Två såg fina ut på dag 2 och dom fick jag tillbaka i torsdags! Även om detta inte blir något är jag så glad att vi ändå fick ut 5 ägg ur 6 blåsor, ger mig hopp!

    Lycka till nu!!! Kram
    Det var lite spännande att läsa. Min äggstockar är utdömda- två blåsor på både långt och kort protokoll (trots höga doser av både Gonal och Menopur) så kliniken tycker inte att det är lönt att fortsätta,
    Då vi är utdömda bestämde sig jag och mannen för att köra på de få ägg vi har. På fredag är det plock och det har visat sig att ytterligare en blåsa vill vara med i matchen. Så nu blir det plock på tre blåsor.

    Jag är inte personen som ger upp- även om denna processen är bland det värsta jag har varit med om. Med ditt inlägg så kanske det finns hopp ändå. Fast vi satsar ju först på de ev äggen som kommer nu :)
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH