• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • emhu
    Frazze skrev 2017-04-26 08:28:26 följande:

    Lycka till båda två! Själv så gick det inget bra tyvärr. De hittade aldrig något hjärtslag när vi var på vul så nu väntar jag på att det förhoppningsvis ska komma ut av sig självt så att jag slipper in på skrapning. Men vi fortsätter att kämpa på ändå. Bättre lycka nästa gång


    Åh Frazze, ni som kämpat så :( beklagar! Själv blev jag gravid med mitt otroligt låga amh på mindre än 0,05 gravid innan vi hann påbörja vår ivf-behandling. Tyvärr slutade det i ett missfall i helgen men jag ser det ändå som positivt att jag kunde bli gravid!
  • emhu
    Jessa01 skrev 2017-04-26 17:36:14 följande:

    Det var lite spännande att läsa. Min äggstockar är utdömda- två blåsor på både långt och kort protokoll (trots höga doser av både Gonal och Menopur) så kliniken tycker inte att det är lönt att fortsätta,

    Då vi är utdömda bestämde sig jag och mannen för att köra på de få ägg vi har. På fredag är det plock och det har visat sig att ytterligare en blåsa vill vara med i matchen. Så nu blir det plock på tre blåsor.

    Jag är inte personen som ger upp- även om denna processen är bland det värsta jag har varit med om. Med ditt inlägg så kanske det finns hopp ändå. Fast vi satsar ju först på de ev äggen som kommer nu :)


    Håller tummarna på att alla blåsor ger er ägg!!
  • Jessa01
    emhu skrev 2017-04-26 17:58:53 följande:
    Håller tummarna på att alla blåsor ger er ägg!!
    Tack! Jag förbereder mig mentalt just nu på att de ägglossningssprutan om 45 min :O
  • Nube
    Frazze skrev 2017-04-26 08:28:26 följande:

    Lycka till båda två! Själv så gick det inget bra tyvärr. De hittade aldrig något hjärtslag när vi var på vul så nu väntar jag på att det förhoppningsvis ska komma ut av sig självt så att jag slipper in på skrapning. Men vi fortsätter att kämpa på ändå. Bättre lycka nästa gång


    Vad hemskt! Ledsen för er skull. Hur ska ni gå vidare nu? Starta behandling på en gång eller?
  • Nube
    emhu skrev 2017-04-26 17:54:43 följande:

    Åh Frazze, ni som kämpat så :( beklagar! Själv blev jag gravid med mitt otroligt låga amh på mindre än 0,05 gravid innan vi hann påbörja vår ivf-behandling. Tyvärr slutade det i ett missfall i helgen men jag ser det ändå som positivt att jag kunde bli gravid!


    Så tråkigt att det blev missfall, du gav mig hopp att det kan gå! Men då vet du iaf att du kan bli gravid, det är ju jättepositivt! Ska ni börja med ivf nu?
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-04-26 18:14:55 följande:

    Tack! Jag förbereder mig mentalt just nu på att de ägglossningssprutan om 45 min :O


    Jaa lycka till på fredag! :)
  • emhu
    Nube skrev 2017-04-26 19:33:51 följande:

    Så tråkigt att det blev missfall, du gav mig hopp att det kan gå! Men då vet du iaf att du kan bli gravid, det är ju jättepositivt! Ska ni börja med ivf nu?


    Ja, det känns väldigt bra att veta att det funkar! Vi ska vänta på att missfallet blöder ut ordentligt och sedan ta ett möte med ivf-kliniken igen om typ 3 veckor så får vi se hur vi går vidare. Jag gör ju gärna ett försök innan sommaren men hade också varit lite skönt att ha tid att vila upp sig ordentligt i sommar och köra i höst istället. Vi flyttar dessutom i början på juni och deg känns lite tungt att både göra en behandling och fixa flytt...vi får se :) hur skulle ni gjort? Tänker också att har jag blivit gravid på naturlig väg en gång så kan det ske igen och sommaren kanske är en perfekt tid att ge kroppen en naturlig chans till.
  • Frazze
    Nube skrev 2017-04-26 19:32:03 följande:

    Vad hemskt! Ledsen för er skull. Hur ska ni gå vidare nu? Starta behandling på en gång eller?


    Nä vi ska försöka på egen hand så länge det bara går! Min gyn har gett mig letrozol så att jag kan få fram nåt stackars ägg. Vi får hoppas annars är det äggdonation som gäller.
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-04-26 17:36:14 följande:

    Det var lite spännande att läsa. Min äggstockar är utdömda- två blåsor på både långt och kort protokoll (trots höga doser av både Gonal och Menopur) så kliniken tycker inte att det är lönt att fortsätta,

    Då vi är utdömda bestämde sig jag och mannen för att köra på de få ägg vi har. På fredag är det plock och det har visat sig att ytterligare en blåsa vill vara med i matchen. Så nu blir det plock på tre blåsor.

    Jag är inte personen som ger upp- även om denna processen är bland det värsta jag har varit med om. Med ditt inlägg så kanske det finns hopp ändå. Fast vi satsar ju först på de ev äggen som kommer nu :)


    Låter ju hoppfullt!

    Mitt problem är att jag har blåsor men dom är tomma:( Har haft 2-5 blåsor men fått ut ett ägg ändå, sist hade jag 6 blåsor och 5 hade ägg. Det vi gjorde då var att köra ett kort protokoll direkt på mensen som kom utan att vila en cykel emellan, då fick vi även fart på min vänstra äggstock som varit helt död tidigare. Så nu kör vi 2 korta på varandra om inte det första visar sig funka såklart men hoppet sjunker för varje försök:(

    Men vi får kämpa ett tag till!

    Stort lycka till på plocket!!!
  • caaam

    Hej! Helt ny här och följer tråden.

    Fick mitt AMH igår och det var väldigt lågt. Ska i alla fall testa en provstimulering nu annars måste det bli äggdonation.

    Någon som blivit gravid trots lågt AMH?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH