• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Frazze
    Jessa01 skrev 2017-04-29 07:30:24 följande:

    Tack snälla ni!

    På måndag är det återföring om allt fortsätter gå bra- håll alla tummar och tår


    Stoooooooort lycka till Jessa! Det är den värsta väntan som finns, men det kommer gå bra ska du se!
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-04-28 15:17:43 följande:

    Ja för en vecka sedan ville läkarna inte att vi skulle fortsätta så...

    Nu håller vi tummarna för att vi får tillbaka något. Vi har ju redan bett om att få tillbaka två ägg- eftersom detta är första och enda försöket- så nu får vi se :S


    Men om du får ut 6 ägg så kan dom ju inte säga att ni inte får försöka mer? Det är ju ett jättebra resultat?

    Klart du får tillbaka ägg på måndag, håller tummarna!!
  • Jessa01

    Ett fint embryo fick vi tillbaka idag! Så nu hoppas vi att det är riktigt mysigt i livmodern så ärtan vill stanna :)

  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-05-01 19:17:11 följande:

    Ett fint embryo fick vi tillbaka idag! Så nu hoppas vi att det är riktigt mysigt i livmodern så ärtan vill stanna :)


    Stort lycka till! Vad hände med dom andra äggen?
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-05-01 19:17:11 följande:

    Ett fint embryo fick vi tillbaka idag! Så nu hoppas vi att det är riktigt mysigt i livmodern så ärtan vill stanna :)


    Lycka till! När ska du testa? Själv har jag testdag om två veckor, känns jättelång tid. Känner inget speciellt, är på ruvardag 4 idag. Känslorna går upp och ner...
  • Nube

    Vi fick tyvärr inget till frysen :/ Börjar tänka att om inte det andra överlevt så kommer kanske ägget som jag fick tillbaka inte heller överleva. Vad har ni andra haft för symptom efter återföringen? Är på dag 5 idag och tänket att nåt borde jag ju känna, eller?

  • klonk
    Nube skrev 2017-05-02 12:11:52 följande:

    Vi fick tyvärr inget till frysen :/ Börjar tänka att om inte det andra överlevt så kommer kanske ägget som jag fick tillbaka inte heller överleva. Vad har ni andra haft för symptom efter återföringen? Är på dag 5 idag och tänket att nåt borde jag ju känna, eller?


    Jag blev gravid på mitt enda ägg (det delade dessutom på sig långsamt) så hade bara 2 celler när jag fick tillbaka det. Inget till frysen. Började känna av brösten efter någon vecka, trodde då att det berodde på lutinusen. Svårt att veta vad som är vad med alla hormoner. Lycka till!
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-05-02 12:11:52 följande:

    Vi fick tyvärr inget till frysen :/ Börjar tänka att om inte det andra överlevt så kommer kanske ägget som jag fick tillbaka inte heller överleva. Vad har ni andra haft för symptom efter återföringen? Är på dag 5 idag och tänket att nåt borde jag ju känna, eller?


    Ruva är absolut det värsta som finns.. försök att inte analysera så mkt men jag vet att det är omöjligt..

    Jag börjar med sprutorna imorgon igen, blir fjärde försöket nu. Ganska tröttsamt:(

    Dag 5 vet knappt kroppen att den är gravid så inte konstigt att du inte känner nåt:)

    Kram
  • Nube
    klonk skrev 2017-05-02 13:06:33 följande:

    Jag blev gravid på mitt enda ägg (det delade dessutom på sig långsamt) så hade bara 2 celler när jag fick tillbaka det. Inget till frysen. Började känna av brösten efter någon vecka, trodde då att det berodde på lutinusen. Svårt att veta vad som är vad med alla hormoner. Lycka till!


    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-02 15:50:55 följande:

    Ruva är absolut det värsta som finns.. försök att inte analysera så mkt men jag vet att det är omöjligt..

    Jag börjar med sprutorna imorgon igen, blir fjärde försöket nu. Ganska tröttsamt:(

    Dag 5 vet knappt kroppen att den är gravid så inte konstigt att du inte känner nåt:)

    Kram


    Tack snälla för era ord! Det här var svårare än jag hade tänkt.. kände mig hoppfull efter återföringen men nu känns att det finns inget hopp. Men det är nog för tidigt att känna nåt.. blääh

    Grattis till graviditeten klonk! Kul att lyckades med ett ägg!

    Sjuttiosjuan, jag kan tänka mig att det känns tröttsamt att börja om igen. Som tur fick du flera ägg förra gången så det kanske går bra nu också - och förhoppningsvis leder till graviditet! :)

    Kram tillbaka
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH