• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Nube
    zasu skrev 2017-05-10 10:48:44 följande:

    Hej alla,

    Det var ett tag sen jag skrev här.

    Riktigt tråkigt Frazze att läsa om ditt missfall. Hoppas att ni lyckas igen!

    För er som inte "känner" mig. Har inga barn och närmar mig 44 år. Kört ivf i 5 omgångar och fått till frysen vid 3 tillfällen. Fick även 2 st 6-dagars blastocyster nu när jag körde min sista ivf för någon månad sen så än funkar det. ET med en 3-dagars ledde dock inte till något och jag började förbereda mig för en FET med en blastocyst från 2 år sen.

    Mina behandlingar har dragit ut på tiden då ivf verkar inte lyckas på mig men jag har under den här tiden lyckats bli gravid på egen hand vid 2 tillfällen. Hösten 2015 o hösten 2016. Det har dock slutat med missfall och det senaste nu var väldigt jobbigt, tappade en massa blod. Blev akut operation och blodtransfusion.

    I alla fall, förstår mig inte på min kropp. Väntade på min mens som skulle ha kommit i måndags. Hade koll på min ägglossning men hade inga känningar så hade inga förhoppningar när jag tog ett test igår. Det visade +!

    Har svårt att smälta detta, kan inte fatta det. Svårt att glädjas fullt ut då oron slår till direkt. Måtte det bli tredje gången gillt. Känner att jag inte orkar med ett till missfall.


    Oj vilken historia! Men stort grattis till plusset! Hoppas att tredje gången gillt nu!
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-05-04 20:46:56 följande:

    Jag har haft ont i äggstockarna sedan plock... Nu gör det inte konstant ont men jag känner av magen efter en heldag på jobb och jag är sjuuukt trött. Lutinus gjorde mig väldigt dålig förra gången. Så jag bara håller tummarna för att smärtan avtar snart!


    Hej Jessa, hur går det för dig? När ska du testa?
  • Frazze
    zasu skrev 2017-05-10 10:48:44 följande:

    Hej alla,

    Det var ett tag sen jag skrev här.

    Riktigt tråkigt Frazze att läsa om ditt missfall. Hoppas att ni lyckas igen!

    För er som inte "känner" mig. Har inga barn och närmar mig 44 år. Kört ivf i 5 omgångar och fått till frysen vid 3 tillfällen. Fick även 2 st 6-dagars blastocyster nu när jag körde min sista ivf för någon månad sen så än funkar det. ET med en 3-dagars ledde dock inte till något och jag började förbereda mig för en FET med en blastocyst från 2 år sen.

    Mina behandlingar har dragit ut på tiden då ivf verkar inte lyckas på mig men jag har under den här tiden lyckats bli gravid på egen hand vid 2 tillfällen. Hösten 2015 o hösten 2016. Det har dock slutat med missfall och det senaste nu var väldigt jobbigt, tappade en massa blod. Blev akut operation och blodtransfusion.

    I alla fall, förstår mig inte på min kropp. Väntade på min mens som skulle ha kommit i måndags. Hade koll på min ägglossning men hade inga känningar så hade inga förhoppningar när jag tog ett test igår. Det visade +!

    Har svårt att smälta detta, kan inte fatta det. Svårt att glädjas fullt ut då oron slår till direkt. Måtte det bli tredje gången gillt. Känner att jag inte orkar med ett till missfall.


    Åh Zazu! Vad glad jag blir av att läsa om ett nytt +. Jag hoppas så innerligt att det går vägen för er denna gången. Fy så hemskt ditt mf lät! Jag fick åka akuten jag med nu sist då jag trodde hela innanmätet skulle komma ut oxå! Har ätit blodstoppande i 5 dagar nu så nu är allt bra igen. Vi kommer köra på så fort vi bara får. Men vi får väl se om jag har något guldägg kvar eller om det bara är skräpägg. Jag har ju en liten guldklimp här som är den största lyckan i mitt liv! Att jag skulle ha sådan tur att få en liten älskling är ett rent mirakel! Nu hoppas jag att det är din tur att uppleva ett sådant mirakel! Kram på dig!
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-05-10 12:11:10 följande:

    Jag skulle vilja tjuvtesta men har lovat min sambo att inte göra det.. men tror att jag testar på söndag för att inte ha en jobbig arbetsdag på måndag om det blir negativt. Så tre dagar kvar!

    Lycka till imorgon! Ska tänka på dig :)


    Det luktar plus tycker jag:)
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-10 16:54:06 följande:

    Det luktar plus tycker jag:)


    Hihi tack :) vågar dock inte tro för mycket! Det känns ju helt otroligt om vi skulle lyckas med ett enda ägg!
  • Jessa01
    Nube skrev 2017-05-10 12:14:23 följande:
    Hej Jessa, hur går det för dig? När ska du testa?
    Hallå! Jag tycker att det går bra. Har ff känningar av lutinusen men mår mycket bättre än förra veckan! Officiell testdag nästa onsdag men jag kommer att testa på lördag då jag ska på möhippa hela helgen och kommer behöva dränka mina sorger om det blir neg- ja jag är medveten om att det är barnsligt :S

    Jag har en konstig känsla av att det luktar plus för dig som sjuttiosjuan skrev! :D


  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-05-10 21:41:52 följande:

    Hallå! Jag tycker att det går bra. Har ff känningar av lutinusen men mår mycket bättre än förra veckan! Officiell testdag nästa onsdag men jag kommer att testa på lördag då jag ska på möhippa hela helgen och kommer behöva dränka mina sorger om det blir neg- ja jag är medveten om att det är barnsligt :S

    Jag har en konstig känsla av att det luktar plus för dig som sjuttiosjuan skrev! :D


    Det låter inte alls barnsligt! Håller tummarna för dig med:)
  • Frazze
    Jessa01 skrev 2017-05-10 21:41:52 följande:

    Hallå! Jag tycker att det går bra. Har ff känningar av lutinusen men mår mycket bättre än förra veckan! Officiell testdag nästa onsdag men jag kommer att testa på lördag då jag ska på möhippa hela helgen och kommer behöva dränka mina sorger om det blir neg- ja jag är medveten om att det är barnsligt :S

    Jag har en konstig känsla av att det luktar plus för dig som sjuttiosjuan skrev! :D


    Äh det är väl inte barnsligt! Jag hade gärna sänkt en flaska rödvin om jag hade kunnat i helgen. Men när man äter blodstoppande så vågar man inte det. Nu till helgen blir det ett glas däremot. Dricker inte mer än ett längre då vi har en liten.

    Tänk på att lördag är väldigt tidigt mot onsdag, så det kan visa minus fortfarande. Jag skulle inte äventyra nåt om jag vore du. Positiva tankar och så hoppas vi på ett fint plus! Lycka till!
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-05-10 21:41:52 följande:

    Hallå! Jag tycker att det går bra. Har ff känningar av lutinusen men mår mycket bättre än förra veckan! Officiell testdag nästa onsdag men jag kommer att testa på lördag då jag ska på möhippa hela helgen och kommer behöva dränka mina sorger om det blir neg- ja jag är medveten om att det är barnsligt :S

    Jag har en konstig känsla av att det luktar plus för dig som sjuttiosjuan skrev! :D


    Jag tycker inte heller att det låter barnsligt! Men som Frazze skriver, tänk på att det kan vara för tidigt på lördag. Men jag håller tummarna! :) jag testar på söndag.. känns nervöst, fortfarande ingen mens men det kan också bero på lutinus.
  • zasu
    Nube skrev 2017-05-10 12:12:47 följande:

    Oj vilken historia! Men stort grattis till plusset! Hoppas att tredje gången gillt nu!


    Tack! Hoppas att det går bra med din ruvning. Snart testdag för dig.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH