• Koppkaka

    Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag:

    1. Att en öl/ett glas vin/en nubbe på ex. julafton gör dig till alkoholist.

    Fyll gärna på listan, det finns mycket att lära sig här på Familjeliv

  • Svar på tråden Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag:
  • Putte11
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-11-26 10:32:20 följande:
    Och (om vi tänker på samma tråd) så är det en viktig etisk fråga om grannen får skotta snö eller ej.
    Den tråden vill jag se! Vilken?
  • Nightmare

    att föräldrarna ska hämta hem sina barn om de inte uppför sig är likställt med barnaga.

    Jag skäms nästan för hur jag uppförde mig igår, men jag gillar logiken eller bristen på logik, vissa får kasta hur mycket skit som helst och kastar någon tillbaka är denne ouppfostrad eller har en diagnos.

  • Koppkaka
    Putte11 skrev 2010-11-26 07:51:49 följande:
    Till och med på moraltanternas lillasysters trosor! Trossniffarna är ju moraltanternas sambos! Se upp!
    Vadååå, killarna är ju bara nyfikna på hur olika sköten luktar, som någon sa
  • FasterK

    Att det är ok att störa grannar tidigt för att morgonmänniskan tycks ha absolut förtur i vårt samhälle och det är efter denne vi alla ska leva. 

  • umaia
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-11-25 23:35:30 följande:
    Wham, bam, thank you ma'am.

    Man kan inte hålla på med dekadent beteende som att kyssas eller ta på varandra i onödan, usch!
    precis, ja å sambon brukar ta på oss sådana där kroppskondomer som i nakna pistolenfilmen, och sedan gör vi ett penisstort hål å kör..
  • Koppkaka

    Nu är man en dålig och egoistisk förälder, om man vill flytta till en annan stad där det finns jobb, hellre än att stanna kvar hemma och gå på soc. Moraltanterna har fina värderingar

  • umaia
    Lady T skrev 2010-11-25 23:39:49 följande:
    Min sambo blev så jävla nyfiken att han var tvungen att skapa en egen profil... Nu sitter vi och garvar ikapp på kvällarna...
    det lär ju inte ske här, men däremot e det snack om att köpa en till dator eftersom denna oftast e upptagen Tungan ute
  • sextiotalist
    Koppkaka skrev 2010-11-26 12:48:30 följande:
    Nu är man en dålig och egoistisk förälder, om man vill flytta till en annan stad där det finns jobb, hellre än att stanna kvar hemma och gå på soc. Moraltanterna har fina värderingar
    Jag tänkte detsamma, bättre att bo hos sin mamma som ljuger och inte vill arbeta, för att följa med sina dagiskompisar f´låt, förskolevänner menar jag, istället för att bo hos en förälder som vill försörja sig och verkar ta ett ansvar över sitt liv.
Svar på tråden Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag: