• Femfatale

    Tips på psykolog & tjeckiska översättare?

    Hej!

    Vi är på gång ett ev. byta land (fr där vi nu har papper och väntar på BB), och adoptera en barn som söker föräldrar i Tjeckien.

    Vi undrar nu om det är några här som har erfarenhet av...

    1) ...att adoptera fr Tjeckien, och som gjort den här psykologutredningen som krävs (hur lång tid tar den att göra, hur många träffar med psykolog krävs, lite kort om vad den innehåller för bitar m.m)

    2) ...kan tipsa oss om några psykologer och tjeckiska översättare (gärna i Sthlms-trakten när det gäller psykologer).

    Tacksam för snabb feedback då det är lite bråttom!

    Barnet väntar på barnhem och kan ev bli vårt - om vi skyndar skickar ned en översatt utredning + samt psykolograpporten!

    Tack på förhand!

    /Kina-mamman

  • Svar på tråden Tips på psykolog & tjeckiska översättare?
  • agata99

    Hej!

    Psykologutredningen innebar fem träffar för mig och min man. Den var ganska ofattande och innehöll till stor del samma sak som medgivandeutredningen från kommunen. Något Stockholmsnamn har jag inte, men det kan inte vara så svårt att hitta. Det finns fler som nyligen gjort samma utredning.

    En översättare som ofta används är Jaroslaw Suk i Knivsta. Snabb men lite slarvig...

    Jag har inboxat dig om mer info.

  • Femfatale

    Stort tack för era tips "En glad" och "Agata99"!
    Särskilt tack till  "Agata99" som även tagit sig tid att inboxa mig mer info - uppskattades! Skrattande

  • 20110414

    Hej alla som behöver översättningar till tjeckiska. Jag är auktoriserad översättare från svenska till tjeckiska. Jag är verkligen MYCKET noga nu för att hålla kvalitet. Därför samarbetar jag med korrekturläsare som går igenom varje översättning angående fullständighet och korrekthet. Jag har alltid haft en mycket bra stil och grammatik och är lingvist i mitt yrke, har skrivit orböcker i tjeckiska samt läroböcker för högskolan. Auktorisation har jag från Kammarkollegiet.
    Jag skriver också i tjeckiska tidningar och är författare till ett par böcker på tjeckiska. Har också översatt böcker från engelska, slovakiska och svenska till tjeckiska.
    Jag sysslar med översättningar professionellt, bland annat äger jag en översättningsbyrå East-West Service (se www.ews.nu).
    Mina priser håller jag på den lägsta nivån som det går och som Föreningen Auktoriserade Translatorer (FAT) tillåter.
    Jag har redan haft ett 30-tal nöjda kunder i adoptionsärenden och är verkligen hängiven den stora och vackra idén att adoptera barn till kärleksfulla hem.
    Jaroslav Suk, [email protected]

  • 2004

    det finns nogon kann hjälpa mig jag behöver psycholog som talar tjeckiska och kommer från tjecken.mvh s.s

Svar på tråden Tips på psykolog & tjeckiska översättare?