• Kwackie

    Efterlyser Södertälje Lediga Mammor

    Nybliven 3-barnsmamma här som söker andra lediga mammor att spendera de föräldralediga veckorna med.

    Har lilla Björn som föddes 4/11 och har nu passerat den spädaste perioden.

    Träffar på Barnens Hus eller liknande kan ju vara något.

    Kom igen nu, måste finnas fler än jag som vill ut o bli social igen.

    /// Annica


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • Svar på tråden Efterlyser Södertälje Lediga Mammor
  • lol0809

    Hej hej. Jag är med nybliven 3 barns mamma födde den 14 dec. Bor ej i Södertälje men i Salem, det är ju rätt nära


    Isak -08, Kevin -09, Milo -10 mina underbara mirakel
  • Kwackie

    Hej

    Ja Salem e ganska när det - har en moster som bor där
    hoppas på fler svar från andra oxå så vi kan bli ett helt gäng - inte för att det är ngt fel med att vara 2


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • ionna

    Jag bor i Södertälje och väntar mitt första den 21a januari, ligger ju lite efter er tjejer men det kanske kan bli aktuellt när vi har kommit ikapp? :P

     

  • Kwackie

    ionna: wow då är det dags när som helst då - så spännande! vet ni könet?


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • ionna

    Ja, jag klättrar på väggarna här hemma 24/7. Vill ha bebis nu :)
    Vi har bara varit på rutinultraljudet i vecka 18, och där tyckte hon som gjorde det att det var jättetydligt att det var en liten kille. Så vi har utgått från det sedan dess, men vem vet :) 
     

  • Kwackie

    åh så spännande... du måste skriva här sen när det är dags - känns så längesen man själv var gravid o födde fast det bara e 10veckor sen...

    har ni ngt namn uttänkt än?


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • ionna

    Lovar att slänga in ett inlägg när vi kommer hem från BB :) Ska bli tokmysigt att äntligen få träffa bebisen, se och känna på :) Känns som att man har väntat en hel evighet, fast det har varit det året som gått fortast och segast på samma gång... :P 
    Vi gillar Vincent båda två, så som det ser ut nu är det spikat ifall det kommer ut en liten påg. Blir det en tjej funderar vi på Isabelle :) Vad heter dina knoddar? 

  • Kwackie

    man ser ju det på min sidnot men mina heter Saga, Wilda & Björn


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • Sazee

    Hej hallå. Jag är på väg tillbaka till Södertälje igen. Har bott i Södertäljeområdet hela livet men flyttade till Nyköpingsområdet för 1 år sen. Men nu är vi som sagt på väg tillbaka, närmare bestämt 1 mars. :)

    Vi har en son på 1½ år. Vi är lite sena på dagisansökan så vi kommer uppskatta sällskap på dagarna. :)

    Vart bor ni då?

  • Kwackie

    vi bor för tillfället i fornhöjden men kommer att flytta till v:a blombacka den 1a april

    vart kommer ni bo?


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • Kwackie

    saltskog e ju ganska fint område egentligen - bara synd att hovsjö ligger så nära o att det är den bussen man måste ta för att komma dit :S

    vi gifte oss på saltskog gård


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • Sazee

    Jo, men Hovsjö har sina fina sidor också. :)

    Jaså, jag är inte så insatt i saltskog - vad är saltskog gård förnått?

  • Kwackie

    det är en jättefin herrgård med stora fina grönområden
    den tillhörde C. F. Liljewalch och är nu en stiftgård för konstnärer som man då kan hyra för olika evangemang - det är SÅ fint där ute, speciellt på vår/sommar


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
  • Kwackie

    det ska det finnas, men jag kan den inte utantill - men det går ju att googla :D


    Saga 051215 ~ Wilda 070309 ~ Björn 101104
Svar på tråden Efterlyser Södertälje Lediga Mammor