• Emmi27

    Gör du några roliga/konstiga saker i sömnen?

    Har ni för er några saker när ni sover? Typ pratar i sömnen, sätter er upp, fäktar med armarna, "springer" med benen, tafsar på er partner, sjunger osv. Jag har gjort saker som jag inte har den blekaste om och garvar ihjäl mig när sambon berättar det sen!

  • Svar på tråden Gör du några roliga/konstiga saker i sömnen?
  • IsDimma

    Jag pratar i sömnen ibland. Särskilt när jag mår dåligt.


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Emmi27
    IsDimma skrev 2011-04-24 20:34:06 följande:
    Jag pratar i sömnen ibland. Särskilt när jag mår dåligt.
    Det gör jag med. När jag mådde riktigt dåligt under förra året så pratade jag en massa, fick reda på det för ett tag sen för sambon tyckte inte att det var nödvändigt att ta upp det men låg typ och hade konversationer i sömnen.
  • fucktard

    Jag är en riktig sömnidiot. Jag pratar i sömnen, vissa perioder går jag i sömnen, jag har återkommande sömnparalyser och jag kan hitta på både det ena och det andra.

    En sak jag aldrig kommer glömma är för ungefär ett år sedan. Jag vaknar mitt i natten, och tittar till på min sambo. Han låg bredvid mig, naturligtvis, men han hade inget täcke på sig, trots att vi hade två. Jag tyckte synd om honom, och hittade täcket på andra sidan om mig. Jag fattade inget, men jag la på honom det och pussade honom på kinden och somnade om.

    På morgonen när vi vaknar tittar han ledset på mig, och säger "Du var arg på mig i natt".
    Jag blir jätteförvånad och undrar vad han menar. Då berättar han att jag under natten börjat pilla så mycket jag orkade. Han hade tittat på mig och sagt "Men sluta, jag sover ju!", varpå jag hade blivit skitarg, tagit bägge täckena och kastat bort dem, för att genast "somna om" (som han trodde) igen.

  • Nemiia

    Jag pratar också i sömnen ibland och kan säga riktigt konstiga saker. En gång berättade min sambo för mig att han vaknat av att jag pratade och då hade jag sagt nått i stil med "älskling vad duj är sexig i den där tomteluvan" ha ha

  • Emmi27

    Jag har kollat på flygplan i sömnen. 2 gånger har jag satt mig upp på sängkanten och tittat ut genom fönstret och min sambo har vaknat och undrat vad jag håller på med, så ser han hur jag vrider på huvudet och följer nånting med blicken, då är det flygplan jag tittar på. Inget minne av det alls. haha

  • Sylten

    Inte jag men min pojkvän i tonåren drömde ibland väldigt livfullt. Jag vaknade en gång av att han höll mitt huvud mellan sina händer och drog i det hit och dit, Jag frågade honom vad han gjorde och han svarade då i sömnen: "spelar basket"...

    Mitt huvud var alltså bollen...

  • Lindreas

    En natt gjorde jag något riktigt märkligt. Jag hade loftsäng, och på väggen "runt hörnet" hängde en torkad ros. En morgon vaknade jag och hade alla kronblad från rosen liggandes i en prydlig hög bredvid kudden. Killen som sov hos mig hade inget som helst minne av att jag plockat bort alla bladen mitt i natten, och antagligen balanserat på kanten till sängen också.

    I övrigt pratar jag en del i sömnen, jag letar ofta efter saker, och för något år sedan röck jag tag i makens ben och höll på att välta honom ur sängen. Jag drömde nämligen att han hade ramlat i sjön och inte kunde simma så jag skulle rädda honom...

  • Emmi27
    Sylten skrev 2011-04-24 22:12:05 följande:
    Inte jag men min pojkvän i tonåren drömde ibland väldigt livfullt. Jag vaknade en gång av att han höll mitt huvud mellan sina händer och drog i det hit och dit, Jag frågade honom vad han gjorde och han svarade då i sömnen: "spelar basket"...

    Mitt huvud var alltså bollen...
    hahahahaha jag dör vad roligt, fast lite hemskt, tänk om du gjort illa dig
  • Suzy QX

    Vet att jag en gång när sonen var liten fick för mig att han hade spytt på rygg och jag var tvungen gräva ut det ur hans mun för att rädda honom.. det var bara det att det var min sambos mun jag grävde med fingrarna i. Han var nog rätt förvånad när han vaknade av det.


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Emmi27
    Suzy QX skrev 2011-04-24 22:20:03 följande:
    Vet att jag en gång när sonen var liten fick för mig att han hade spytt på rygg och jag var tvungen gräva ut det ur hans mun för att rädda honom.. det var bara det att det var min sambos mun jag grävde med fingrarna i. Han var nog rätt förvånad när han vaknade av det.
    haha måste känts rätt skumt att vakna av det. Jag har en kompis som hade rätt jobbigt drömmar när hennes äldsta dotter var riktigt liten, hon drömde ofta om att hon var tvungen att rädda dottern och en natt hade hon drömt nåt om att hon var i en båt och att det kom krokodiler som försökte äta upp dotterns så hon var tvungen att kasta sig i vattnet och simmar bort eller nåt sånt. bara det att i sömnen hade hon tagit dottern i famnen och kastat sig ur sängen in i elementet.
  • fucktard

    Nu kommer jag på mer och mer, så jag bjuder på en till.

    En gång när jag var barn var jag hos min pappa, och vi skulle åka bort rätt tidigt på morgonen. Jag var helpeppad, kunde knappt sova och ställde nog väckarklockan mycket tidigare än jag skulle behöva.

    På morgonen ringer klockan, och jag försöker stänga av den, men den tystnar inte vad jag än gör. Jag känner att paniken börjar komma, det var en sån där gammal uppdragbar som vrålade så man höll på att bli tokig. Jag känner att jag börjar bli arg på väckarklockan, vad tusan håller den på med?

    Gissa hur förvånad jag blev när jag plötsligt vaknade och insåg att jag stod två meter bort från sängen och försökte få väckarklockan att tystna genom att slita ner en affisch från väggen...

  • Gliimma

    Haha vad roligt att läsa om era historier. Jag själv har nog inte gjort något roligt i sömnen vad jag vet om. Men min syster har gått i sömnen många ggr speciellt när hon var yngre och bodde hemma, bl.a. Så gick hon upp för att kissa men istället för att kissa på toaletten så satte hon sig i diskhon. En annan gång sov hon över hemma hos oss (mig, sambon och sonen) min son var kanske lite under året och hon tillbringade mkt tid med oss under en period. Iaf hon sov på soffan tsm med min kompis och drömde då att hon var barnvakt åt min son (hon har berättat) och så gick hon upp i sömnen och börja slita i min kompis fot och fråga var Viggo är (min son) och hade nästan panik, min kompis undra ju självklart vad hon yrar om. Sen tar hon upp ett värmeljus som stod på bordet, och sa då att hon hitta Viggo. Min kompis börjar skratta och min syster vakna upp och fick då börja tänka efter lite haha. Min mamma ringde mig en morgon för något år sen och berätta att hon hade gått i sömnen på natten (hon bor själv) och hon bor i lägenhet. Hon skulle då i sömnen gå med sopor hon gick ut i trapphuset och stängde dörren och sen vakna hon, problemet var bara det att dörren låser sig när man stänger och där står hon i endast trosor mitt i natten. Hon fick ringa på hos grannen och låna telefonen och en morgonrock min syster som bor 3,5 mil därifrån fick åka och öppna haha.

  • Julia82

    När jag var i tonåren vaknade min mamma av att ytterdörren slog igen, så hon gick upp för att se vad som hände. Utanför vid hundgården stod jag i stövlar och nattlinne, i full färd med att koppla hunden. Jag gick i sömnen och när hon frågade vart jag skulle svarade jag att jag skulle ut i skogen med hunden. Mitt i natten.. Tur att hon vaknat och hann stoppa mig! Hade vart sådär kul att vakna upp mitt ute i skogen, mörkrädd som jag är!

  • FruBerg

    Jag brukar tydligen ligga och skratta när jag precis somnat

    Pratar även mycket i sömnen och har en gång när jag var yngre och Bodde hemma sagt: det är inte så mycket, det är inte så mycket, det är inte så mycket smuts här!

    En annan gång stod jag i mitt barndomshem ovanför trappan och bankade med ett självlysande plaströr på trappgrinden samtidigt som jag "brölade"

    Senast för en vecka sen fick jag veta att jag brukar klappa på min man i sömnen(gör ofta det innan jag somnar också.. Eller petar på honom när han snarkar för högt)
    Förra veckan vaknade min man mitt i natten, av att jag petade honom MELLAN SKINKORNA!!!!! Kändes väl sådär fräscht när jag fick veta det dagen efter vid lunchtid :-/

    Får återkomma om jag kommer på ngt mer!

  • Julia82

    Kom på en annan kul grej som min man gjorde för några år sedan. Vi var i Bangkok första natten på vår Thailandsresa. Såklart blev det endel öl på kvällen innan vi gick upp till vårt grymt sunkiga hotellrum för att sova. Mitt i natten vaknade jag av att rumsdörren stängdes, och min man var försvunnen. Jag väntade en stund på att han skulle komma tillbaka, innan jag gick upp och kollade ut i korridoren. Ingen där... Jag blev orolig men tänkte att han gått in till nån av våra resekompisar en stund. Efter en kvart öppnades dörren igen, och han kom in och la sig igen. Han sa att han vart på toa. Konstigt tyckte jag eftersom vi hade toa på rummet! På morgonen frågade jag vad han sysslat med på natten, och han berättar att han gått ut i kortidoren. Knackat på alla dörrar, utan att bli insläppt som tur var. Sen hade han sprungit ned för alla trappor ( vi bodde på våning 7) och kissat i en papperskorg precis vid hotellreceptionen, som var bemannad! Sen sprungit upp till vårt rum och lagt sig igen. Allt detta iförd endast kalsonger! Han mindes allt men som en dröm, och blev såklart rätt paff när jag berättade att han faktiskt varit ute från rummet en bra stund. När vi checkade ut var papperskorgen borta, och personalen såg aningens sura ut när dom såg på honom!

  • moi01
    Lindreas skrev 2011-04-24 22:13:22 följande:

    En natt gjorde jag något riktigt märkligt. Jag hade loftsäng, och på väggen "runt hörnet" hängde en torkad ros. En morgon vaknade jag och hade alla kronblad från rosen liggandes i en prydlig hög bredvid kudden. Killen som sov hos mig hade inget som helst minne av att jag plockat bort alla bladen mitt i natten, och antagligen balanserat på kanten till sängen också.

    I övrigt pratar jag en del i sömnen, jag letar ofta efter saker, och för något år sedan röck jag tag i makens ben och höll på att välta honom ur sängen. Jag drömde nämligen att han hade ramlat i sjön och inte kunde simma så jag skulle rädda honom...


    Jag vet inte o jag har gjort nåt i sömnen eller inte men jag hadde en tavla här i mitt rum på morgonen bär jag vaknar är tavlan brecid min kudde de kunde också bara ha fallit ner men den hänger nog bra där så tja jag vet inte kanske jag hadde lyftat ner den i sömnen i så fall
  • BULLET93
    Lindreas skrev 2011-04-24 22:13:22 följande:

    En natt gjorde jag något riktigt märkligt. Jag hade loftsäng, och på väggen "runt hörnet" hängde en torkad ros. En morgon vaknade jag och hade alla kronblad från rosen liggandes i en prydlig hög bredvid kudden. Killen som sov hos mig hade inget som helst minne av att jag plockat bort alla bladen mitt i natten, och antagligen balanserat på kanten till sängen också.

    I övrigt pratar jag en del i sömnen, jag letar ofta efter saker, och för något år sedan röck jag tag i makens ben och höll på att välta honom ur sängen. Jag drömde nämligen att han hade ramlat i sjön och inte kunde simma så jag skulle rädda honom...


    "En morgon vaknade jag och hade alla kronblad från rosen liggandes i en prydlig hög bredvid kudden." O inget minne av det. Precis som en dag när man druckit alkohol och fått för sig på kvällen i fyllan att ta rosen och riva lös alla blad och lägga dem i en hög brevid kudden :D de e lite som man skulle vara i fyllan när man går i sömnen eller säger nåt så minns man inget :D
Svar på tråden Gör du några roliga/konstiga saker i sömnen?