• Stefan84

    Pappa kontakter?!

    Hej mitt namn är stefan och är 27 år...

    Är dålig på presentation men gör ett försök..
    Ja nu ska ja bli pappa i januari men mycket tankar som surar runt på den bitten hur de kommer att kännas och osv om vad de blir för något dotter / son , namn.. 

    Jag och min flickvän har redan nu börjat att kolla runt på olika kombi bilar men vi vill ha en billig bil i drift, hon vill att vi ska skaffa en Ford ecsort medan ja vill att vi ska skaffa en Ford mondieo pga att ja tycker att de är större , ja ni förstår att de är mycket tankar omkring att bli pappa som man har..

    När ja fick veta att jag skulle bli pappa så blev ja glad men sen så försvan jag in i en dimma utav glädje och de går liksom inte att beskriva med ord hur de kändes att få veta det , Varje gång vi är ute och stor handlar mat osv så går ja och kollar på barn kläder redan nu och blöjor men vill redan nu handla blöjor och allt men...

    Ja har märkt att ja har blivit så känslig också , tjejen min har lånat en bok  " om att bli pappa " när ja började att läsa så började mina tårar att rinna men även då vi ser på teveprogramet  " en unge i minuten "  Ja undrar om man är ensam om det eller finns de andra pappor som kanske känner igen sig i det också ? 

    Det skulle vara trevligt att prata med andra pappor..

  • Svar på tråden Pappa kontakter?!
  • Kekke

    grattis.. vi är i ungefär samma sits.. jag o min fru väntar barn i dec.
    funderar också på en större bil.. blir väl till hösten misstänker jag..
    var i landet finns ni då?

  • FarbrorKanin

    Det där med bilar känner jag igen. På min tid blev det en studebaker för de hade så bra fjädring och vi bodde på landet med grusvägar. Glad blir man i väntans tider men lite nervöst samtidigt. Det är nog inte bara tanterna som blir känsliga fast när jag var ung så fick man inte visa sina känslor. Då är det bättre idag för oss karlar.

  • Kekke
    FarbrorKanin skrev 2011-05-07 06:42:36 följande:
    Det där med bilar känner jag igen. På min tid blev det en studebaker för de hade så bra fjädring och vi bodde på landet med grusvägar. Glad blir man i väntans tider men lite nervöst samtidigt. Det är nog inte bara tanterna som blir känsliga fast när jag var ung så fick man inte visa sina känslor. Då är det bättre idag för oss karlar.
    på min tid? hur gammal är du om man fr fråga?
    jag får se vad det blir för bil för vår del?
    vi ska göra ett kub-test om ca 1 månad.. så efter det så känns allt bättre..
    men det är inte bara frun som är känsligare.. blir så glad bara man tänker på henne o magen.. det är en sjukt häftig grej det här med barn.. inget som jag har reflekterat så mkt över tidigare.. nu pussar jag magen titt som tätt.. :)
  • Kekke
    kixxan skrev 2011-05-10 13:04:07 följande:
    Jag är också en blivande pappa
    grattis, när väntas det?
  • kixxan

    Tusen tack. I September kommer äntligen våran förstfödda Visst är det en spännande tid?

  • Kekke
    kixxan skrev 2011-05-10 19:26:51 följande:
    Tusen tack. I September kommer äntligen våran förstfödda Visst är det en spännande tid?
    absolut, vi väntari december om allt går som det ska.. något jag verkligen ser fram emot. kunde gå runt med barnvagn mm..
    hur gammal är du? bor?
  • kixxan

    Haha ja det där med barnvagnar är ju en hel djungel. Men visst ska det bli underbart att cruisa med den lille. Jag är 26 och bor i Örebro. Hur gammal är du och vart bor du?

  • Kekke

    ok. ni har tagit reda på vad det blir. det vill jag också göra. får väl reda på det när vi ska göra kub testet. jag är 30 och bor i Gävle. men nu väntar man bara på att få se magen börja växa. nu har mest brösten vuxit, men dom är så ömma att man inte kan ta på dom, tyvärr. :)

Svar på tråden Pappa kontakter?!