• RingRing

    IVF/PGD väntar på eller är igång

    Hej!

    Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 
     
     


    Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • simple82

    Ska ringa Halmstad och fråga om vikten för Huddinge är de ju BMI 35 men Halmstad har alltid sagt 30 el mindre.. Ligger på 30,5 så vore bra veta om jag behöver press banta el bara sakta men säkert gå ner..

  • RingRing

    Nu är dom äntligen här. Vår lilla Malcolm och Meja. Blev igångsatt igår vid kl 16 genom att dom tog hinnorna och Malcolm föddes 22.07, 46 cm lång och 2730g, precis 20 mkl 22.27 föddes Meja, även hon 46 cm lång och väger 2630g. Dom är helt underbara!


    Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Kattflickan

    Grattis Ringring!!! Njut nu av dina fina barn!!! Hur var förlossningen?

  • simple82
    RingRing skrev 2012-12-02 22:45:24 följande:
    Nu är dom äntligen här. Vår lilla Malcolm och Meja. Blev igångsatt igår vid kl 16 genom att dom tog hinnorna och Malcolm föddes 22.07, 46 cm lång och 2730g, precis 20 mkl 22.27 föddes Meja, även hon 46 cm lång och väger 2630g. Dom är helt underbara!
    Grattis!!!! Äntligen har du FRISKA OCH UNDERBARA barn!!! GRATTIS!!!!!!! =0D
  • LS 1976
    RingRing skrev 2012-12-02 22:45:24 följande:
    Nu är dom äntligen här. Vår lilla Malcolm och Meja. Blev igångsatt igår vid kl 16 genom att dom tog hinnorna och Malcolm föddes 22.07, 46 cm lång och 2730g, precis 20 mkl 22.27 föddes Meja, även hon 46 cm lång och väger 2630g. Dom är helt underbara!

    Underbart, stort GRATTIS!
  • RingRing

    Tack så mycket för gratulationerna

    Förlossningen gick jätte bra, kom in till förlossningen på morgonen den 1/12 för planerad igångsättning de gjorde ctg osv sedan sa de att vi kunde komma tillbaka på em. Vi åkte iväg och åt lite sedan var vi tillbaka till förlossningen vid kl 15.30 för att starta igångsättningen. Kl 16.00 tog dom hål på fosterhinnorna till tvilling 1. Vid kl 19.00 började jag få lite mer kännbara värkar och i samband med det kopplade dom på ett värkstimulerande dropp. Vid strax efter 21.00 började jag känna av lite krystvärkar och sedan vid kl 21.45 hade jag etablerade krystvärkar. Tvilling 1 (Malcolm) föddes först kl 22.07, när han hade kommit förde en läkare ner tvilling 2 (Meja) så att hon låg med huvudet ner sedan kopplade dom på det värkstimulerande droppet igen, vid kl 22.23 tog dom tvilling 2 fosterhinnor och kl 22.27 föddes hon. Jag är jätte nöjd med hela förlossningsförloppet, klarad mig med endast lite lustgas och akupunktur. Vi är fortfarande kvar på bb, ska försöka mig på att dubbelamma idag och ifall allt går som det ska så åker vi förhoppningsvis hem i morgon.

    Dom är helt fantastiska och det känns helt otroligt att dom är våra. Vi njuter och myser för fullt med våra små underverk <3


    Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång