• Paradigm

    Träningsnördar - här samlas vi!

    Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!



    Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

    ~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

    Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

    Tack godisråtta! =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

    Tack Mileas mamma! =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

    Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

    Vilodag. Stel trött o öm.

    stora har fått löss. Jag dör. Måste luskamma imorgon. Alla. Mitt hår är tjockt och axellångt. Kul. Gymmet med.Första. Ebdorfinkick annars går det nog inte..


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cosinus
    MissKaos skrev 2014-10-09 22:55:16 följande:

    Vilodag. Stel trött o öm.

    stora har fått löss. Jag dör. Måste luskamma imorgon. Alla. Mitt hår är tjockt och axellångt. Kul. Gymmet med.Första. Ebdorfinkick annars går det nog inte..


    Har gått löss i dotterns klass hur ofta som helst. Vi har klarat oss men de som gjort det där några varv säger att det absolut enklaste är att luskamma håret blött och med balsam i.
  • MissKaos

    Visa sig att lössen var mjäll och sand

    *phu*

    Hemma efter ett gäng trisets på gymmet.

    på söndag ska jag nog på 5×5 enl schema. Fast blir två sånna pass + ett annat åå gymmet nä vecka. Sugen på löpning imorgon!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • K grrl
    ander25k skrev 2014-10-11 06:53:39 följande:

    phpnJ8CUV38666.jpg

    Sjukt nöjd, tryckte ut 80 kg.


    Grattis!

    Ingen träning, har varit sjuk i två veckor. Längsta uppehållet ever.
  • MissKaos

    Wow Anders! Bra jobb inponerande resultat!!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

    K surt!

    8,8 tunga km idag. Hade tänkt springa lämgre men nä. Ingen bra dag. Dekar ner mig med fika och choklad. Är trött och sliten.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa

    Ander25k: Bra där!

    K grrl: Krya på dig!

    MissKaos: Tur att det var falsk alarm om lössen...otrevliga små rackare dessa löss!  Gött med choklad, perfekt när man är sliten!

    Jag har inte tränat på en dryg vecka, jag har inte haft vare sig tid eller ork. I helgen var jag på övernattningscup med dottern och sov på en tältsäng med laget. Kul men slitsamt! I veckan var jag med sonen till sjukhuset då han provocerades med jordnötter. Efter det blev jag så sjukt trött, mentalt utmattad.Det gick bra som tur var, han är inte luftburet allergisk.

    Den här helgen skulle jag vila, men det blev en tur in till stan där jag köpte nya hantlar och lite andra träningsgrejer...och två turer till ishallen blir det under helgen.

  • MissKaos

    Fick lägga på 2,5kg på mina knäböj idag. Och öka i bänk. Kroppen känns aom överkörd av tåget men resultat blir det nog körde benspark o baksida i maskin aom avslut. Mer vikter än någonsinn! Så idoga knäböj pays off!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Studentpappa

    Torsdag: crossfit WOD minns inte riktigt vad vi körde 

    Lördag:

    Gym: 
    Bänkpress stege upp sen superset ner från 90kg och skala av 10 efter varje set.

    WOD
    5set 5 reps av
    Marklyft 110 kg
    Hangclean 60kg
    toes to bar
    chins

    Ikväll:

    Löpning + backintervaller. 


    If you wanna get fit, get crossfit.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!