• Magnus Petersson

    Israel eller Palestina?

    Låt oss säga att du var tvungen att åka på semester till Israel, vilken del skulle du helst valt? Israel eller de självstyrande palestinska delarna? Låt mig förklara skillnaderna:

    Israel:
    - inget dödsstraff
    - inga religiösa lagar
    - homosexualitet är lagligt och allmänt accepterat
    - porr är lagligt
    - allmän vänlighet mot västerlänningar
    - religionsfrihet

    Palestina:
    - dödsstraff
    - religiösa lagar
    - homosexualitet är olagligt
    - porr är olagligt
    - allmän otrevlighet mot västerlänningar
    - ingen religionsfrihet

    Terrororganisationen Hamas som styr Palestina vill även införa vidriga sharialagar där man stenar människor till döds och hugger av händer på folk, låter trevligt va för er Palestina-vänner?

    Ja, detta är en diskussion som har med religion att göra, eftersom det är på grund av religion som Palestina är en mycket farlig plats för de som inte följer Islam.

  • Svar på tråden Israel eller Palestina?
  • Magnus Petersson
    Frontline skrev 2011-07-15 21:28:28 följande:
    Varför ska man bli tvingad att åka på semester för?
    Det är en hypotetisk fråga, liksom vad skulle du helst välja?
  • alvaereva

    Jag skulle välja bort båda två ställena och åka till nått trevligt land som inte gillar att kriga, utföra terrordåd (för det gör dom båda två), stöter bort människor i religionens namn och inte följer mänskliga rättigheter.

  • Magnus Petersson
    alvaereva skrev 2011-07-15 22:02:45 följande:
    Jag skulle välja bort båda två ställena och åka till nått trevligt land som inte gillar att kriga, utföra terrordåd (för det gör dom båda två), stöter bort människor i religionens namn och inte följer mänskliga rättigheter.
    Men vilket av länderna tror du att en västerländsk fritänkare är säkrast i?
  • Blevmamma060708

    Skulle aldrig sätta min fot i varken Israel eller Palestina, länderna är lika knasiga båda två, väljer hällre att resa till landet bredvid och då menar jag Jordanien och har det trevligt i Amman, besöker det vackra Petra, ha en trevlig tid i Aqaba samt ta en snabb titt på Herach.

  • oOHalalOo

    Det finns andra skäl än det som anges i TS, enligt min uppfattning att välja utifrån denna hypotetiska tanke.

    Jag skulle välja Israel av egoistiska skäl och av bekvämlighetsskäl.

    Jag skulle ha en mycket större möjlighet att överleva under min semester, eftersom statistiken talar för att möjligheten är betydligt högre där, dvs jag skulle kunna njuta av min semester och verkligen ta vara på den. Jag behöver inte oroa mig för att vattnet avsiktligt stängs av, utan kan räkna med att kunna dricka och ta mig en dusch på kvällen efter en dag ute på stan. Mat lär finnas eftersom grödor får växa ifred, så jag satsar på en härlig sallad med många oliver i. Jag behöver inte heller legitimera mig lika ofta, vilket gör att tiden kan användas till något mer roligt för min del. Sen vet jag inte om det finns någon moské för mig att be i, men det kan vara kontroll kanske även där och det kanske gör att jag tvekar att gå dit. Jag packar ner en bönematta och ber på hotellet tror jag. Låter smidigast.

  • puss

    man vill ju inte bli bomad och ihjälslagen och satt i finkan, så jag skulle välja israel. åker man till jerusalem blir man ju mördad av galna judar.


    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • puss

    jag menar åker man till palestina. oj.


    I am a fast maschine I keep my motor clean
Svar på tråden Israel eller Palestina?