• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (OldNew)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-28 21:11:40 följande:
    Jag har en fråga: är det nån idé öht att gå in på killarnas sida och spana och skriva till dem? Eller är det bara att sitta och vänta snällt tills nån av dem behagar ta kontakt med en? Jämställdhet my ass!
    Nån poäng måste det väl ändå vara? Om någon verkar smaskig måste man väl kunna säga hej. Om de inte svarar så är de väl bara oförskämda och tråkiga ändå?
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (OldNew) skrev 2011-07-28 21:33:44 följande:
    Nån poäng måste det väl ändå vara? Om någon verkar smaskig måste man väl kunna säga hej. Om de inte svarar så är de väl bara oförskämda och tråkiga ändå?
    Provade. Skrev att han hade fina bilder. Fick ett tack tillbaka. Jag tolkar det som att han inte är intresserad av vidare kontakt för annars hade han väl skrivit nåt. Eller?
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 21:24:41 följande:
    Välkommen!

    Nämn nån förutfattad mening och roa mig/oss lite :-P
    Tack! Ja den allra första och största gäller väl både killar och tjejer egentligen. Den klassiska "Vad är det för fel på personen egentligen?". En kille i 30-års åldern som beskriver sig guds gåva till kvinnorna men knappt haft ett seriöst förhållande måste det ju nästan vara något fel på? Eller?

    Eller en kille som jag mailade några gånger med och enbart skrev om hur snygg och fin hans framtida flickvän skulle vara och att de tjejer han träffat från sidan inte var så mycket att hänga i granen. Sa som det var att jag inte var intresserad tillslut och han frågade då om jag visste hur SNYGG han verkligen var?
    Say no more..
  • Anonym (OldNew)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-28 21:39:30 följande:
    Provade. Skrev att han hade fina bilder. Fick ett tack tillbaka. Jag tolkar det som att han inte är intresserad av vidare kontakt för annars hade han väl skrivit nåt. Eller?
    Det kanske han inte var, men då har du i alla fall provat. Nu får du prova nästa.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Singeln) skrev 2011-07-28 21:43:07 följande:
    Tack! Ja den allra första och största gäller väl både killar och tjejer egentligen. Den klassiska "Vad är det för fel på personen egentligen?". En kille i 30-års åldern som beskriver sig guds gåva till kvinnorna men knappt haft ett seriöst förhållande måste det ju nästan vara något fel på? Eller?

    Eller en kille som jag mailade några gånger med och enbart skrev om hur snygg och fin hans framtida flickvän skulle vara och att de tjejer han träffat från sidan inte var så mycket att hänga i granen. Sa som det var att jag inte var intresserad tillslut och han frågade då om jag visste hur SNYGG han verkligen var?
    Say no more..

    Får man vara så ofin o fråga hur gammal du är? Solig
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Singeln) skrev 2011-07-28 21:43:07 följande:
    Tack! Ja den allra första och största gäller väl både killar och tjejer egentligen. Den klassiska "Vad är det för fel på personen egentligen?". En kille i 30-års åldern som beskriver sig guds gåva till kvinnorna men knappt haft ett seriöst förhållande måste det ju nästan vara något fel på? Eller?

    Eller en kille som jag mailade några gånger med och enbart skrev om hur snygg och fin hans framtida flickvän skulle vara och att de tjejer han träffat från sidan inte var så mycket att hänga i granen. Sa som det var att jag inte var intresserad tillslut och han frågade då om jag visste hur SNYGG han verkligen var?
    Say no more..
    Så tänker jag med "Vad är det för fel på dig?!" Men allvarligt talat, jag är också medlem där.  Varit singel i lite mer än 1 år. Och jag tror inte att det är några (större?) fel på mig

    Och den där om snygg har jag också varit med om. Jag svatade en kille att jag inte var intresserad. Han svarar då "Då tycker jag att tjejen ska kolla på mina bilder en gång till...hehe ;)"
    Så avtändande att det gjorde ont!
  • pebelund
    Anonym (Singeln) skrev 2011-07-28 21:43:07 följande:
    Tack! Ja den allra första och största gäller väl både killar och tjejer egentligen. Den klassiska "Vad är det för fel på personen egentligen?". En kille i 30-års åldern som beskriver sig guds gåva till kvinnorna men knappt haft ett seriöst förhållande måste det ju nästan vara något fel på? Eller?

    Eller en kille som jag mailade några gånger med och enbart skrev om hur snygg och fin hans framtida flickvän skulle vara och att de tjejer han träffat från sidan inte var så mycket att hänga i granen. Sa som det var att jag inte var intresserad tillslut och han frågade då om jag visste hur SNYGG han verkligen var?
    Say no more..
    Då skulle du skrivit att du inte är ute efter en modellbild, utan någon som kan utmana ditt intellekt också :)
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 21:52:04 följande:
    Så tänker jag med "Vad är det för fel på dig?!" Men allvarligt talat, jag är också medlem där.  Varit singel i lite mer än 1 år. Och jag tror inte att det är några (större?) fel på mig

    Och den där om snygg har jag också varit med om. Jag svatade en kille att jag inte var intresserad. Han svarar då "Då tycker jag att tjejen ska kolla på mina bilder en gång till...hehe ;)"
    Så avtändande att det gjorde ont!
    Nej jag vet ju att de flesta är det inget fel på men ibland är det till och med så att jag undrar vad det är för fel på personen då den verkar för bra för att vara sann. Det är ju på ett bra sätt då såklart!
    Handlar väl mer om att man inte träffat rätt helt enkelt men ibland när det allt känns lite motigt så är det väl de tankar som då dyker upp.
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 21:48:47 följande:
    Får man vara så ofin o fråga hur gammal du är? Solig
    Runt 25år
  • Ernst Hugo
    Anonym (Singeln) skrev 2011-07-28 21:56:56 följande:
    Nej jag vet ju att de flesta är det inget fel på men ibland är det till och med så att jag undrar vad det är för fel på personen då den verkar för bra för att vara sann. Det är ju på ett bra sätt då såklart!
    Handlar väl mer om att man inte träffat rätt helt enkelt men ibland när det allt känns lite motigt så är det väl de tankar som då dyker upp.
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 21:48:47 följande:
    Får man vara så ofin o fråga hur gammal du är? Solig
    Runt 25år

    Du behöver en peppningsdejt med en man som kan tala om för dig alla kvalitèer  du har *L*
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Singeln)
    pebelund skrev 2011-07-28 21:53:14 följande:
    Då skulle du skrivit att du inte är ute efter en modellbild, utan någon som kan utmana ditt intellekt också :)
    Det var ungefär något sånt jag svarade!
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 22:00:41 följande:
    Du behöver en peppningsdejt med en man som kan tala om för dig alla kvalitèer  du har *L*
    Du bor ju alldeles för långt bort 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!