• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • An0nym0us
    juni2009 skrev 2011-08-22 21:20:49 följande:
    Känns som man aldrig kommer hitta nån! Är så trött på att "leta" på nätet efter killar... Finns det ingen här inne till mig:)

    Sluta leta så finner du...


     


    Eller så kanske nätdejting inte är för dig.


    Jag vet att det inte är något för mig eftersom att jag är en romantiker  och tror på ödetSkäms


    Men ja...Prova att "ragga" på t-banan eller i mataffären eller nåt...Ibland finner man kärleken på dem mest underliga platser.

  • juni2009

    Jag letar inte på nätet i den bemärkelsen! Skriver sällan till nån, utan låter dom skriva till mig om nån vill

  • Anonym (Vad göra?)

    Hej på er!
    ny i tråden. Har provat på det här med nätdejting några veckor bara. Varit på två med mindre lyckat resultat. Nu har jag fått kontakt med en kille som känns toppen, på alla plan. Vi har bestämt en träff till helgen (då båda lyckas vara barnfria). Nu till mitt problem.

    Igår pratade jag med vän till mig, hon nätdejtar också och vi brukar byta erfarenheter och peppa varandra. Jag berättade entusiastiskt om min nya kontakt, och efter ett tag blir hon helt tyst och frågar vad han heter. Det visar sig nu (i lilla dejtingvärlden) att personen i fråga just dumpat hennes syster, ganska ordentligt. Och bara några dagar senare är ute igen och börjar prata med mig.  (kan tillägga att vi bor i stockholm, så det finns ju ändå en hel del killar att välja på...)

    Å ena sidan är det ju lite så med nätdejtin, man är ju där för att träffa någon, och när det inte känns rätt med den som man dejtar så släpper man och går vidare. Å andra sidan är kompisens syster ganska förtvivlad över honom. Dom hade sedan tidigare bestämt träff idag för att prata ut, och eftersom att systern nu vet att vi haft kontakt kommer hon med allra största säkerhet ta upp det med honom. Så frågan är då vart vi står, vi har ju inte ens träffat. Men jag tycker verkligen han verkar lovande, får väl se ikväll hur det verkar.

    Ville väl egentligen bara skriva av mig lite. Någon som varit med om något liknande? 

  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Vad göra?) skrev 2011-08-23 13:18:57 följande:
    Hej på er!
    ny i tråden. Har provat på det här med nätdejting några veckor bara. Varit på två med mindre lyckat resultat. Nu har jag fått kontakt med en kille som känns toppen, på alla plan. Vi har bestämt en träff till helgen (då båda lyckas vara barnfria). Nu till mitt problem.

    Igår pratade jag med vän till mig, hon nätdejtar också och vi brukar byta erfarenheter och peppa varandra. Jag berättade entusiastiskt om min nya kontakt, och efter ett tag blir hon helt tyst och frågar vad han heter. Det visar sig nu (i lilla dejtingvärlden) att personen i fråga just dumpat hennes syster, ganska ordentligt. Och bara några dagar senare är ute igen och börjar prata med mig.  (kan tillägga att vi bor i stockholm, så det finns ju ändå en hel del killar att välja på...)

    Å ena sidan är det ju lite så med nätdejtin, man är ju där för att träffa någon, och när det inte känns rätt med den som man dejtar så släpper man och går vidare. Å andra sidan är kompisens syster ganska förtvivlad över honom. Dom hade sedan tidigare bestämt träff idag för att prata ut, och eftersom att systern nu vet att vi haft kontakt kommer hon med allra största säkerhet ta upp det med honom. Så frågan är då vart vi står, vi har ju inte ens träffat. Men jag tycker verkligen han verkar lovande, får väl se ikväll hur det verkar.

    Ville väl egentligen bara skriva av mig lite. Någon som varit med om något liknande? 
    Usch vilken otroligt jobbig sits att hamna i!
    Jag har (tack och lov) inte varit med om det där. Däremot har jag varit med om att boka dejt med samma kille som en kompis bokat med eller som hon varit på dejt med redan.  Jag vet inte om man har några moraliska förpliktelser men jag vill iaf inte dejta samma kille som inte kompis ska dejta eller har dejtat.

    När det gäller din situation; är du vän med syrran till din vän? Alltså känner ni varandra?
    Hade det varit en kille som precis dumpat din vän hade jag sagt blankt nej. Men detta är (för mig) mer gråzon. Sen är väl frågan vad du menar med att han dumpade henne "ganska ordentligt"? Var han elak? Isåfall - är det en sån kille du vill träffa?
    Känner du att en dejt med denna killen skulle första relationen mellan dig och din vän? Är det värt det?
    Ja, många frågor här
  • Anonym (ny)

    min flirt som jag varit på dejt med en gång o som jag messar dagligen till har jag börjat undra lite över Han verkar trevlig, snäll och väldigt lik mig MEN han skämtar om typ ALLT och det känns lite konstigt. Vet inte om han skämtar från början eller om han använder det som nån slags "försvar" när jag tycker han beter sig konstig typ "jag skojar bara"

    Vet inte riktigt vad jag tycker om det där...försökt fråga om han skämtar om allt men inte riktigt fått nåt svar. Hur skulle ni tackla detta?

  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-23 14:55:04 följande:
    Usch vilken otroligt jobbig sits att hamna i!
    Jag har (tack och lov) inte varit med om det där. Däremot har jag varit med om att boka dejt med samma kille som en kompis bokat med eller som hon varit på dejt med redan.  Jag vet inte om man har några moraliska förpliktelser men jag vill iaf inte dejta samma kille som inte kompis ska dejta eller har dejtat.

    När det gäller din situation; är du vän med syrran till din vän? Alltså känner ni varandra?
    Hade det varit en kille som precis dumpat din vän hade jag sagt blankt nej. Men detta är (för mig) mer gråzon. Sen är väl frågan vad du menar med att han dumpade henne "ganska ordentligt"? Var han elak? Isåfall - är det en sån kille du vill träffa?
    Känner du att en dejt med denna killen skulle första relationen mellan dig och din vän? Är det värt det?
    Ja, många frågor här
    Ja, det är lite tokig situation. Jag och systern har bara träffats någon enstaka gång. Jag har pratat med min vän idag och frågat om det hela är helt avslutat från systerns sida, för om det inte är det så lägger jag ner. Men om dom avslutat relationen så bestämmer jag utifrån mina egna känslor, dvs hur jag känner för killen i fråga. Jag tror inte att min relation till min vän påverkas. Men jobbigt likväl.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-22 20:36:08 följande:
    hur länge har du varit singel?
    Hur hinner du med vännerna? det är mitt största problem hur jag ska hinna medm både vänner, dejting o ta det lugnt haha
    Jag har varit singel i 2 år snart. Havt korta relationer samt kks under tiden.
    Hur jag hinner med vänner? Hinner knappt. De som har barn kan man träffa med barnen. Vissa kommer å hälsar på mig då det är jobbigt att åka iväg med min 2,5 åring som inte vill sitta i vagnen. Pratar mest i tlfn med väninnorna.
    Håller med att man inte hinner ta det lugnt. Fick precis ett schema för de tillfällen då barnets far ska ha sitt barn. Inte en enda helg tom september!!!!!!!!!!!!!!! Ett par dagar i veckan här och där!!!! Det är helt kört!!!!!!!!!! Hoppas att min mamma kommer å hälsar på snart så att jag får avlastning.
  • Anonym (ny)

    Dejting: jag har aldrig en hel helg utan barn. Det mesta är en em på helgen. Jobbar pappan till dina/ditt barn oregelbundet eller? Jag håller precis på att försöka få en andra dejt med min flirt min enda lediga em denna helg hihi.

  • Anonym (Hopplös:))

    Hur går det för er?! Tycker tråden är lite långsam nu, skärpning! Jag vill ju höra hur det går för er

  • Glädje58

    Kors i taket, stoppa pressarna !

    Nu har jag hittat en som jag är intresserad av. Det är bannemej första gången jag har sett nån som har attraherat mig (på hp). Skickade iväg två mejl, det går ju bara att skriva tvåtusen tecken per mejl. Sen kom jag på att det kanske inte var så bra, det är ju inte säkert att hon är intresserad av mig. Ja ja, nybörjarfel...

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!