• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (isa)
    Glädje58 skrev 2011-08-25 00:13:22 följande:
    Kan vara svårt att undvika dem, men du ska ju inte bjuda på det de vill ha. De tröttnar nog och går vidare...

Välkommen hit Solig
    Tack!
    Jo visst är det så man behöver ju inte bjuda på allt direkt.. Precis som alla dessa olika spel runt dejtandet som jag tydligt inte förstår haha trodde att det skulle vara enkelt ;) Får ta det som det kommer framöver helt klart... 
  • Anonym (ny)

funderar på om jag ska gå på bio som andra dejt med min fling från EK?
    Första dejten gick vi ju en promenad o sedan har vi messat dagligen sedan dess (en vecka sedan). Funderar nu ev att gå på dejt på lördag o vi har då pratat om bio.
    Har ni nåt bättre förslag. Vi snackade ju massor när vi var ute o gick men tänkte att det kanske ändå var bättre att ta t ex en fikadejt andra ggn så man får snacka mer ist för att sitta stilla på en bio??

• Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 18:24:04 följande:
    funderar på om jag ska gå på bio som andra dejt med min fling från EK?
    Första dejten gick vi ju en promenad o sedan har vi messat dagligen sedan dess (en vecka sedan). Funderar nu ev att gå på dejt på lördag o vi har då pratat om bio.
    Har ni nåt bättre förslag. Vi snackade ju massor när vi var ute o gick men tänkte att det kanske ändå var bättre att ta t ex en fikadejt andra ggn så man får snacka mer ist för att sitta stilla på en bio??

Beror på hur länge ni ska vara ute tillsammans. Kommer ni att vara tillsammans rätt så många timmar så tycker jag att det är okey att sitta knappt två timmar och titta på en film. Gärna en film som det går att prata om efteråt (Bridemaids eller vad den nu heter såg jag med min vän för några veckor sedan och den var faktiskt bra). I Göteborg har vi på en biograf både restaurang och bar, ett trevligt tillfälle att sitta och prata en stund.
  • Anonym (ny)
    Glädje58 skrev 2011-08-25 18:32:39 följande:
    Beror på hur länge ni ska vara ute tillsammans. Kommer ni att vara tillsammans rätt så många timmar så tycker jag att det är okey att sitta knappt två timmar och titta på en film. Gärna en film som det går att prata om efteråt (Bridemaids eller vad den nu heter såg jag med min vän för några veckor sedan och den var faktiskt bra). I Göteborg har vi på en biograf både restaurang och bar, ett trevligt tillfälle att sitta och prata en stund.
    ja jag vet inte exakt hur länge det blir. lite trist att sitta tyst hela dejten å andra sidan så är det ju trevligt att sitta nära varandra o se vad man tycker om det
    Å andra sidan kanske det är trist att sitta tyst o glo på sin andra dejt

Kanske kan ta en film o sen en fika efteråt bara, behöver ju inte bli allt för länge ändå...
  • sjusovaren

Har aldrig nätdejtat men tjejer som jag kommit i kontakt med blir mer och mer osociala. Kanske ska testa detta sen, vem vet vad som kan hända lol.

• Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 18:39:05 följande:
    Kanske kan ta en film o sen en fika efteråt bara, behöver ju inte bli allt för länge ändå...

Känns det jobbigt om det blir länge?
  • Anonym (Min tur snart?)
    Glädje58 skrev 2011-08-25 16:57:39 följande:
    Vissa saker är väl rätt skönt om man inte behöver prata om det. Tänk va härligt om båda två känner mer och mer att man vill ha sex. Det ena leder till det andra, så skulle jag vilja ha det.

Är man däremot inte intresserad så finns det möjlighet att köra verbalt eller eller med kroppsspråk.
    Haha.. ja, det tycker ju jag med.
    Men jag menar om den ena parten har en strikt syn på sex och absolut vill vänta i tex säg 2 månader innan denne har sex.. då tycker man ju att denne ska säga det till sin tilltänkte/a och inte bara förvänta sig att denne ska fatta det ändå liksom.

Och du skrev "läsa av den andre"  det är ju ok om man klarar av det, om inte så måste man ju prata.. 

Och sen kan jag ju meddela att jag skrev det inlägget med liiiite ironi också Flört 
  • Anonym (ny)
    Glädje58 skrev 2011-08-25 18:43:55 följande:
    Känns det jobbigt om det blir länge?
    nä men jag vill hem tidigt på kvällen för jag är barnledig o behöver få sova också
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 19:57:08 följande:
    nä men jag vill hem tidigt på kvällen för jag är barnledig o behöver få sova också

Men slösa inte bort tid på bio då. Nyttja tiden för varandra. Bio kan ni ta en annan gång.

Sen är det då om du är rädd för att det ska bli pinsamma tystnader.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-23 22:01:39 följande:
    Dejting: jag har aldrig en hel helg utan barn. Det mesta är en em på helgen. Jobbar pappan till dina/ditt barn oregelbundet eller? Jag håller precis på att försöka få en andra dejt med min flirt min enda lediga em denna helg hihi.
    Hej NY!
    Det är olika pappor. Äldsta barnet är 12 och bor deltid hos mig. Det är ganska självständigt också å klarar sig själv. Så där är det inga problem.
    Yngsta barnet är 2,5 år och pappan till det barnet jobbar 14-23!  I januari-febr ska den pappan till Thailand och vara borta i minst 6 veckor. Skit i han säger jag bara. Orkar inte bry mig längre. Å så klagar han på att han saknar barnet och att det är taskigt att han träffar barnet så lite. Som om jag är emot att han träffar det oftare!

Ska på date nästa onsdag med killen som jag har varit på date med 2 gånger redan. Gillar honom. Vi chattar på msn nästan varje dag och messar. Det finns nån spänning i luften. Vi ska bowla och sen gå på bio. Då är det barnvakt som gäller.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!