• Anonym

    Kär i min kusin - Vad gör jag?

    Hej!
    Förra veckan så fick jag kontakt med min kusin över facebook som jag inte har träffat på 20 år ca... och vi har båda barn och sällskap... Men vi har nu träffats två gånger och vi känner oss inte som kusiner... Utan mer som nära vänner...

    Vi är båda vuxna... Jag 25 och han 37 år.

    Får man vara tillsammans med sin kusin??? Vet inte hur vi kommer gå vidare med detta... Men vi kommer nog få sätta oss ner och prata igenom redigt...

    Men det var verkligen "kärlek" vid försa ögonkastet när han var här förra veckan med sin son första gången...

    HJÄLP, hur ska vi ställa oss!!!

  • Svar på tråden Kär i min kusin - Vad gör jag?
  • Insatt
    Anonym (obehag...) skrev 2011-08-13 20:21:38 följande:
    Obestämd

    Tycker det känns ganska obehagligt med kusiner som är ihop....tankarna går osökt till inavel och incest...

    Förr i tiden var det vanligt, även idag inom vissa religioner och det har lett till många problem med inavlade barn..

    politisktinkorrekt.info/2011/02/07/norge-vill.../

    Förvånad
    Jo, men det är ju när man gör det i generation efter generation efter generation så att det genetiska materialet tillslut är för enhetligt. Att göra det i ett led är ingen fara alls. Men jag förstår att folk som vuxit upp med kusiner nära kan tycka det. Jag har inga kusiner då mina föräldrar var ensambarn, så jag vet inte hur det hade känts.
  • Anonym (my)

    Jag håller med tidigare personer som skriver att det är problematiskt eftersom ni båda är i relationer. Jag tycker att ni båda ska ta det lite lugnt, kanske inte ses på ett tag och verkligen fundera igenom det här.

    Jag ser egentligen inga problem med att ni skulle ha en relation, ni är två vuxna människor som ska göra som ni anser bäst. Dock är jag tveksam till att kusiner skaffar barn, men jag är inte så insatt...   

  • Anonym
    Anonym (my) skrev 2011-08-13 20:32:30 följande:
    Jag håller med tidigare personer som skriver att det är problematiskt eftersom ni båda är i relationer. Jag tycker att ni båda ska ta det lite lugnt, kanske inte ses på ett tag och verkligen fundera igenom det här.

    Jag ser egentligen inga problem med att ni skulle ha en relation, ni är två vuxna människor som ska göra som ni anser bäst. Dock är jag tveksam till att kusiner skaffar barn, men jag är inte så insatt...   
    Det finns inget snack om att skaffa barn... Då vi båda har två barn var redan... Vi har träffats lite när vi kunnat själva, ingen som vet om våra känslor till varandra...
    Vi behåller dom för oss själva ett tag till... Orkar inte med något tjaffs nu när vi ÄNTLIGEN efter MÅÅÅÅNGA år hittat varandra.
  • Anonym

    Jag är mer förundrad över hur man kan bli kär i sin kusin?

    Jag träffar min kusin väldigt sällan, men han är väldigt snäll och de flesta kvinnliga bekanta jag har är mer eller mindre för'lskad i honom. Han ser väldigt bra ut, så mycket kan jag säga, men känslor det skulle aldrig kunna utvecklas för mig han är familj, det är som att jag är genetiskt gjord till att inte kunna framkalla någon gnista till honom eller annan sl'kting.

    Därför förstår jag inte n'r det kommer andra som inte är så, jag menar inte detta elakt alls så missförstå mig inte men beror det på någon slags missbildning eller mutation som gör att Människan inte registrerar det som en släkting?

  • Anonym

    Kusiner får gifta sig i Sverige och skaffa barn. Har en "bekant" som har ett barn tillsammans med sin kusin.
    Dock är de inte tillsammans idag.
    Men det kan nog bli en snackis om ni blir tillsammans, för det blev det för den "bekanta"... Bara så ni är beredda på att det kommer snackas om det hela..   

  • Anonym

    tycker inte i sig att det är fel med kusiner som gifter sig, men tycker det är fel att ni sitter o planerar det här medan ni båda är gifta (om jag inte läste för slarvigt..). tycker däremot oxå att kusiner vars familjer det är vanligt att kusiner gifter sig, inte bör göra det.

  • Anonym (mja)

    Får jag bara hoppa in å undra..

    När räknas det som incest? Vart går gränsen? Tänker på syskon, far å dotter... Är det bara inom familjen? Tänker då inte på kusiner.. Eller är de oxå incest?

  • Insatt
    Anonym skrev 2011-08-14 00:34:18 följande:
    Jag är mer förundrad över hur man kan bli kär i sin kusin?

    Jag träffar min kusin väldigt sällan, men han är väldigt snäll och de flesta kvinnliga bekanta jag har är mer eller mindre för'lskad i honom. Han ser väldigt bra ut, så mycket kan jag säga, men känslor det skulle aldrig kunna utvecklas för mig han är familj, det är som att jag är genetiskt gjord till att inte kunna framkalla någon gnista till honom eller annan sl'kting.

    Därför förstår jag inte n'r det kommer andra som inte är så, jag menar inte detta elakt alls så missförstå mig inte men beror det på någon slags missbildning eller mutation som gör att Människan inte registrerar det som en släkting?
    Det är inte genetiken som gör att vi låter bli att knulla släktingar. Det är en social grej att vi inte tänder på folk vi träffat mycket som barn
Svar på tråden Kär i min kusin - Vad gör jag?