• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • bojji07
    Nangijala skrev 2011-10-19 16:48:06 följande:
    Publicerar ändå, tror inte mannen sitter och letar så :)

     


    Vad tror ni?
    Grattis, när har du bim?
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • LillSnurr82
    Nangijala skrev 2011-10-19 16:48:06 följande:
    Publicerar ändå, tror inte mannen sitter och letar så :)


    Vad tror ni?
    är ju absolut positivt :) grattisGlad
  • slemtorsk i din bralla
    Choccolat skrev 2011-10-19 16:48:24 följande:
    Pumann... Mycket märkligt! Lägg upp imorrn med nykissat prov... =) Jag håller tummarna!

    Slemmis: det var det märkligaste testet... Vad händer för dig nu? Det blev mens.. eller..? När startar ivf? Sprutor? Vad händer nu?

    Envira och HelenFr: Hoppas hoppas!!! =)
    nej jag har ju mens just nu och testet var ju negativt även om det såg underligt ut... jag börjar med nedreglering inför IVF denna cykeln så på dag 18 börjar jag med nässprej, det blir den 2/11 men vi försöker ju hemma även denna omgången så jag får en manisk testmånad till ha haha
  • Den lilla M

    slemtorsk håller tummarna för ett stort fett plus då!! Själv väntar jag på utslag på ÄL-stickorna. Dag 11 i dag så några dagar kvar tills utslag antagligen men iaf..


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Nangijala
    bojji07 skrev 2011-10-19 17:29:30 följande:
    Grattis, när har du bim?
    Vet inte om jag hade igår, imorgon eller på söndag! Var 5 dagar sen förra månaden, så vet inte om jag ska räkna på 26 dagar som det brukar vara eller om jag ska gå 28 som jag haft innan den gick ner, eller om jag ska räkna på 31 dagar :S
  • Nangijala
    smulan5 skrev 2011-10-19 17:20:35 följande:
    Jaha, jag provade innan jag svarade o då funkade det. Konstigt.
    Ja jag vet hur man gör nu, såg att det gick att söka trådar, men fick inte upp den här alls.. jaja :) jag tror inte mannen letar runt så här :)
  • Guacamole

    Om någon är intresserad så skickade jag ett mail till RFSU igår och fick svar nyss

    Hej Maria,

    Tack för din fråga,
    Vårt testa tidigt test har en känslighet på 20 mlU och det andra testet har en känslighet på 50 mlU.

    Med vänlig hälsning
    Siw Strandberg
    RFSU AB

  • lillabambi
    Nangijala skrev 2011-10-19 18:42:17 följande:
    Ja jag vet hur man gör nu, såg att det gick att söka trådar, men fick inte upp den här alls.. jaja :) jag tror inte mannen letar runt så här :)
    Grattis till plusset :)
  • beijer
    Nangijala skrev 2011-10-19 16:48:06 följande:
    Publicerar ändå, tror inte mannen sitter och letar så :)

     


    Vad tror ni?
    Ser  positivt ut=) Grattis
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester