• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • FruToria
    Staffelove skrev 2014-08-13 19:23:57 följande:

    Hej tjejer hoppas in här och hoppas det är ok och kanske någon som kan hjälpa mig har använt mig av Aco preg och har fått vad jag tror e Spök test och undrar vad ni tror? Ett igår och ett idag och båda syns det svagt men synligt streck skulle inte säga att det e rosa streck????


    Jag tycker de ser ut som ett svagt plus :) testa med cb digital imorgon skulle jag tro du får det svart på vitt :)
  • Lorena1983

    Staffelove: mitt såg precis ut som ditt på bim -3 med samma test. Plussade fyra dagar senare med cb digital Tycker allt att det ser positivt ut

  • isabellab

    Tror det är positivt! Vågar mig på ett grattis! :)


    Staffelove skrev 2014-08-13 19:23:57 följande:

    Hej tjejer hoppas in här och hoppas det är ok och kanske någon som kan hjälpa mig har använt mig av Aco preg och har fått vad jag tror e Spök test och undrar vad ni tror? Ett igår och ett idag och båda syns det svagt men synligt streck skulle inte säga att det e rosa streck????


  • Nostalgity

    Hej. Tänkte bara dela med mig utav detta. Jag testade med de där märket 3 olika tillfällen å fick fullt synliga o rosa streck, men jag var aldrig gravid. Många som får falskt pos med det där märket tyvärr. Så jag rekommenderar cb digital.


    Staffelove skrev 2014-08-13 19:23:57 följande:

    Hej tjejer hoppas in här och hoppas det är ok och kanske någon som kan hjälpa mig har använt mig av Aco preg och har fått vad jag tror e Spök test och undrar vad ni tror? Ett igår och ett idag och båda syns det svagt men synligt streck skulle inte säga att det e rosa streck????


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nathalie009
    Mysmia79 skrev 2014-08-13 17:04:49 följande:

    Alltså jag kan inte va så sjukt blind eller inbilla mig så. Mörkat bilden phpKJSNz994092.jpg


    Jag ser. Mitt första test såg ut så å e i v 24 nu så mitt va pos :) håller tummarna!
  • tjockobbe
    Nostalgity skrev 2014-08-13 20:29:08 följande:

    Hej. Tänkte bara dela med mig utav detta. Jag testade med de där märket 3 olika tillfällen å fick fullt synliga o rosa streck, men jag var aldrig gravid. Många som får falskt pos med det där märket tyvärr. Så jag rekommenderar cb digital.


    Rosa streck betyder att det finns HCG i kroppen. Finns bara under / efter en graviditet och om det inte är torkade streck pga att man gjort fel med dem så betyder det att man är / varit gravid. Tyvärr är det lättare att säga att det är fel på testen än att inse att man haft missfall. Missfall är vanligare än många tror och i princip alla är drabbade när missfallen ofta är tidiga och man tror det är en helt vanlig mens.
    Vera 130923
  • CrazyChristina
    tjockobbe skrev 2014-08-13 21:57:00 följande:
    Rosa streck betyder att det finns HCG i kroppen. Finns bara under / efter en graviditet och om det inte är torkade streck pga att man gjort fel med dem så betyder det att man är / varit gravid. Tyvärr är det lättare att säga att det är fel på testen än att inse att man haft missfall. Missfall är vanligare än många tror och i princip alla är drabbade när missfallen ofta är tidiga och man tror det är en helt vanlig mens.
    Vera 130923
    Alla rosa streck är dock inte mf eller graviditet. Jag har fått flera rosa streck med vanligt vatten. Så ibland kan de va fel på testen oxå. Man kan även få positivt test om man har någon form av tumörer.
  • Sofia12310

    Jag har inte fått något klart plus på mina gravtest. Men vad är detta?

    Kommer rosa blod bara när jah är på toa, plus segt slem med blod och de här kom ut.

    Förlåt ni som blir lätt äcklade!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester