• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ssangiss

    Tog ett till test idag med morgonurinet fast jag vet att jag är gravid. Men tyckte att strecket var lite svagare idag? Behöver det betyda missfall? Känner mig fortfarande gravid.

    Bifogar en bild, vad tror Ni? Testet längst ner är från idag.

  • Bobno1
    ssangiss skrev 2018-05-22 07:57:45 följande:

    Tog ett till test idag med morgonurinet fast jag vet att jag är gravid. Men tyckte att strecket var lite svagare idag? Behöver det betyda missfall? Känner mig fortfarande gravid.

    Bifogar en bild, vad tror Ni? Testet längst ner är från idag.


    Oroa dig inte! Behöver definitivt inte betyda missfall. Så här tidigt kan testerna vara lite missvisande och hormonhalten är fortfarande så låg att det kan vara svårt att tyda. Testa varannan/var tredje dag efter BIM och du borde se större skillnad.
  • ssangiss
    Bobno1 skrev 2018-05-22 09:00:04 följande:

    Oroa dig inte! Behöver definitivt inte betyda missfall. Så här tidigt kan testerna vara lite missvisande och hormonhalten är fortfarande så låg att det kan vara svårt att tyda. Testa varannan/var tredje dag efter BIM och du borde se större skillnad.


    Kunde inte hjälpa det men tog ett test till efter det haha. Och det var starkare än det första så jag kan nog vara lugn som du säger :) Jag blöder ju inte och har inte ont så allt är säkert helt okej.
  • frestelsen
    Emhy89 skrev 2018-05-22 06:19:27 följande:

    Okej. Fick plus igen nu på morgonen.

    Så positivt på eftermiddagen bim-6, negativt morgonen bim -5, två positiva på eftermiddagen bim -5, och nu positivt på morgonen bim-4. Borde kunna bortse från det negativa igår morse va?


    Ja nu är det plus:) Sen kan de ju va svagt och ibland bli svagare innan bim.. Jag fick så med.. vart ju fundersam varför testen vart svagare.. Men här sitter jag i v.10 o än har det gått bra iaf:)
  • Sommar15

    Har någon erfarenhet av Testlagrets testa tidigt-tester? Brukar de visa skugga där strecket ska vara?

  • lilagrodautanben

    Vad tror ni om detta? Bim+2 samt bim+3
    Varför ökar det inte om det är positivt, är det ens positivt? 
    MORGONDAGENS LUNCHTEST +2


    DENNA MORGONS TEST
    +3


    DENNA DAGS LUNCHTEST +3



    DAGENS MORGON (NERE)
    DAGENS LUNCH (UPPE)
    +3

  • Stuppis1
    lilagrodautanben skrev 2018-05-22 14:27:57 följande:

    Vad tror ni om detta? Bim+2 samt bim+3
    Varför ökar det inte om det är positivt, är det ens positivt? 
    MORGONDAGENS LUNCHTEST +2

    DENNA MORGONS TEST
    +3

    DENNA DAGS LUNCHTEST +3

    DAGENS MORGON (NERE)
    DAGENS LUNCH (UPPE)
    +3


    Jag tycker bilderna ser väldigt starkt redigerade ut. Ofta brukar man kunna trolla fram ett svagt streck om man drar upp kontrasten högt. Kan du lägga upp de oredigerade bilderna så kan jag kolla ifall jag ser ett streck?
  • lilagrodautanben
    Stuppis1 skrev 2018-05-22 14:55:34 följande:
    Jag tycker bilderna ser väldigt starkt redigerade ut. Ofta brukar man kunna trolla fram ett svagt streck om man drar upp kontrasten högt. Kan du lägga upp de oredigerade bilderna så kan jag kolla ifall jag ser ett streck?
    visst :)
  • lilagrodautanben
    lilagrodautanben skrev 2018-05-22 15:09:27 följande:
    visst :)
    gah, fattar inte hur jag roterar bilderna, hoppas du ser ändå :)
  • Stuppis1
    lilagrodautanben skrev 2018-05-22 15:09:27 följande:

    visst :)


    Absolut positivt! Grattis!! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester