• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Hoppas96
    ally01 skrev 2019-12-03 20:28:19 följande:

    Vad tror ni om dessa? CB digital sa ej gravid. Äl+13/14


    Jag skulle säga gravid :) grattis!
  • Daphodil
    ally01 skrev 2019-12-03 20:28:19 följande:

    Vad tror ni om dessa? CB digital sa ej gravid. Äl+13/14


    Mystiskt att cb digital inte reagerar, för detta är positivt. Testa igen om några dagar?
  • Hoppas96
    Frökenu skrev 2019-12-03 09:49:11 följande:

    Vad tror ni? Spökstreck eller positivt? Har mixtrat med bilden. Är på BIM -3 eller -4. Är en vanlig sticka från RFSU, inget ?testa tidigt?.


    Det syns ju ett svagt rosa streck men tycker alltid att redigerade bilder är opålitliga..
  • ally01
    Hoppas96 skrev 2019-12-03 20:42:06 följande:

    Det syns ju ett svagt rosa streck men tycker alltid att redigerade bilder är opålitliga..


    Ja jag tycker också det, plussade med CB digital äl+11 min förra graviditet. Ska vänta tills torsdag morgon och ta ett CB då:) hoppas!
  • Bolla99
    Matrix123 skrev 2019-12-02 21:03:41 följande:

    Exakt det jag tänkt också.. att det stannade av och nivån är kvar på samma sedan första testet.. bara fortsätta testa trots att det ser mer mensaktigt ut nu:(


    Hur går det för dig? Testat något mer?
  • Frökenu
    Hoppas96 skrev 2019-12-03 20:42:06 följande:

    Det syns ju ett svagt rosa streck men tycker alltid att redigerade bilder är opålitliga..


    Ja det har du alldeles rätt i.. Borde låta bli och mixtra och bara vänta några dagar för ett nytt test. Blir SÅ ivrig bara efter många månaders försök för ett syskon.. Tack för svaret iallafall!
  • FrokenF89

    Jag tog detta test nu ikväll. Imorse tog jag ett mrd svagare streck. Det såg dock svagt positivt ut så jag köpte ett CB digital med veckoindikator som sa Ej gravid (dock ej första morgonurinen på den..). Nu ikväll tog jag detta test som är uppenbart starkare och betydligt mer synbart..

  • Hoppas96
    ally01 skrev 2019-12-03 20:54:18 följande:

    Ja jag tycker också det, plussade med CB digital äl+11 min förra graviditet. Ska vänta tills torsdag morgon och ta ett CB då:) hoppas!


    Håller tummarna ??
  • Hoppas96
    Frökenu skrev 2019-12-03 21:18:55 följande:

    Ja det har du alldeles rätt i.. Borde låta bli och mixtra och bara vänta några dagar för ett nytt test. Blir SÅ ivrig bara efter många månaders försök för ett syskon.. Tack för svaret iallafall!


    Jag är precis likadan haha, men har lovat mig själv att sluta stirra på tester nu. Kan jag inte se på armlängds avstånd så slänger jag :) lycka till! Själv har jag bim på lördag och hoppas verkligen att mensen inte kommer, vi ska på weekendresa och jag kommer bli så ledsen om det inte blev något denna månad, vill inte förstöra helgen :(
  • Frökenu
    Hoppas96 skrev 2019-12-03 23:02:30 följande:

    Jag är precis likadan haha, men har lovat mig själv att sluta stirra på tester nu. Kan jag inte se på armlängds avstånd så slänger jag :) lycka till! Själv har jag bim på lördag och hoppas verkligen att mensen inte kommer, vi ska på weekendresa och jag kommer bli så ledsen om det inte blev något denna månad, vill inte förstöra helgen :(


    Håller alla mina tummar och tår för din skull att mensen håller sig borta!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester